Tuesday, November 20, 2007

εζωτερικ μονολογ εντατικ, εζωτερικ μονολογ εντατικ: Λύσιαξες βρε γλυκέ μου, αηδία έχεις καζαντήσει με αυτό το θέμα






ότι και να πεις έχεις δίκιο, αλλά δεν μπορώ να σταματήσω φέτος. από τότε που ήρθαν τα χριστούγεννα (.. ... ...μην τολμήσεις να σχολιάσεις κακοπροαίρετα, θα σκοτωθώ τρώγοντας μία ολόκληρη γαλοπούλα...) σκέφτομαι μόνο αυτά και τίποτε άλλο.

αχ παναγία μου, ελπίζω να μου περάσει. τι να πω. χαρά στο κουράγιο σου viewer!

Monday, November 19, 2007

πα ρα πα πα παμ, ρα πα πα παμ, ρα πα πα παμ!










το πρόβατο χαίρεται (or sooooo not...) που ήρθαν τα Χριστούγεννα και η δεξιά του κάλτσα μυρίζει κουραμπιέ και η αριστερή μελομακάρονο...

Sunday, November 18, 2007

Πολύ κρασί, πολλή θάλασσα και ο αρκούδος μου

ψάχνοντας και χαζεύοντας στο site του ΕΟΤ βρήκα υπέροχο κελεπούρι το οποίο και σου παρουσιάζω με μεγάλη υπερηφάνια αγαπημένε sexy αναγνώστη. Πρόκειται για μερικές από τις διαφημιστικές αφίσες του ΕΟΤ του 20 αιώνα.

Με το που τις είδα ανέβηκαν τα νοσταλγόνια στο αίμα μου 36%! (και να σκεφτείς ότι δεν ήμουν καν ζωντανός όταν βγήκαν).

...παρόλα αυτά, απεικονίζουν μία Ελλάδα που αν και δεν έχω ζήσει την έχω πολύ ξεκάθαρα στο μυαλό μου - ίσως επειδή είναι μόνο αποκύημα της φαντασίας μου, ίσως επειδή τέτοια Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ στην πραγματικότητα... λυγμ σωμπ κλαψ

Ένηγουέη! μερικές από αυτές είναι πραγματικά εξαιρετικές! enjoy!
αυτή του 47 είναι του Βασιλείου:

αυτή του 55 την έχει κάνει ο Βακιρτζής (είναι άραγε αυτός που έκανε και αφίσες κινηματογράφων; μπορεί... όποιος ξέρεις ας πει..):
αυτή είναι του Μόραλη και μου αρέσει απίστευτα τέλεια! από το 56:

τρελή πρώιμη σεβεντήλα αυτή εδώ, του 69 (η κοπέλα χρειάστηκε να μείνει τόση ώρα ακίνητη που έπαθε πάρεση το αριστερό κωλομέρι της και έτρεχε τον ΕΟΤ στα δικαστήρια):

εξηντατρίο είναι αυτή:

αυτή εδώ είναι του 38, γαμάτη, ναι;

εδώ πάμε ακόμα πιο πίσω στο 34, τότε που η Αιδηψός ήταν η Μύκονος της εποχής (χωρίς τα gay bar)

το 1948 την δουλειά την πήρε ο Τέτσης, μία χαρά τα κατάφερε:

επόμενη χρονιά επιλέγουμε να δείξουμε Άνδρο. Μία χαρά! δέχομαι να πάω για μπάνια:

το 67 έπεσε τρελό μαλλιοτράβηγμα στο σύλλογο ξεναγών ακρόπολης για το ποια θα εμφανιστεί στην φωτό, τελικά διαλέξαν αυτήνανε που είχε θείο χουντικό:

το 60 ο Βασιλείου αποφάσισε να κινηθεί ανατρεπτικά, και να δείξει κυριούλα χωρίς χέρια. Λένε ότι εκείνη την χρονιά η ακτές των ελληνικών νησιών είχαν γεμίσει ανάπηρους τουρίστες που επιτέλους ένοιωσαν ότι μία χώρα τους καταλαβαίνει:

το 56 ο Βακιρτζής πάλι δείχνει Απόλλωνα. Τα gay τουριστικά γραφεία δέχθηκαν καταιγισμό τηλεφωνημάτων - η πρώτη drama queen πατά το ψηλοτάκουνό του στα καλντερίμια της Μυκόνου και αρχίζει η μακρόχρονη παράδοση ότι Ελλάδα ίσον υπέροχος προορισμός αδελφής τουρίστριας:

Προσπαθώ να καταλήξω σκεψ σκεψ εντατικ ποιά από αυτές τις διαφημίσεις είναι πιο φρικιαστική...





