Το ένα ήταν το επεισόδιο με την πόρνη – εκεί οι Γραμματείς και Φαρισαίοι φέρνουν μπροστά στον Ιησού μία πόρνη που το αμέσως προηγούμενο βράδυ είχε συλληφθεί να διαπράττει μοιχεία.
Τον ρωτούν: «Ο νόμος του Μωϋσή λέει ότι αυτή τη γυναίκα πρέπει να την λιθοβολήσουμε μέχρι θανάτου για το αμάρτημά της – εσύ τι λες;». Η σκέψη τους πονηρή. Αν ο Ιησούς απαντούσε «λιθοβολήστε την» θα τον κατηγορούσαν ως απάνθρωπο τηρητή του νόμου και σκληρό, αν, πάλι, έλεγε να την συγχωρήσουν θα τον κατηγορούσαν ως ασεβή και περιφρονητή του νόμου που ήταν η ακρογωνιαία λίθος της Ισραηλιτικής κοινωνίας.
Ο Ιησούς δεν μασά… ξέρει ότι η ουσία δεν είναι στην αμαρτία της γυναίκας αλλά αλλού… και δίνει μία απάντηση γεμάτη αγάπη που κάνει όλους τους προβοκάτορες να φύγουν οργισμένοι. Λέει: «ναι, να την λιθοβολήσετε… αλλά την πρώτη πέτρα να την ρίξει αυτός που δεν έχει κάνει καμία αμαρτία…». Και ύστερα γυρίζει και λέει στην μοιχαλίδα: «… δεν μπορώ να σε κατακρίνω… πήγαινε και συνέχισε την ζωή σου. Αλλά στο εξής προσπάθησε να μην πληγώνεις τον εαυτό σου…».
Το δεύτερο γεγονός που έκανε ακόμα πιο πολύ στόχο τον Ιησού είναι η στιχομυθία ανάμεσα σε αυτόν και τους κυνηγούς του μετά την ευθεία ερώτηση που του κάνουν αν είναι ο Μεσσίας.
Ο Ιησούς πάλι απαντά διφορούμενα. Τους λέει ότι δεν είναι ο Μεσσίας, αλλά εννοεί ότι δεν είναι ο Μεσσίας που οι υποδουλωμένοι στους Ρωμαίους Ιουδαίοι θα ήθελαν. Αυτός είναι ένας άλλος Μεσσίας που ήρθε να σώσει τον κόσμο, τον άνθρωπο και την ψυχή του και όχι να απελευθερώσει ένα έθνος και να του χαρίσει ευημερία.
Τους λέει λοιπόν ότι τα έργα του, τα θαύματά του, που μπορεί και τα κάνει γιατί επικαλείται το όνομα του Πατρός, μιλούν καλύτερα για το ποιος είναι. Αλλά τους επισημαίνει και κάτι ακόμα. Ότι εκείνοι δεν καταλαβαίνουν ποιος είναι γιατί απλά οι κακές διαθέσεις τους δεν τους αφήνουν να δουν την αλήθεια. Γιατί δεν ανήκουν στα φωτισμένα πρόβατά που αυτός καθοδηγεί (μπεεεεε, μπεεεε).
Μετά από αυτές τις δύο φριχτές προκλήσεις ο Ιησούς φεύγει για εκείνη την περιοχή της Ιουδαίας που είναι έξω από την δικαιοδοσία του Ηρώδη και της θρησκευτικής και πολιτικής ηγεσίας των Ιεροσολύμων. Έτσι οι διώκτες του δεν μπορούν να τον αγγίξουν. Υπάρχει όμως κάτι άλλο που μπορούν να κάνουν ...και το κάνουν πολύ καλά. Μιλάνε εναντίον του στους Ρωμαίους κατακτητές χαρακτηρίζοντάς τον «προδότη» και «εχθρό της αυτοκρατορίας» και «επαναστάτη». Προετοιμάζουν δηλαδή την κατηγορία ότι είναι εχθρός της Ρώμης.
Λίγο καιρό μετά φτάνει νέο στον Ιησού ότι ο αγαπημένος του φίλος ο Λάζαρος είναι ετοιμοθάνατος και τον χρειάζεται. Οι μαθητές προσπαθούν να πείσουν τον δάσκαλό τους να μην πάει να συνδράμει τον φίλο του: Κινδυνεύει να τον συλλάβουν αφού ο Λάζαρος κατοικεί στα περίχωρα της Ιερουσαλήμ δηλαδή εντός της δικαιοδοσίας του ιερατείου. Προς στιγμήν τον πείθουν. Αλλά τελικά ο Ιησούς αποφασίζει να κάνει το ταξίδι.
Ο Ιησούς, που ταξιδεύει πάντα με τα πόδια, κάνει περίπου μία βδομάδα να φτάσει στο σπίτι του αγαπημένου του φίλου. Όταν φτάνει είναι ήδη πια τέσσερις μέρες που αυτός είναι πεθαμένος. Το πτώμα του έχει αρχίσει και μυρίζει από την αποσύνθεση.
Συγκαλείται μεγάλο αρχιερατικό συμβούλιο! Συμμετέχουν όλοι. Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Η απόφαση είναι ότι πρέπει ο ενοχλητικός αυτός τύπος να βγει από την μέση. Αλλά πώς να το κάνεις αυτό χωρίς να προκαλέσεις την οργή του κόσμου που τον λατρεύει; Το συμβούλιο τελειώνει αναθέτοντας στον Καϊάφα να λύσει αυτό ακριβώς το μεγάλο θέμα. «Βρες τρόπο να ξεφορτωθούμε τον Ιησού χωρίς να διχάσουμε τον λαό, χωρίς να γίνει αυτό με άνομο τρόπο».
Ο κύβος ερρίφθη.
(καλή μεγαλοβδομάδα αδέλφια μου - ακόμα και αν δεν το συνειδητοποιούμε, είμαστε όλοι παιδιά του ίδιου θεού και της ίδιας αγάπης...)
(p.s. για την archive που ξέρω ότι πιστεύει στην ανάσταση...)
No comments:
Post a Comment