Sunday, January 16, 2011

τσουνάμια

πω πω κοίτα να δεις τι μαθαίνει κανείς.

Πήγα τις προάλλες να δω το Hereafter, ελληνικός τίτλος Η Ζωή Μετά, την καινούργια ταινία του Όρσον Γουέλες, ερμ σόρη του Κλιντ Ήστγουντ ήθελα να πω (ε μα πια, μας τα έχουν κάνει τσουρέκια με το πόσο χιουτζ σκηνοθέτης είναι, μεγάλος ωτέρ μαη άσσ, μία χαρά είναι αλλά μέχρις εκεί).

Η ταινία δεν ήταν τίποτε ιδιαίτερο, αλλά επειδή όπως είπα δεν θεωρώ και τον Κληντ τίποτε ιδιαίτερο, δεν απογοητεύτηκα κιόλας με την μετριότητα. Είχε μερικές πολύ ωραίες στιγμές ομολογώ, ομολογώ εντατίκ, και κάποια καλά στοιχεία, αλλά νομίζω ότι της έλειπε μία λακωνικότητα, μία μεγαλύτερη ισορροπία και δεν ήξερε αν ήθελε να είναι εμπορικό μελό ή πχιοτικό δράμα, κατά την γνώμη μου πάντα που δεν είμαι Κρητικός αλλά από τον Βόλο, άρα τι ξέρω εγώ.

Ας είναι όμως, αλλού ήθελα να καταλήξω.

Από τις καλές στιγμές της ταινίας, η καλλίτερη είναι το πρώτο πεντάλεπτο. Όπου βλέπουμε την Σία Κοσιώνη της Γαλλίας, με το γκόμενο διακοπές σε εξωτικό μέρος, να πέφτει θύμα του... τσουνάμι, ναι ναι, του τσουνάμι που έγινε το 2004 και πέθαναν σχεδόν 300 χιλιάδες άνθρωποι. :-(

Όπου εγώ τότε που έγινε η τραγωδία, ομολογώ ότι αναρωτιόμουν πως είναι δυνατόν ένα κύμα να σκοτώνει τόσο πολύ κόσμο, έλεγα διάφορες μαλακίες του τύπου "μα καλά γιατί απλά δεν κολύμπησαν όταν κάλυψε νερό την στεριά, α! μάλλον δεν ξέραν μπάνιο γι αυτό" ή ξέρω 'γω "έλα μωρέ τώρα, οι κομμουνιστές/καπιταλίστες/δημοσιογράφοι/σατανιστές/ το κατασκεύασαν όλο αυτό, δεν έγινε τίποτε στην πραγματικότητα". Α νό, α νό, είμαι μεγάλος παπάρας, εγώ και η Μαρία Αντουανέτα, ξέρεις, με το "ας φάνε παντεσπάνι", αλλά έτσι σκεφτόμουν ο αδαής, να μην το πω; είναι και που είχαμε μόλις κάνει και τους Ολυμπιακούς τότε και την είχα δει κάπως, πολύ σίγουρος για την ομορφιά της ζωής και ότι δεν συμβαίνουν κακά πράγματα, όλα θα είναι καλά για πάντα... που να ήξερα, αχ που να ήξερα...

Μέχρι που πήγα στον Κληντ την προηγούμενη βδομάδα και τα κατάλαβα όλα, τι εστί καταστροφή τσουνάμι. Είδα τι θα πει να πέφτει σε παραθαλάσσια πόλη με χαμηλά σπίτια κύμα ύψους 30 μέτρων, είδα πόσο ορμητικό είναι το νερό από σεισμικό κύμα, είδα ότι δεν παρασέρνει στο διάβα του μόνο ανθρώπους αλλά και αυτοκίνητα, συντρίμμια, ολόκληρα δένδρα... που θα πει ότι, και να ξέρεις να κολυμπάς, αν δεν σε κάνει μπλέντερ η ορμητικότητα του κύματος, μπορεί να σου έρθει κανένα κομμάτι πολυκατοικίας στο κεφάλι, ή κανένα Ντάτσουν στη μούρη, άρα τι να το κάνει το να ξέρεις κολύμπι άμα έχεις πέσει λιπόθυμος;

Τέλος πάντων ας μη φλυαρώ, είναι συγκλονιστικές οι σκηνές του τσουνάμι στην ταινία του Clint Eastwood, μόνο και μόνο για αυτές άξιζε να την δω την μετριότητα.