...νομίζω ότι αυτή με την μαγείρισα είναι η πιο "γουανταφάκ αρ γιου τόκινγκ αμπάουτ????"

μάηντ γιου, ευγενικέ αναγνώστη, αυτή η καμπάνια έχει χρηματοδοτηθεί από το κράτος (του καναδά that is...). αν θες να δεις τι καμπάνιες χρηματοδοτεί το δικό μας κράτος κάνε μία βολτούλα από εδώ... κατά ένα περίεργο τρόπο αυτά που θα δεις αν και δεν έχουν θανάτους, αίματα, εγκαύματα και άλλα γκράν κινιόλ, θα σε κάνουν να ξεράσεις πιο εύκολα από ότι η τετράδα των Καναδέζικων διαφημίσεων.

Saturday, November 17, 2007

Μέθυσε ο Santa, μέθυσα κι εγώ, ξεχάστηκα και πέρασε η ώρα


Όπωα αποδεικνύει η φωτό ο Santa Baby έχει αρχίσει και φρικάρει από την πίεση στην δουλειά. γουνταφάκ! φταίω τώρα να αισθάνομαι αβεβαιότητα για το αν θα πάρω το δώρο μου;

Friday, November 16, 2007

...να στηρίζεις την ποίηση... χωρίς να το ξέρεις, σε στηρίζει κι εκείνη...

πριν από μερικές μέρες πήγα στα βιβλιοπωλεία να αγοράσω βιβλία. πήρα εκεί διάφορα (να δω παναγία μου πότε θα τα διαβάσω όλα αυτά που μένουν αδιάβαστα στο ράφι του μυαλού μου - εν τω μεταξύ έχω κατεβάσει και τις άπειρες ταινίες σκληρού gay porn που ακόμα δεν έχω προλάβει να δω, φιου φιου φιου φιου, πότε θα προκάμω, αγχ αγχ εντατίκ...)

Κάποια στιγμή σε ένα πάγκο της πολιτείας το μάτι μου πέφτει σε ένα λεπτό βιβλιαράκι, με χάρτινο λιτό μπλε εξώφυλλο. "μπα!" σκέφτομαι χαμογελώντας, "τίνος είσαι εσύ;". Πλησιάζω στον πάγκο και βλέπω αυτό....Είναι το καινούργιο βιβλίο της Κικής Δημουλά, το "Μεταφερθήκαμε Παραπλεύρως" που βγήκε πριν από μερικές μέρες. Αν και δεν είμαι εραστής της ποίησης, αποφάσισα να το πάρω. Μόνο και μόνο γιατί κάπου έχει πάρει κι εμένα το αυτί μου τι σπουδαία που είναι η Δημουλά, και, ακόμα, διότι σκέφτηκα ότι μάλλον δεν θα τρέχουν και τα μπικικίνια από τα μπατζάκια της οπότε ας κάνουμε την καλή πράξη να ενισχύσουμε την ποιήτρια της παρέας.

Τελικά, κατέληξα να το διαβάσω κιόλας το βιβλιαρίδιον. Και όχι μία φορά, αλλά πέντε έξι... (μην βιαστείς να με θαυμάσεις, είναι 80 σελίδες όλο κι όλο...).

Να σου πω κάτι αγαπημένε αναγνώστη; Το 80% των στίχων ομολογώ δεν τους "συναισθάνθηκα"... (πήγα να γράψω το ρήμα "κατάλαβα" αντί για το "συναισθάνθηκα" στην αρχή αλλά μετά θυμήθηκα ότι την ποίηση δεν την καταλαβαίνεις - την νιώθεις). Τι να κάνω ρε γμτ, ομολογώ ότι είμαι ένα μικρό βλαχάκι! ...όμως, το 20% που "συναισθάνθηκα"... Αχ βαχ, κλαψ λυγμ, σωμπ σωμπ! Μπήκαν σαν τορπίλες στην καρδιά μου. Δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω.

