Wednesday, January 28, 2009

Πάει... αλλά θα τον ξανασυναντήσουμε, οπωσδήποτε




Ο Τζων Απντάηκ ένας από τους πιο γνωστούς Αμερικάνους συγγραφείς, που από πάνω τον βλέπεις στα δύο εξώφυλλα που έχει γίνει στο Time, μας άφησε χρόνους νομίζω εχτές.

Τον ξέρεις από τις Μάγισσες του Ηστγουήκ, που όμως δεν είναι από τα καλύτερα του βιβλία. Έχει γράψει πολλά πιο ενδιαφέροντα, αλλά αυτό έγινε ταινία που είχε την Σερ πρωταγωνίστρια και ότι έχει την Σερ πρωταγωνίστρια (μαζί με Πφάιφερ και Σάραντον) είναι καταδικασμένο να γίνει κάλτ επιτυχία.

Ο Απντάηκ είναι αρκετά γνωστός και στην Ελλάνδη. Αρκετά βιβλία του έχουν βγει στα ελληνικά... Αλλά έχω την αίσθηση ότι έχει ατυχήσει λίγο στο πως μεταφράζεται, βγάζει μία αίσθηση το εγγλέζικο κείμενο του που είναι δύσκολο να μεταφερθεί στα ελληνικά... (κοντοπουτανάκι, κάνει ολόκληρη παράγραφο για να σου πει ότι διαβάζει Απντάηκ στο πρωτότυπο χιχιχιχι).

Με τον Απντάηκ μαθαίνεις πολύ καλά την μέση Αμερική, όχι την Αμερική του Χόληγουντ και του Σέξ Ενδεσίρη, αλλά την Αμερική του Γουόλμαρτ, του Ντάνκιν Ντόνατς και των μώλζ...

Το Μέσ' στην ομορφιά των κρίνων είναι ένα πολύ ωραίο βιβλίο του, αν θες να διαβάσεις ένα.

τον έχω πρότυπο και ελπίζω να γίνω σαν και αυτόν. εξώφυλλο στο τάημ, ναι! χεχε

Κάλο παράδεισο να έχει.

7 comments:

Anonymous said...

παντως δεν θα με εξεπληττε αν ειχες ποστ για τον Πανο Τζαβελλα.. R.I.P.

Giannis said...

ma an den kanw la8os... persi eixe balei kati probata san e3wfulo to TIME... mhn mou peis oti den hsoune kai esu ekei ?
:):):):):):):):):)

by the way probatako, 3ereis poia htane ta 8eatrika tou erga?

Anonymous said...

Α,καλα.
Βολέψου μέχρι Νίκος Δήμου.

cobden said...

Το "Μες στην ομορφιά των κρίνων" είναι το μοναδικό βιβλίο του Απνταϊκ που έχω διαβάσει!(σε εκδόσεις Bell, παρακαλώ)...Μου άρεσε πολύ, όπως μου αρέσουν γενικά αυτά τα οικογενειακά έπη, που καλύπτουν δεκαετίες!Σκέφτομαι, να διαβάσω κι άλλα βιβλία του!

Provato said...

ανώνυμε ριπ

γιάννη δεν ήξερα καν ότι ο μακαρίτης είχε γράψει θεατρικά!

ανώνυμε 2 μάζευε κι ας είν' και τόγες.

κόντμπη κι εγώ μπέλ το είχα διαβάσει αυτό, και μου είχε αρέσει για τον ίδιο ακριβώς λόγο. μπεε

Attalanti said...

Καλημέρα! Προσπαθώ να βρω το mail σου, αλλά δεν είμαι τόσο καλή ;)

Σ΄αυτό το τεύχος του New York υπάρχει αυτό:

http://nymag.com/arts/books/features/53793/

αν δεν σου ανοίγει, πες μου να σ' το στείλω σε mail.

Το διάβασα και σε σκέφτηκα :)

καλό ΣΚ!

Provato said...

attalanti thank you sooooo much ρε συ! μα τι τρομερό ψων ψων εντατίκ, με σκέφτηκες διαβάζοντας για άπντάηκ λολ! φιλιά πολλά!