Και επίσης θέλω να μου πω, γενικά άμα δεν ξέρεις, άσε τις εξυπνάδες τις άνετες, άκου λέει "μα καλά και αυτοί οι άνθρωποι σε παραθαλάσσιες χώρες ζούσαν, δεν μπορούσαν να μάθουν κολύμπι;", δηλαδή πόσο, ΠΟΣΟ, πόσο κάγκουρας;

(να πω εδώ προς υπεράσπισή μου, ότι την ίδια στιγμή που σκεφτόμουν όλες αυτές τις μαλακίες, είχα πάρει την πρωτοβουλία στην εταιρία που δούλευα τότε και είχα στείλε mail σε όλους του συναδέλφους, ήμασταν και πολλοί ζωή να έχουμε, και πήγα από γραφείο σε γραφείο και μαζέψαμε αρκετά λεφτά που την άλλη μέρα πήγα και τα έδωσα σε μία οργάνωση για την ενίσχυση των τσουναμιτσουρομαδημένων - κοντολογίς, είμαι λίγο μαλακάκος ώρες ώρες αλλά κατά βάθος καλό παιδί)

18 comments:

Hfaistiwnas said...

Ε μα κάνεις δεν ήξερε τι είναι τσουνάμι βρε Πρόβατε, έτσι τηνπατήσαμνε λίγο πού όλοι!
Δεν θα σε πάνε δικαστήριο μην ανησυχείς!!!

An-Lu said...

Μονο το τσουναμι και η ιστορια με τα διδυμακια ηταν που αξιζαν, τα υπολοιπα ηταν η αποπειρα ενος αμερικανου να κανει "ευρωπαϊκο" κινηματογραφο, με απυθμενα πουτοπαει να κανουν κοιλια...

Anonymous said...

θα συμφωνήσω πάραυτα "είσαι λίγο μαλακάκος ώρες ώρες αλλά κατά βάθος καλό παιδί". φιλιά πολλά. Αμφίς

Anonymous said...

ειδα και'γω τη ταινία και δε κατάλαβα τι ήθελε να μας πει ο κλιντ ο ίστγουντ.παρά τα θανατικά ομως ειχε χάπι εντ οπότε τουλάχιστον δε μας μιζέριασε. ίσως γι'αυτο να λένε πως είνια μεγάλος. αρχιζει η ταινία με το τσουνάμι, μιλάει για θανατικά αλλά στο τέλος φεύγεις ήρεμος και όλα πάνε καλά.
ε θέλει ένα ταλέντο να το πετύχεις αυτό.
Μεγάλεεεεεε κληντ(!?!)

ps δεν είσαι μαλακάκος, αλλά ούτε και καλό παιδί. Εσύ είσαι εσύ
(νομίζω δηλαδή)

Lina said...

κοίτα... κι εγώ μέχρι να δω ένα συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ, δεν μπορούσα να διανοηθώ πόση δύναμη μπορεί να έχει ενα κύμα.

Πάντως αυτό με το κολύμπι, μου θυμίζει κάτι που είπε ένα μαθητάκι:

"μα καλα κυρία, γιατί σκοτώνονται άμα πέσει το αεροπλάνο; Να ανοίγουν τις πόρτες, και λίγο πριν φτάσει στο εδαφος, να πηδάνε κάτω και να τρέχουν"

ελα μου said...

Δεν τονε μπορώ τον Κλιντ Ηστγουντ και δεν ξερω ποια είναι η Σία Κοσιώνη, αλλή υποθέτω ότι στην ταινία βλέπουμε την Σία Κοσιώνη του Βελγίου, αν και το όνομά της είναι παραπαλανητικό. Το επισημαίνω διότι το λυπάμαι το καημένο το Βέλγιο, που δεν θα υπαρχει σε λίγο, και το αγαπώ γιατί εχω περάσει ωραία εκεί.

sstamoul said...

