Thursday, July 02, 2009

Η Levis, η 4η Ιουλίου, η Αμερική κ ο Σολωμός της

Η νέα διαφήμιση της Levis, από την Wieden+Kennedy, την διαφημιστική που έκανε την Nike αυτό που είναι, έχει ξεφύγει.

Βγήκε μερικές μέρες πριν την 4η Ιουλίου, εθνική εορτή των ΗΠΑ, και προσπαθεί να "ορίσει" μία νέα μορφή "αμερικανικότητας". Μάλλον.

Πως το κάνει; πολύ έξυπνα. Χρησιμοποιεί ένα ποίημα του Walt Whitman, του Σολωμού των Αμερικάνων, αρχετυπικού Αμερικάνου ποιητή του 19ου αιώνα, το οποίο μιλά για την πατρίδα και με μία σειρά από ενδοφλέβια δυνατές εικόνες "ντύνει" τις ιδέες του ποιητή.

Για πιο δυνατό εφέ, χρησιμοποιεί κ την φωνή του! Η οποία καταγράφηκε το 1888 σε δίσκο από κερί να διαβάζει το απόσπασμα που ακούγεται στην διαφήμιση.

Τι να πω; Με εντυπωσιάζει η πολύ έξυπνη κ πειραγμένη χρήση συμβόλων της Αμερικής, με εντυπωσιάζει το πως οι εικόνες φλερτάρουν με την αλητία χωρίς όμως να ξεφεύγουν από το mainstream και με εντυπωσιάζει κ η φοβερή φωνή και απαγγελία του Whitman.

η διαφήμιση είναι ένα έργο τέχνης, όχι;

εδώ είσαι:


(Πως το είπες αυτό γλυκιά μου; "το χάσαμε το κορμί πατριώτη;" ... ... ...)

18 comments:

  1. Γιατί δεν έβαζαν στη διαφήμιση καμία βόμβα να φεύγει προς Γιουγκοσλαβία μεριά; Να καταλαβαίνουμε τουλάχιστον για ποιά χώρα μιλάνε! Όσο και να ξεράσω είναι λίγο!

    ReplyDelete
  2. Γαμάτη. Και ναι, η διαφήμιση είναι τέχνη.

    ReplyDelete
  3. Εμένα μ'άρεσε πολύ η διαφήμιση. Και μόνο για τη φωνή του Walt τι να λέμε..

    Με κάνει και να σκέφτομαι ότι ζηλεύω λίγο τους Αμερικάνους που αγαπάνε τρελλά την πατρίδα τους και το δείχνουν κλπ. ενώ εμείς δεν την γουστάρουμε -και φυσικά αυτό αντικατοπτρίζεται και στις διαφημίσεις (όπως σε αυτή της cosmote που είναι σε μιά γκαλερί στο εξωτερικό τύπου Tate και η άλλη μιλάει για φορέματα, ο άλλος "δεν έχουν πολιτισμό αυτοί ρε" κλπ.

    And with this I just became a sitting duck for nationalist comments. Shoot!

    ReplyDelete
  4. Σ αυτό που λέει η Ιφιμέδεια έχει απόλυτο δίκιο. Το μόνο που αναγνωρίζω στους Αμερικάνους είναι το πόσο βοηθάνε ο ένας τον άλλον και πόσο αγαπάνε την πατρίδα τους που όμως τους αγαπάει κι εκείνη!

    ReplyDelete
  5. Υπάρχει και κάτι που λέγεται κυνισμός, χιούμορ και αυτοσαρκασμός στις διαφημίσεις.
    Προτιμώ να δω μια διαφήμιση με δύο Έλληνες να μουτζώνονται στο Λονδίνο παρά μια διαφήμιση με ένα ποίημα του Κάλβου να διαφημίζει ρούχα.
    [το σχόλιο αντιστοιχεί σε μία ακόμα κωλοτρυπίδα]

    ReplyDelete
  6. gsus κατεβαίνοντας από το καφάσι μετά την αγόρευση μην ξεχάσεις να πιάσεις κ καμία σόδα για να μην βαρυστομαχιάσεις - μια που τρώγεσαι με τα ρούχα σου....

    [ερμ...ερμ... το καταλάβαμε...]

    :-P

    ReplyDelete
  7. Sory ξεχάστηκα και μπήκα με τσιγάρο,και ο προβατούκος τα έχει πάρει,μην την ακούσω εγώ;

    ReplyDelete
  8. Ακολουθει γκρίνια
    Που ειναι οι παλιες καλες (χαζες) ρεκλάμες με το ξεκαθαρο μηνυμα ?
    Δηλαδη για να μην παθαινουν κλατερινγκ οι τηλεθεατες πρεπει να τα κανουμε ολα ακαταλαβιστικα και απρομαυρα με ποιητάδες απο πισω?
    Ασε που μας εχουνε -μετα συγχωρησεως - σκισει τα κοστολόγια και σε λιγο θα βλεπεις τα νεα προιοντα μονο σε διαφημισεις.
    Θυμησε μου να το ρωτησω αυτο στο επόμενο σπεκ.