Θέλω λοιπόν τώρα αγαπημένε αναγνώστη να σου ζητήσω μία χάρη... Αν αύριο που είναι Σάββατο περάσεις από κανένα βιβλιοπωλείο, κάνε την παλικαριά να αγοράσεις το βιβλιαράκι. Καταρχήν για να στηρίξεις την ποιήτρια της παρέας... :-)

Aλλά, το κυριότερο, γιατί... χμ χμ χμ... ναι, η αλήθεια είναι ότι κάποια πράγματα από αυτά που θα διαβάσεις δεν θα σου πουν τίποτε... αλλά αυτά που θα σου πουν θα σου πουν πολλά και σημαντικά και σπουδαία!

Ας πούμε, διάβασε το ποίημα με τον τίτλο Το Πρόβλημα Της Στέγης (αντιγράφω - ελπίζω να μην μπω φυλακή για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας...):

Κύριε
μη μας πάρεις κι άλλο
τις απώλειές μας.

Δεν έχουμε που αλλού να μείνουμε.


ή δες και αυτό (η τελευταία φράση ενός ακόμα καταπληκτικού ποιήματος...):

Θέ μου, τί κουφάρια ξέβρασε η επιβίωση.

...και δεν αντέχω σου βάζω ακόμη ένα δείγμα γραφής - λέγεται Ασεβές Το Κανονικό:

Τρελάθηκες δύση;

Βγάλε αμέσως τα κόκκινα
ντροπή
στην κηδεία σου πας.

Η σημασία του καλού (OR NOT!!!!) σχεδιασμού ή απλά μαθήματα καταστροφής ενός καλού βιβλίου

Το διάστημα 1986 1987 η Λόλα Νταϊφά είχε μία ραδιοφωνική εκπομπή (στο κρατικό ραδιόφωνο - θέλαμε ακόμα κάμποσο καιρό μέχρι ο 984 να ξεκινήσει επίσημα την εποχή των ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών) στην οποία μετέδιδε συνεντεύξεις που η ίδια έπαιρνε από μερικούς από τους πιο σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς του τραγουδιού. (Χατζιδάκι, Κραουνάκη, Κουγιουμτζή λατρεμένο, Μπέλλου, Θεοδωράκη, Ρασούλη και άλλους - μιλάμε πραγματικά για την εθνική Ελλήνων δημιουργών τραγουδιού...)

Την προηγούμενη βδομάδα διάβασα στην Athens Voice, στη στήλη του Κραουνάκη, ότι οι συνεντεύξεις αυτές απομαγνητοφωνήθηκαν και συγκεντρώθηκαν σε ένα βιβλίο, το "Μουσικοί Διάλογοι" το οποίο περιλαμβάνει και cd με αποσπάσματά τους! Δηλαδή σαν να λέμε μπορείς να ακούσεις τη φωνή μερικών από αυτούς του ανθρώπους! Γιάμι, γιάμι, ΓΙΑΜΙ!!! Φυσικά, η είδηση μου κίνησε το ενδιαφέρον και μία και δυο, με το δισάκι στον ώμο, κινώ για το βιβλιοπωλείο to check it out! αλλά...

...Χριστέ μου τι απογοήτευση! Χριστέ μου τι θλίψη.

Δεν έχω δει ασχημότερο εξώφυλλο βιβλίου στην ζωή μου ποτέ. Δεν έχω δει πιο άσχημο στήσιμο βιβλίου ποτέ. Δεν έχω δει πιο κακή επιλογή γραμματοσειράς ποτέ.

Ειλικρινά δεν έχω λόγια να το περιγράψω - δεν έχω λόγια να πω ΠΟΣΟ άσχημο είναι. Δες εδώ:
τι να πρωτοσχολιάσω... την φωτό του τριαντάφυλλου πάνω στα πλήκτρα του πιάνου που είναι η μεγαλύτερη lame εητήλα που έχει ποτέ δει το φως του ηλίου; το μαύρο φόντο που είναι λες και θα διαβάσουμε "το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας;". Τα αιωρούμενα πεντάγραμμα με τις χρυσές νότες που τα βρήκε υπερβολικά μέχρι και Υπεύθυνη Στρωσίματος Βάτας της Alexis Colby?

