Thursday, July 10, 2008

It's the end of the blog as we now it...

Τι γίνεται με τα blogs;

όπου και να γυρίσεις το κεφάλι σου, ακούς και διαβάζεις ότι η χρυσή εποχή τους έχει περάσει για τα καλά.

Τα νούμερα λεν ότι όχι μόνο η δημιουργία των νέων blogs παρουσιάζει επιβράδυνση του ρυθμού αλλά και ότι όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που δεν γράφουν πια στα μπλογκάκια τους.

αλλά ούτως ή άλλως αυτό δεν χρειάζεται να μου το πουν τα νούμερα. ο ρυθμός ανανέωσης των blogs που έχω περιλάβει στο feeder μου όλο και μειώνεται.

Άνθρωποι που έγραφαν με απίστευτο ενθουσιασμό πριν από κανέναν χρόνο, την εποχή της έκρηξης των blogs, τώρα έχουν εξαφανιστεί. Αλλοι ανήγγειλαν το τέλος, άλλοι απλά σταμάτησαν να γράφουν.

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι έχουν πέσει και οι αναγνώστες. Ή, ακόμα και αν δεν έχουν πέσει, τα νούμερά τους είναι τα ίδια με πριν από αρκετούς μήνες.

Με όλα αυτά κάποιοι λένε ότι το bloggin πέθανε και ότι φαγώθηκε από τα νέα πράγματα που υπάρχουν εκεί έξω και που ικανοποιούν τις ADHD επιθυμίες μας.

Όπως ας πούμε το twitter αλλά και το jaiku που είναι κάτι αντίστοιχο με το "τι κάνεις τώρα" του facebook. Υπάρχει γενικότερα μία στροφή από τα σεντονάτα blogs στα microblogs όπου περιγράφεις τι κάνεις σε μία ή δύο αράδες το πολύ...

Αναρωτιέμαι τι μπορεί να φταίει για όλο αυτό.

Είναι που υπάρχουν πια χιλιάδες άλλοι τρόποι να «διασκεδάσεις» και να επικοινωνήσεις στο Internet (facebook – ο μεγάλος κατηγορούμενος – αλλά και youtube, twitter, jaiku, το vidcasting που πολλοί λένε ότι είναι το νέα χατ θήγκ);

Είναι που σιγά ανακαλύπτουμε ότι το να βρεις κάτι ενδιαφέρον να πεις σε σχεδόν καθημερινή βάση δεν είναι μόνο διασκεδαστικό αλλά έχει και κόστος; Εντάξει, το γράψιμο δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στο κόσμο, ούτε και το να κρατάς έντονο το ενδιαφέρον αυτών που σε διαβάζουν...

Μήπως είναι ότι για κάποιους bloggers η θεραπευτική διαδικασία του bloggin ολοκληρώθηκε;

Μπορεί επισής απλά το φαινόμενο να είναι κυκλικό. Δηλαδή όπως τώρα περνάει μία «πτωτική» περίοδο κάποια στιγμή να ξανανέβει.

Σίγουρα παίζει και το ότι πολλοί που μπήκαν στο άθλημα για να κάνουν φίλους, γκόμενους ή γουατέβερς, έκαναν ή δεν έκαναν την δουλίτσα τους και αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους με το facebook. Ξέρω πολλά παραδείγματα ανθρώπων που από όταν ενεργοποίησαν την facebook σελίδα τους αραίωσαν δραματικά την συχνότητα των ποστ τους. (Παραλίγο να πέσω κι εγώ θύμα αλλά ευτυχώς λειτούργησαν τα αντισώματα και έσβησα το facebook μου. Μου φτάνει μία ασχολία στο Internet.

Anyway, εγώ δεν θέλω να προτείνω λύσεις. Παρατηρώ ένα "φαινόμενο" περισσότερο.

Και διαπιστώνω και κάτι σε σχέση με τον εαυτό μου. Πως με συγκινεί πάρα πολύ η αίσθηση του ότι μοιράζομαι με άλλους αυτά που με συγκινούν, για καλό ή για κακό.

Όπως επίσης μου αρέσει πολύ και η αίσθηση ότι έχω τον πλήρη έλεγχο όλου αυτού του πράγματος.

Για αυτό εξάλλου έχουν περάσει 3 χρόνια που blogάρω και συνεχίζω ακάθεκτος. Δεν το κάνω με τον ίδιο τρόπο που το έκανα πριν από ένα χρόνο, ας πούμε, και βέβαια καμία σχέση δεν έχει το bloggin το τώρα με αυτό που έκανα 3 χρόνια πριν...