    ReplyDelete
  9. Τι μου θυμίσατε κ. Πρόβατε τώρα! Θεϊκή ατάκα του Ντίνου Ηλιόπουλου στις κυρίες της αυλής αφού έχει τελειώσει την τοιχογραφία του, που υποτίθεται πως είναι το άγαλμα της ελευθερίας, στο μαγαζί του «αμερικάνου», αλλά η ζωγραφιά μοιάζει περισσότερο με την Ελευθερίτσα, τη γυναίκα του ταβεριάρη.

    ΤΑΒΕΡΝΙΑΡΗΣ: Εγώ μια Ελευθερία γουστάρω! Την Αμερικάνικη. Ο κέυ; Δατς ολ.
    ΠΙΠΗΣ: Ξέρω, ξέρω. Να’ναι τρύπια από μέσα και μ’ ένα δαδί στο χέρι να βάζει φωτιές στον κόσμο.

    Δεν θα ήταν υπέροχο σε μία νέα διαφήμιση να ακούγετε αυτός ο διάλογος!!!

    ReplyDelete
  10. @mariw 8α χε οντως πολυ πλακα να ακουγεται η ατακα αυτη!!απο την αλλη ομως οντως αγαπανε τη πατριδα τους και το δειχνουν.Παρα πολυ ωραία διαφήμηση !!!
    και στη τελικη αν το τζιν ξεκινησε απο την αμερικη δεν εχω καλυτερο απο ενα ποιημα για την αμερικη.πωπω για φαντασου ηχογραφηση απο το 1888!!!!

    ReplyDelete
  11. Μάγισσα ό,τι κ να πεις έχεις δίκιο. αλλά η αμερική είναι ότι την κάνεις... χεχε

    Litanie χαίρομαι που σου αρέσει!

    Ιφιμέδεια αδελφούλα μου ήμουν σίγουρος ότι θα τσιμπήσεις μπίγκ τάημ, αφού είσαι την ποίησης κ της πχιότητας. Συμφωνώ με το σχόλιο περί αγάπης πατρίδας, αλλά από την άλλη είναι κ λίγο φτιαχτό όλο αυτό γιατί οι Αμερικάνοι δεν έχουν εθνολογική βάση οπότε... θα μου πεις, εμείς έχουμε... ποιος ξέρει!!! xxxxx

    ReplyDelete
  12. φούλη δεν έχω πρόβλημα εγώ με το τσιγάρ, εσύ θα έχεις σε λίγο αν συνεχίσεις να καπνίζεις! μπεε

    ρε γερμανέ, και σε συμπαθώ, δεν δουλεύουν πια τα ξεκάθαρα μηνύματα, δεν το έμαθες και μου το παίζεις και μεγάλος μερκετήαρ με γερμανική αποτελεσματικότητα - περιμένω την πρόσκληση για το σπεκ είναι πολλά τα λεφτά κ για τους δύο.

    μαριώ θα ήταν απίστευτα τέλειο! τέλειο! από πια ταινία είναι;

    guideline κ όμως είναι από το 1888! τέλειο; ναι τέλειο! πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
  13. gsus δεν σε βλέπω να απαντάς και ανησυχώ, σου πέρασε η περίοδος; λολ (μη θυμώσεις τώρα, πλάκα κάνω, σε έχω ικανό)

    ReplyDelete
  14. μου έχεις ξανακάνει αστείο με περίοδο. πες άλλο.

    ReplyDelete
  15. Γεια σου Πρόβατο. Ωραιότατη η διαφήμιση και ενημέρωσες και ταχύτατα όπως διαπιστώνει κανείς απ' τον αριθμό των views στο You Tube!

    ReplyDelete
  16. Είναι προφανές οτι ο πατριωτισμός των Αμερικανών είναι προϊόν του ταλέντου των διαφημιστών τους.

    Κατά τ' άλλα, έχει κι ένα interracial φιλάκι εκεί- και αρκετούς People of Colour γενικά: Η κατανάλωση απελευθερώνει.

    ReplyDelete
  17. diafimistes.
    fantazome iparxoun copy right nomoi allios tha xan idi xrisimopoisei ta panta.
    den vlepo pos auti i diafimisi einai kaliteri i xeiroteri apo kathe diafinmisi edo me tsigara .
    artistic(lololo) ta spaei!!!

    ReplyDelete
  18. gsus επίσης σου θυμίζω ότι κ άλλοι σου έχουν κάνει αστείο με περίοδο.... μήπως να το σκεφτόσουν λίγο γιατί; μήπως.

    kukuzeli ναι, ναι, πχιότητα στην ενημέρωση πάνω από όλα!

    stassa ότι απελευθερώνει, όμως σκλαβώνει κιόλας, όχι; κ όχι, ο πατριωτισμός των Αμερικάνων δεν είναι προϊόν των διαφημιστών τους. Είναι προϊόων της έλλειψης κοινής προ-ιστορίας... μηχανισμός επιβίωσης, κοντολογίς.

    μαρία ναι, αρτίστικ τα σούπερ σπάει! :-))

    ReplyDelete