τι να πω... Τι άδικο - τι κρίμα... ένα βιβλίο με τόσο σπουδαίο περιεχόμενο (...εντάξει, οι πιο πολλές συνεντεύξεις δεν λένε τίποτε σπουδαίο, αλλά οι 10 που λένε είναι μαθήματα ζωής!...) να κακοποιείται τόσο πολύ από εκείνους που το σχεδίασαν.

Ξες τι ήθελε μία τέτοια έκδοση; Μία απλή, λιτή προσέγγιση, μονοσήμαντη, σύγχρονη (αλλά όχι "συγχρονίλας" ούτε επιτηδευμένη...) να τη βλέπεις από μακριά και να σου κινεί την προσοχή και να το πιάνεις μετά στα χέρια σου και να καταλαβαίνεις την σπουδαιότητά του σαν βιβλίο... Τώρα, οι μόνοι άνθρωποι που θα ενδιαφέρονταν να το διαβάσουν (με αισθητική και πχιότητα δηλαδή...) δεν πρόκειται ούτε καν να το πιάσουν στα χέρια τους. (θα μου πεις, θα αρέσει στην νοικοκυρά που βλέπει Μάκη...).

ασταδγιάλα, τα πήρα στην κράνα...

Αυτό το πιτσιρίκι είναι η σούπερ απόλυτη πιτσιρικίστικη φάτσα - ζήτω τα χριστούγγενα

φοβερή χριστουγεννιάτικη διαφήμιση... αχ βαχ. έτσι σπασικλάκι ήμουν και εγώ μικρό, αλλά χωρίς το εφευρετικότητα factor... Κλαψ λυγμ

Wednesday, November 14, 2007

Τη γλώσσαν μου έδωκαν ελληνική - το sequel είναι πάντα χειρότερο από το πρώτο μέρος (αλλά το threquel θα είναι καλύτερο από όλα)

Εχτές κάποιος με πήρε τηλέφωνο στο κουνιστό και τον άκουγα να βαριανασαίνει απειλητικά ενώ από το βάθος μία μπάσα φωνή με θεληματικό πηγούνι και δασύτριχο στέρνο απήγγειλε τελετουργικά τους κανόνες αύξησης των ρημάτων και των ουσιαστικών.

Προχτές, περνούσα έξω από ένα βιβλιοπωλείο και έπεσε μπροστά στα πόδια μου μία τεράστια στοίβα αντιτύπων γραμματικής του Τρανταφυλλίδη! Αν δεν κοντοστεκόμουν λίγο πριν να θαυμάσω ένα γκομενάκο, θα με είχε πετύχει στο σταυρό και τώρα θα ήμουν στα θυμαράκια!

Σήμερα βγαίνοντας από το σπίτι βρήκα καρφωμένο με έναν κοντυλοφόρο στην πόρτα μου ένα σημείωμα που έγραφε «…αν θες να συνεχίσεις να έχεις την δυνατότητα για σεξάκη, συνέχισε το έργο που έχεις αρχίσει και είναι εθνικής σημασίας!»

…για αυτό σταματάω να παίζω τον Αμελί και δεν το αμελώ άλλο!

Αγαπημένε sexy αναγνώστη σήμερα προσφέρω στον τόπο την συνέχεια του μεγάλου αφιερώματος με σκοπό την σωτηρία της ελληνικής γλώσσας «την γλώσσαν μου έδωκαν ελληνική». Ιδού η επόμενη εξάδα φράσεων που θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό σου και θα σε κάνουν να ζεις μέσα στην γλωσσική ποιότητα και την oral pleasure!

Αρχή άνδρα δείκνυσι: συνώνυμο του «η εξουσία αποκαλύπτει τις ικανότητες και το χαρακτήρα του ανθρώπου».
Παράδειγμα χρήσης: Ο Διονύσης έπιασε δουλειά στην γκαρνταρόμπα του νέου uber trendy gay club της πόλης του Koo-lee! Από τότε κάνει ότι δεν μας γνωρίζει και ταπεινώνει συνέχεια τα μπουφάν μας, ενώ κάποτε μας παρακάλαγε να τον βάζουμε να κάνει θελήματα για μας. ...έτσι είναι όμως: αρχή gay δείκνυσι.

