Tuesday, June 08, 2010

Μερικές παρατηρήσεις από την συναυλία του Rufus Wainwright στο Λυκαβητό

Τον ξέρεις τον Rufus? Ούτε κ εγώ τον ήξερα μέχρι πριν από κάμποσο καιρό - αλλά όλο κ μπλέκεται με έναν περίεργο τρόπο στην ζωή μου.

Το Σάββατο, ας πούμε, έδωσε συναυλία στο Λυκαβητό. K ενώ ομολογώ δεν είχα πρεμούρα να πάω, τελικά πήγα, επειδή θα πήγαιναν διάφοροι φίλοι μου. Κ δεν έκανα λάθος...

Tο εντυπωσιακό είναι πως η "ενασχόληση" με τον Rufus ξεκίνησε αρκετή ώρα πριν ανέβω στον Λυκαβητό, από νωρίς το μεσημέρι του Σαββάτου. Ήμουν κ έτρωγα με δύο φίλους στο Φάτσιο στο Παγκράτι (τσούηγκ τσούηγκ, γιαμ γιάμ, τσουήγκ τσυοήγκ) όταν ξαφνικά ένα τηλέφωνο χτύπησε κ ξεκίνησε μία ωραία αλληλουχία γεγονότων!

Δυστυχώς δεν μπορώ να πω πολλές λεπτομέρειες, πάντως η ουσία είναι ότι ο γιορζ τρούλη, ο προβατάκος κατάφερε να βρει για τον Rufus Έλληνα σχεδιαστή, ο οποίος του έφερε ρούχο για να φορέσει το βράδυ στην συναυλία.

Βασικά, προηγουμένως είχε χαθεί μία βαλίτσα, ο Rufus έμεινε χωρίς κοστούμι, ρωτήθηκα αν μπορώ να το βοηθήσω, έκανα μερικά τηλεφωνήματα, ο Γιάννης (θέγκ γιου μπόη xxxxxx) με παρέπεμπψε στον Άγγελο, ο Άγγελος όταν τον πήρα τηλέφωνο δεν με πίστεψε πως τον θέλει ο Rufus να του φτιάξει ένα ρούχο, τελικά όμως πείστηκε... και η ουσία είναι ότι έφερα σε επαφή τον Έλληνα σχεδιαστή Άγγελο Φρέτζο με τον τραγουδιστή κ όλα μεταξύ τους πήγανε μία χαρά. Χάου κουλ ηζ δατ;

φυσικά εννοείται πως μετά από όλα αυτά, το βράδυ όταν έφτασα στο Λυκαβητό ένιωθα πολύ όσομ - κ μπρήληαντ - κ σέξικος. Τους κοιτούσα όλους με ύφος "το ξέρεις ότι το οφείλεις σε μένα, ΕΓΩ ΕΓΩ ΕΓΩ ΕΓΩ ΕΓΩ ΕΓΩ, ΜΟΥΜΟΥΜΟΥΜΟΥΜΟΥΜΟΥΜΟΥ, που τελικά θα γίνει η συναυλία; το ξέρεις;". Δυστυχώς κανείς δεν με ευγνωμόνησε, κανείς δεν αναγνώρισε την προσφορά μου, κανείς δεν με εκθείασε. Περίμενα τουλάχιστον, έστω, μία επιτροπή υποδοχής στην είσοδο του θεάτρου να με ευχαριστήσει, αλλά μάταια. Δεν πειράζει, μου φτάνει που εγώ ξέρω τι τεράστια συνδρομή είχα στον πολιτισμό κ την πχιότητα της χώρας.

Λοιπόν, στα της συναυλίας: το θέατρο είχε αρκετό κόσμο. Περίμενα πολύ λιγότερους - άφτερ ωλ ήταν σαββατοκύριακο pride, άρα οι gays, το κατεξοχήν κοινό Rufus, ήταν απησχολημένοι! Eπιπλέον έκανε κ κρύο... Αλλά τελικά πρέπει να μάζεψε ο μπαγάσας περίπου δύο χιλιάδες άτομα. Όχι άσχημα για κάποιον που δεν τον λες κ το μεγαλύτερο ταλέντο όλων των εποχών!