Αχ, νοσταλγώ τις μέρες που διάβασα τα reviews σου (για βιβλία, ταινίες, μουσικές) και είχα κι εγώ άποψη από πρώτο χέρι... Θα περάσει καιρός για να ξαναπάω σινεμά; (Είναι το μόνο που δεν μπορώ να κάνω μαζί με το μωρό...) Τουλάχιστον όταν είναι μετριότητες παρηγοριέμαι... Φιλιά προβατούκο μου!
(είμαι πολύ ρηχή, εσύ μιλάς για το τσουνάμι, κι εμένα ο νους μου στον κινηματογράφο; )

kstinion said...

ax de ksero...pantos des OPOSDIPOTE TO BLACK SWAN
OPOSDIPOTE...to eida extes tha pao kai sto cinema na to do tha ta skaso ta 5 euro kai parapano dino gia thn tainia afth.akoma niotho deos gia afto pou eida....

kstinion said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Μεγαλώνει ο Κλιντ και αφουγκράζεται τον θάνατο!

Anonymous said...

Μεγαλώνει ο Κλιντ και αφουγκράζεται τον θάνατο!

Provato said...

ηφαιστίωνα φαντάζεσαι να με πήγαιναν δικαστήριο και για αυτό, τζήζας μπλεξίματα!

An-Lu και η ιστορία με τα διδυμάκια μεταξύ μας παράηταν Καϊλας! αλλά ευτυχώς παίζαν τέλεια τα πιτσιρίκια οπότε...

Αμφίς, τι έγινε ξυνούλη μου, τσατίστηκες που δεν σου έκατσα; ερμ ερμ... όπως και να έχει καλλίτερα "μαλακάκος ώρες ώρες αλλά κατά βάθος καλό παιδί" παρά "καλό παιδί ώρες ώρες αλλά κατα βάθος μαλακάκος" (for example, check your mirror) xxxxx

lelonisideal εγώ είμαι εγώ και εσύ είσαι εσύ, και επιμένω εγώ ότι είμαι λίγο μαλακάκος ώρες ώρες αλλά κατά βάθος καλό παιδί" - ζήτω τα happy end

Lina είδες που κατά βάθος είμαι αθώο μαθητούδι κ εγώ; (γκουχ γκουχ, ποιος ξερόβηξε;) :-)

Provato said...

έλα μου, γιατί δεν θα υπάρχει το Βέλγιο, τι έγινε όσο κοιμόμουν; (το google ξέρεις ποιο είναι τουλάχιστον; χρησιμοποιήσε το και θα μάθεις ποια είναι η Κοσιώνη, χοχοχοχο)

sstamoul σιγά μην κλάψω χεχεχεχε. Πόσο τυχερή είναι που ασχολείσαι με την αρχετυπική ασχολία και σιγά μην αφήσεις τον γάμο να πας για πουρνάρια! xxxxxx :-)

kstinion ομολογώ ότι το περιμένω πως και πως, το περιμένω τόσο ΠΩΣ κ τόσο ΠΩΣ που φοβάμαι ότι και αριστούργημα να είναι, θα με απογοητεύσει (άκου τώρα....) :-)

anonymous αμάν, εσύ το πήγες μακριά, σιγά, δουλειά κάνει ο άθρωπας! :-)

ελα μου said...

Μα αν ξέραμε το γκουγκλ κι εσύ θα ήξερες οτι η Σεσίλ ντε Φρανς είναι Βελγίδα κι ότι το Βέλγιο εδω και μήνες δεν εχει κυβέρνηση. Αλλά ποιος έχει καιρό να γκουγκλίζει; Η ζωή είναι μικρή!

Provato said...

ναι, αλλα παίζει Γαλλίδα Σία Κοσιώνη, όχι Βελγίδα, αυτό εννοώ, αλήθεια δεν έχει κυβέρνηση το Βέλγιο; και πως κυβερνιέται, ομαγκόντ λες τελικά οι κυβερνήσεις να είναι περιττές; ομαγκόντ! xxxx

Anonymous said...

προβατε θα σε καρυδωσω που εκατσα και ειδα αυτην την παπατζα λογω του ποστ σου. δεν θα ρθει ο πασχας?

the writer said...

Αναίσθητο πλάσμα που όχι μόνο δεν ήξερες ότι το τσουνάμι ήταν τραγωδία, αλλά κι επειδή το έπαιζες κι άνετος! Φτου να μην αβασκαθείς!

Provato said...

ανώνυμε μην τολμήσεις! αφού σε προειδοποίησα ότι ήταν μλκ, γιατί γιατί πήγεεεεεεες;

φτου μου writer! xxx