Αλλά αυτό είναι κομμάτι της μαγκιάς του blog σου. Ότι είναι δικό σου, ό,τι θέλεις το κάνεις, άμα γουστάρεις του βάζεις μπουρλότο και το καις. Όπως επίσης μπορείς και να το εξελίξεις.

Και θέλω όσο περνά ο καιρός να γράφω όλο και πιο πολύ αλήθινά και με βάθος για αυτά που με συγκινούν.

Πάντως στεναχωριέμαι που κάποιοι blogers δεν γράφουν πια τόσο συχνά όσο κάποτε. Αη κίντα μίς δεμ.

στην φωτό η sikia προπονείται για ακόμα ένα ποστ- κώλαφως εναντίον μου

21 comments:

PN said...

Χμμμ...ενδιαφέρουσα άποψη. Εγώ άρχισα το blogging πριν δυο χρόνια και ήδη μετράω ένα blog που απλά παράτησα και έκανα τη μετάβαση στο παρόν μου ιστοτόπο.

Σίγουρα τα blog στην Ελλάδα είναι μόδα. Σίγουρα το facebook έχει κάνει μια κάποια ζημιά. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μια σαφής στροφή. Αυτός που κάνει σοβαρά blogging και βρίσκει κάτι σε αυτό δεν θα ενδιαφερθεί ποτέ για εφαρμογές σαν το facebook. Δεν είναι καν υποκατάστατα αγαθά για εμένα.

Τώρα σχετικά με το Blogging πρέπει να ομολογήσω ότι τρώει χρόνο. Αρκετό ώστε να θεωρείται και απαγορευμένο σε περιόδους δουλειάς. Θέλει υπομονή και αρκετή έμπνευση για να κρατάς ζωντανό το blog σου.

Απλά προσπαθώ να μην το βλέπω και πολύ ως δουλειά. Αν και είναι αναπόφευκτο όταν αρχίζεις να βλέπεις ότι σε διαβάζουν. Αλλά στην τελική - όπως και είπες - και ο τρόπος που κάνουμε blogging σταδιακά και με το χρόνο αλλάζει.

Hfaistiwnas said...

Εγώ μπήκα σχετικά αργά στο παιχνίδι, και πάλι όμως βρίσκω διαφορές και παρατηρώ αλλαγές...
Πιστεύω όμως ότι ίσως είναι περαστικό όπως είπες κυκλικό και κάποια στιγμή θα ξαναγίνουν καλύτερα τα πράγματα..

jg said...

gia ola ftaiei to redtube.com lol

celsius33 said...

εμένα οι μισοί από τα links ου δε γράφουν πια, όλα κύκλους κάνουνε θα δούμε αν θα υπάρξει συνέχεια, αλλά όπως είπες και να μην υπάρξει δεν έγινε και τίποτα, είναι μια όμορφη εμπειρία το blogging αλλά όχι και αιώνια.

Dr_MAD said...

Εγώ βρήκα σύντροφο και γι'αυτό αποχωρώ

PS: Φυσικά αστειεύομαι. Οπως το παράτησα πριν 3 χρόνια έτσι το ξαναπαρατάω

Anonymous said...

Αν η έρευνα που έκανες έγινε το τελευταίο διάστημα θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου και τις ειδικές συνθήκες (καλοκαίρι, ζέστη, βόλτες, μπάνια, διακοπές, παρέες) οπότε μια πτώση έχει τη λογική της εξήγηση. Σχετικά είμαι καινούριος στο blogοχωριό και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Ως ένα σοβαρό κριτήριο θα μπορούσα να δεχτώ αν παρατηρείται το φαινόμενο παλιοί blogers, όπως εσύ, να τα παρατάνε ή να χάνουν τήν αρχική τους διάθεση και να αραιώνουν τα ποστ τους. Το facebook προσωπικά ούτε που ξέρω πώς λειτουργεί και δεν με απασχολεί να μάθω. Σίγουρα είναι δύσκολο να βρίσκεις καθημερινά θέματα που θα κρατάνε "ζωντανό" όποιον αφιερώνει το χρόνο του για να σε διαβάζει και για να συμβεί αυτό πρέπει να το ανταλλάξεις κι εσύ με τόν δικό σου χρόνο. Αλλά προχωράμε χαλαρά. Το κέφι μας κάνουμε και δεν μάς αγχώνει τίποτα. Υπάρχει εδώ μια διαδικτυακή παρέα (για άλλους μικρή, για άλλους μεγαλύτερη) μέσα από τήν οποία περνάμε όμορφα, γελάμε, χαλαρώνουμε, προβληματιζόμαστε όποτε πρέπει. Είναι ένα μέρος από τη ζωή μας και το χαιρόμαστε έτσι όπως είναι. Το αύριο μπορεί να είναι καλύτερο, μπορεί και χειρότερο. Θα δείξει...

tovenito said...