Ναι, το έγραψα αυτό που έγραψα κ το εννοώ... ο Rufus είναι υπερεκτιμημένος. Αν δεν ήταν τόσο καλά δικτυωμένος κ από οικογένεια επίσης πολύ καλά χωμένη στο κύκλωμα, αμφιβάλω αν θα έκανε την καριέρα που κάνει - σαν συνθέτης τουλάχιστον δεν λέει κ πολλά. Οι στίχοι του βέβαια είναι αρκετά witty κ ενδιαφέροντες, αλλά κ πάλι...

Ωστόσο, πρέπει να παραδεχτώ πως καθώς τον έβλεπα στην σκηνή διαπίστωνα πως μία, κάποια χαρισματικότητα την έχει. Είναι άνετος, χαλαρός, έχει αυτοπεποίθηση κ χιούμορ - κ επίσης φαίνεται ότι έχει ρίξει ΤΡΟΜΕΡΗ δουλειά σε πρόβες. Τρομερή. Η άνεση του στο πιάνο κ το μικρόφωνο κ την σκηνή είναι τεράστια.

Πράγμα που με έκανε να σκεφτώ: Πόσο μεγάλη σημασία έχει η πολύ δουλειά σε κάτι που αγαπάς να κάνεις. Κ αυτό διότι ανάμεσα σε άλλα, σου δίνει κ την αυτοπεποίθηση να υποστηρίζεις ακόμα κ πράγματα που είναι σχετικά μέτρια κ όχι κ τόσο εμπνευσμένα! (εντάξει, θεωρώ ότι ο ίδιος ο Rufus ξέρει πόσα απίδια βάνει ο σάκος του ταλέντου του... αλλά προφανώς προσπαθεί να το αναπληρώσει με πολλές ώρες δουλειάς πάνω στο πιάνο κ στις πρόβες - αυτό το ξέρω θετικά ότι το κάνει).

Η συναυλία ήταν χωρισμένη σε δύο μέρη. Το πρώτο ήταν αφιερωμένο στο τελευταίο άλμπουμ του R, το οποίο γράφτηκε με αφορμή τον θάνατο της μαμάς του από καρκίνο πριν από μερικούς μήνες. Την είχα γνωρίσει την μαμά του, τον περασμένο Ιούνιο που είχα πάει, στο φεστιβάλ του Μάντσεστερ, στην πρεμιέρα της όπερας που έγραψε ο κανακάρης της. Αχ πολύ γλυκιά κυρία, κ φαινόταν πως την αγαπά πολύ. Αναμενόμενο να της κάνει ολάκερο άλμπουμ με το που του έφυγε. Τα τραγούδια είχαν μία αίσθηση κάτι μεταξύ σκοτεινού κ "μαλακτικού". Μερικά ήταν πολύ ωραία, μερικά καθόλου. Υποβλητικό το θέαμα, δεν μπορώ να πω, με κάτι περίεργα projection από πίσω, κοντινά πλάνα ματιών βαμμένων μαύρα...

Κοιτούσα γύρω τον κόσμο. Ήταν όλοι με τα κινητά. Να κάνουν facebook updates, να ανταλλάσουν μηνύματα, να βγάζουν φωτό. γαμώτο. γαμώτο. γιατί λέω γαμώτο; διότι πολύ απλά άμα δεν συγκεντρωθείς λίγο στην σκηνή, στο τραγούδι, πως θα σε παρασύρει; ή, ακόμα ακόμα, πως θα καταλάβεις ότι δεν μπορεί να σε παρασύρει; αυτό, αυτό ρε γαμώτο που εμείς οι σύχρονοι άνθρωπες δεν δίνουμε χρόνο σε τίποτε να μας κερδίσει ή να το ανακαλύψουμε είναι μεγάλη απώλεια, να το ξέρεις σέξη βγιούερ.

Μην με παρεξηγείς. δεν θέλω να κάνω τον σκατίγερα τον γκρινιάρη. αλλά ρε παιδί μου... θα περίμενες ποτέ να σταθείς με κλειστά μάτια μπροστά από έναν υπέροχο πίνακα του Rembrandt κ να μπορέσεις να εκτιμήσεις το μεγαλείο του; Οχι βέβαια. Γιατί; γιατί πολύ απλά είσαι μπροστά του με κλειστά μάτια (duh, duh εντατίκ). Ε το ίδιο είναι κ όταν είσαι στη συναυλία κ τσεκάρεις συνέχεια το facebook ή όταν είσαι στο σινεμά κ στέλνεις μηνύματα ή όταν είσαι στο μπουζουξίδικο κ κοιτάς να φωτογραφήσεις την Βανδή αντί να την ακούσεις (οκ, οκ, κ τι να ακούσεις θα μου πεις κ θα έχεις κ δίκιο, χιχιχιχι, είμαι πολύ αλήτης ώρες ώρες, χεχε).

Το θέμα μου δεν είναι το κινητό, απλά αυτό τυχαίνει να είναι το βασικό εργαλείο που μας αποσπά την προσοχή αυτή την εποχή... πάντως επιμένω. Αν σε κάποια πράγματα δίναμε περισσότερο χρόνο κ λίγη αφοσίωση θα μας κέρδιζαν αλλιώς. Ή πολύ απλά θα ήμασταν σίγουροι ότι όντως δεν μπορούν να μας κερδίσουν. Λίγο είναι κ αυτό;

Ενηγούεη, ας κατέβω τώρα από το καφάσι, φτάνει η αγόρευση.... φιου φιου φιου... κουράστηκα να μιλάω.

ΤΟ δεύτερο μέρος της συναυλίας, το εκτός θανάτου μάνας, ήταν πιο ανάλαφρο, πιο ανοιχτόχρωμο, πιο κανονικό. Μας επιτρεπόταν κ να χειροκροτάμε - (στο πρώτο μας είχανε βγάλει φιρμάνι να μην χειροκροτήσουμε παρά μόνο ΑΦΟΥ φύγει ο τραγουδιστής από την σκηνή)! Ο Rufus μας έκανε πολλά αστεία, μερικά ήταν κ λίγο πολίτικαλη ηνκορέκτ κ προσπάθησε να τα μαζέψει, μας είπε μάλιστα ότι οι ευρωπαίοι έχουμε ωραίους κώλους (κατούρα κ λίγο, φιλαράκι)! Α, αναφέρθηκε κ στον Άγγελο, τον σχεδιαστή με τον οποίο ΕΓΩ τον έφερα σε επαφή κ είπε ότι είναι τέλειος! Χάου όσομ! εν χάου κουλ ηζ δατ! :-)

O Κόσμος της συναυλίας: πολλά gay αγόρια με τις σημαίες του gay pride που αντί για την Έλενα Παπαρίζου, που τραγουδούσε στην Κλαυθμώνος, προτίμησαν να έλθουν στον Rufus. Αρκετοί ξένοι (μάλλον μόνιμοι κάτοικοι Ελλάδας). Κ μπόλικοι που έμοιαζαν "άσχετοι" αλλά είδα ότι γενικά παθιάζονταν πολύ - άρα κάθε άλλο παρά άσχετοι είναι, τουλάχιστον με τον R. Απλά, δεν τους φαίνεται.

Κ μετά, τελείωσε η συναυλία! Όπου εμείς ως παρέα μείναμε για να πάμε να χαιρετήσουμε τον σταρ στα παρασκήνια. Όπου πήγαμε - κ εκεί είχα την ευκαιρία να δω από κοντά, πάρα πολύ κοντά, φοβερά απίστευτα κοντά, το παιδί θαύμα της τωρινής ελληνικής μουσικής την Μόνικα. Που προφανώς είχε πάει κ εκείνη να υποβάλλει τα σέβη της. ένα έχω να πω: Είναι όνομα κ πράγμα: Μόνικα.

O R ήταν πάρα πολύ ευγενικός - κ μας κάλεσε το 2012 στην Νέα Υόρκη, στην πρεμιέρα, σε αμερικάνικο έδαφος, της όπερας του - αυτής που είδα στο Manchester. Να πάω; Να μην πάω; Αρονό, αρήλη ρονό... (καλά, κάτσε να δω αν θα έχω λεφτά να πάω μέχρι τη Βάρκιζα για μπάνιο τότε, κ μετά συζητάω την Νέα Υόρκη)

Βγαίνοντας από την συναυλία μερικά πολύ συμπαθητικά πιτσιρίκια μας έδωσαν κάτι τέλειες αφίσες του R. Πολύ καλοσχεδιασμένες. Γενικά, η διοργάνωση ήταν καλή... Κ νομίζω ότι έγινε από την εταιρία που έχει η κόρη του Δασκαλώπουλου (αχ, θέλω κ εγώ πλούσιο μπαμπά γαμώτο).