όντως ο καθένας το χρησιμοποιεί για όποιο σκοπό θέλει το μπλογκ του και τι κάνει στάχτη και μπούρμπερη άμα λάχει. προσωπικά το άρχισα για λόγους ψυχοθεραπείας και γκρουπ θέραπυ. ενδεχομένως και άλλοι ως τέτοιο το χρησιμοποιούν και φτάνει μία στιγμή που αδειάζουν, ότι δηλαδή αυτά που είχαν να το πουν το είπαν.
προσωπικά έχω αυτοαπολυθεί από το μάπαμπουκ, αν και δεν νομίζω ότι φταίει αυτό.

[Germanos] said...

Εσυ και ο Νανάκος μεινατε οι στυλοβάτες

Χαζοχηνα said...

Το ενδιαφερον ειναι πως οι κοσμος συνεχιζει να γραφει για διασκεδαση.. ποτε εγινε αυτο για τελευταια φορα? Ουτε εγω ξερω αλλα κατι μου λεει οτι εγραφαν με το φως των κεριων και φορουσαν μακρυες φουντωτες φουστες.

billzouk said...

Λυσσαξες πια με το facebook! Σε λιγο θα μας πεις οτι φταιει και για την καταστροφη του περιβαλλοντος!
Εγω νομιζω οτι ολα κανουν τον κυκλο τους. Και οτι ανεβαινει κατεβαινει λαλαλα (το κανω μιουζικαλ το κομμεντ!)

billzouk said...

Φταιει η οικονομικη κριση κυριε Ευαγγελατο μου! Αν η αλλη δουλευει οκτω δουλειες για να τα φερει βολτα, ποτε να γραψει ποστ και ποτε ν' αφησει κομμεντ; (αυτο ηταν τυπου πολιτικο-λαικο σχολιο.)

billzouk said...

Φταιει ο Νικητας! λολ
(Δικα μου ειναι τα κομμεντς, οτι θελω γραφω! Αμα θελω τους βαζω φωτια και τα καιω, ενταξει;)

billzouk said...

blame it on the boogie!

turigr said...

Έχεις δίκιο, προβατάκο. Όμως κι εγώ (που μπήκα στο χώρο πολύ αργά)ξεκίνησα με ενθουσιασμό και τώρα, λόγω φόρτου εργασίας, ίσα που καταφέρνω να ανεβάσω δυο αναρτήσεις την εβδομάδα (ενίοτε και μια)! Ελπίζω να είναι παροδικό το φαινόμενο για όλους μας!

sikia said...

Το στρινγκάκι που έσκισες
ήτανε Βαλεντίνο
και τώρα που μου άφησες
γυμνό το ποπουλίνο

Tanila said...

Kύριε Πρόβατε τι θα γίνει με τη δίκη του αιώνα;
Γιατί έχετε αραιώσει τα ποστ;
Που κρύβεται ο Συκιά;

Είδωλο said...

Μοδα ηταν και περασε, αντε γιατι και πολυ που κρατησε.
Να μεινουνε μονο οι καλυτεροι.

Fashionitsa said...

Τα blogs έχουν αραιώσει γιατί τους έχεις κομπλάρει όλους με τα φοβερά σου ποστ!!!

mahler76 said...

τρελή καύλα η Sikia τελικά.

Anonymous said...

Αντε να μεινουμε μονο οι χωριατισσες και οι βλάχες, που το παίζουμε αθηναίες[ που λεει και ενας φίδος μου]
Πάντως το πχιότικο αναγνωσταριό σου μια χαρα είναι και ανάγκη δεν έχει!

fpboy said...

σίγουρα έχει να κάνει οτι κάποια στιγμή γίνεται χρονοβόρο το βλογινγκ.
όταν αρχίζεις να ''μιλάς'' με πολύ κόσμο και να λες ''ε,ας περάσω κι απο αυτό το βλογάκι''e.t.c