Βασικότερο από όλα - πέρασα καλά. Μερικά τραγούδια μου άρεσαν πολύ, κ όταν έδινα την αμέριστη προσοχή μου (... ... ... ...) την έβρισκα. Επίσης, πέρασα καλά κ με τον κόσμο γύρω, τους μερικούς γνωστούς που είδα, την παρέα μου. Μου αρέσει να είμαι ανάμεσα σε κόσμο, τέλος.

Μαλάκα σε καταζάλισα.... θέγκζ που διάβασες... κ, σε περίπτωση που δεν ξέρεις τι εστί Rufus Wainright, δες εδώ κ το ένα τραγούδι του Rufus που μου αρέσει πολύ:

17 comments:

Hfaistiwnas said...

Πολύ καλό το κομμάτι όντως!
Από σενα τον μαθαίνω τον Κύριο, δεν είχα ξανακούσει..

Legally Blonde said...

ειδες τι σκυλαρο εχω????
υγ και το προβατο μου ομως δεν παιζεται!!!!

ysterografo said...

Εγώ δεν ξαναμιλάω.

bernardina said...

Μπέκι.
1) Το τραγούδι με έκανε να πέσω στα πιο βαθιά χασμουρητά.
2)Καλά έκανα και δεν τον ήξερα, ούτε τώρα θέλω να τον μάθω.
3)Απαιτώ κι εγώ μαζί μ' εσένα την επιστροφή του Ντόριαν εδώ και τώρα, ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΛΕΩ! έστω κι αν έρθει η αποφράδα στιγμή που θα πιαστούμε γούνα με προβιά εμείς οι δυο για τα ωραία του μάτια, χεχεχε

Απροπο, χαβ άι τολντ γιου ρίσεντλι χάου ματς άι λαβ γιου; Άι αντόρ γιου λέμε!!!(γλυψ γλυψ εντατίκ)

Duffyduck said...

yawn yawn yawwwwwwwwwwwnnnnn χασμουρήτ χασμουρήτ ΥΠΕΡεντατίκ
:-ΡΡ

ούτε που τον είχα ακούσει - ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΙ!

Αυτό τώρα για να ξέρω κιόλας έτσι και βρεθώ λέμε τώρα σε παρέα με θέμα συζήτησης τον Ρούφους (να μη σχολιάσω και το όνομα δηλαδή), είναι από τα χαρούμενα, τα ρυθμικά του τα τί...;;;

Τες πα, καλά έκανες και το ανέβασες αν και δεν ξέρω αν τελικά θα συμβάλεις στην αύξηση των πωλήσεων του Ρούφους στην Ελλάδα :-) ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ όμως να είμαστε ενημερωμένοι

ΥΓ τελικά ίσως του δώσω μια ευκαιρία ακόμα γιατί έχει γράψει και όπερα - θα προσπαθήσω να βρω κανά απόσπασμα από εκεί να δω

stella said...

και γιατι μπεουλη κλαιει η κοπελα στο τοιχος των δακρυων?
δεν στεγνωνε το μανο?
δεν πετυχε η ανταυγεια?
ναι μπεουλη δεν μου αρεσε,επισης εχω να πω οτι ντυνετε σαν μορμονος!

Υ.Γ ελπιζω με το σχολιο μου να μην βγαζεις ατμους Χεχεχεχεχε!

Υ/Γ 2
το φαγαδικο που πηγατε εχει καλο μαμ?

Σουσουράδα said...

Έκανα μια απόπειρα να ακούσω το τραγούδι αλλά
ΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ...........

Έχεις δίκιο προβατάκι για το φαινόμενο των ημερών με το κινητό κλπ. Μήπως θα ήταν καλύτερο σε συναυλίες και κινηματογράφους να υπάρχει κάποιο σύστημα που να απενεργοποιεί αυτόματα τα κινητά και όλα τα μπιμπλίκια για να απολαμβάνουμε όλοι;


Καλημερούδια σε όλους!

bernardina said...

καλημέρα σουσουραδίτσα.

Αλήθεια, βρε φιλενάδα, πήρε πουθενά το μάτι σου τον Ντόριαν; Άνοιξε η γη και τον κατάπιε...

:-DDDDD

un (presque) Français à Londres), said...

Εδώ έχουμε κρίση κι ο κύριος πάει και ράβεται. Καλά, γιατί δεν τον στείλατε στο Glou να πάρει ωραία πουκάμισα που θα τα ξαναφορέσει κι όλας;

Παρεπιπτόντως, τον Rufus τον είχα ακούσει πρώτη (και τελευταία φορα) στην δεύτερη εκτέλεση του Casanova in hell τwν Pet Shop Boys όπου, effectivement, ήθελες να κόψεις φλέβες στο τέλος του τραγουδιού.

Dorian_Gray said...

bernardina ΣΜΟΥΑΤΣ !!!!!

Ο Rufus είναι σαν ξεθυμασμένη σαμπάνια, αλλά παραδόξως το κομμάτι μου αρέσει πολύ. Σούπερ decadence!!!

Προβατίδιο Σ Μ Ο Υ Α Τ Σ !!!!!!!!!

bernardina said...

DORIAN! Πού είχες χαθει βρωμόμουτρο και ήμασταν έτοιμοι να στείλουμε διασώστες να σε βρουν;;;; Μας κοψοχόλιασες χρυσό μου!
(Παρατρέχω κι αφήνω ασχολίαστο το πιο τονισμένο σμουάτς προς τον πρόβατο. Φταίει που είναι ο οικοδεσπότης, ε; εεε;; ΕΕΕ;;; ΛΕΓΕ ΠΡΙΝ ΜΕ ΠΙΑΣΕΙ Η ΥΣΤΕΡΙΑ!

:-DDDDD

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

veteks said...

agalma eprepe na se eixe kanei pou ton esteiles frentzo kai oxi Niko Taki i Kostetso i ekei pou ravetai o magkas.

stassa said...

Όταν λες "είναι Μόνικα" εννοείς οτι άδειαζε τα τασάκια, έβαζε πατάκι στα ποτήρια, ίσιωνε το κάλυμα του καναπέ, τέτοια;

Ή γέρασα κι άλλη είναι πια Η Μόνικα;

tsok said...

κατ' αρχάς εύγε που το' ντυσες το παλουκάρι μην έβγαινε στο lycabettus γυμνό και κρύωνε το κωλί του
κατά δεύτερο κόβω μαστό ότι ο ρούφους πέταγε με alitalia ελλάδα... (ο παθών/η παθούσα νοείτο)

Provato said...

Hfaistiwna καλό το κομμάτι, ελπίζω να βγάλει κ άλλο καλό κάποια στιγμή! :-)

Legally αγάπη, είδα είδα, είναι ο καλλίτερος ο άνθρωπος μας :-)) xxxxx

ysterografo I want you back NOW!

bern baby bern, φαντάσου τα άλλα τραγούδια του πως είναι, έτσι, αν αυτό είναι η επιτυχία του; χεχεχεχεχε (όπως είδες ο Ντόριαν γύρισε, όλα καλά)! xxxx

Provato said...

duffy αχααχαχαχαχαχαχ άκουσες την όπερα; είδες τι μέτρια είναι; ε; λολ

stella αχαχαχαχαχαχαχαχαχα τρελή τι ατμούς να βγάλω, γέλασα μέχρι δακρύων (σαν την κοπέλα στο τοίχος, χεχεχε) - να σου πω, ποιο φαγάδικο λες; για χέλπ μη!

Σουσουράδα, εγώ να σου πω την αλήθεια δεν είμαι υπέρ των υποχρεωτικών μέτρων, όχι όμως πως δεν θα έκανε τις βραδιές μας λίγο πιο ενδιαφέρουσες

un presque κ εγώ εκεί τον έμαθα πρώτη φορά, κ μετά ήρθε στην ζωή μου διάφορους κουλούς κ η τρόπους - συμφωνώ το είχε ψιλοσκοτώσει το Cazanova, xxxxx

Provato said...

Dorian τα ΣΜΟΥΑΤΣ δεν είναι του στιλ σου, γμτ γμτ αμφιβάλλω αν είσαι εσύ, χεχεχε

bern Μην ζηλεύεις, έλεος!

veteks αχαχαχαχαχαχααα δεν φταίω εγώ για το καλό που έκανα, φταίει ο φίλος μου ο Γιάννης! χιχιχιχιχι

stassa εννοώ ότι φαινόταν πολύ "μόνικα" αρονό πως να στο εξηγήσω... αλλά όχι δεν έκανε τις δουλειές που περιγράφεις, χιχιχιχι!

tsok μλκ, θα τον ρωτήσω, χεχεχεχε εννοείται! κ θα σου πω με τι πέταγε! (άσε τα στήθη σου ήσυχα, ίουκ ίουκ, άκου να τον κόψεις) xxxxx