Άχθος αρούρης - συνώνυμο του "βάρος της γης, άχρηστος, άνθρωπος που δεν προσφέρει τίποτε σε μία κατάσταση ή σε μια ομάδα"
Παράδειγμα χρήσης: Πρόβατο: …βρε Μανώλη το ξέρω ότι είσαι παθητικός και δεν με πειράζει παρά το γεγονός ότι είσαι λεβέντης μέχρι εκεί πάνω 105 κιλά παλικάρι, εξάλλου ο καλός μύλος όλα τα αλέθει, τι να κάνω θα σε καταφέρω.... αλλά μπορείς τουλάχιστον λίγο να συμμετέχεις στο sex; αυτό το πράγμα να είσαι σαν το τούβλο πάνω στο κρεβάτι και να τα κάνω όλα εγώ είναι too much! Μην είσαι άχθος αρούρης!
Μανώλης: Α, για να σου πω!!!! Δεν είμαι καθόλου άχθος αρούρης! Έτσι το έχουμε εμείς στην Κρήτη όταν τον παίρνουμε, να είμαστε laid back και cool! Δεν πάω ‘γω κόντρα στις παραδόσεις του τόπου μου!

Μέμνησο των Αθηναίων: συνώνυμο του «μην τυχόν και μου κάνεις την ανώτερη και δεν την εκδικηθείς την κάργια για το κακό που σου έκανε!».
Παράδειγμα χρήσης: "δεν το πιστεύω ότι σκέφτεσαι να πας για παραστάσεις Θεσσαλονίκη", είπα στην φίλη μου την κολλητή την Μιμή Ντ. "Αυτοί την έθαψαν την προηγούμενη παράστασή σου! Μέμνησο των Αθηναίων"!
Εκείνη μου απήντησε αποστομώνοντάς με: "Αν σταματήσω να πηγαίνω για αρπαχτές όπου έχουν θάψει τις παραστάσεις μου, θα πρέπει να κόψω το θέατρο totally! Λοιπόν ούτε τις κριτικές των Αθηναίων θα κάνω Memniso ούτε των Θεσσαλονικιών"!

Κομίζω γλαύκας ες Αθήνας – συνώνυμο του «λέω πράγματα που όλοι τα γνωρίζουν σαν να είναι μπηγκ νιουζ».
Παράδειγμα χρήσης: Η Κατερίνα ήρθε όλο χαρά να μας ανακοινώσει ότι είχε φέρει να ακούσουμε το καινούργιο υπέροχο cd της Roisin Murphy, το overpowered το οποίο μόλις είχε αγοράσει. «Κομίζεις γλαύκας ες Αθήνας μικρή άσχημη λάικα» της είπε ο Λαλάκης – «το έχουμε κατεβάσει εδώ και δύο μήνες και το έχουμε λιώσει. …πας να μας το παίξεις προγκρέσηβ Κατερινάκι αλλά βλαχάρα ήσουν, βλαχάρα θα παραμείνες». Οι υπόλοιποι αρχίσαμε να της πετάμε πιτσίνια και φουντούνια και να την κακοποιούμε λεκτικά! ..τι υπέροχη παρέα που είμαστε, ξεχειλίζει αγάπη!

Διαρρηγνύω τα ιμάτιά μου – συνώνυμο του «διαμαρτύρομαι πολύ έντονα για κάτι το οποίο δεν ισχύει ή με το οποίο δεν συμφωνώ».
Παράδειγμα χρήσης: Ο Αλέξης διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ότι έχει κάνει σεξάκη πρόσφατα και ότι έχουμε άδικο να τον λέμε κάγκουρα σλας αγάμητο σλας λιγούρι σλας! …εμείς όμως αναρωτιόμαστε: αν όντως έχει κάνει σεξάκη πρόσφατα, τότε γιατί διαρρηγνύει τα ιμάτιά του με τέτοια υστερία; …αφού όλοι ξέρουν ότι το sex φέρνει ηρεμία!

Μεταξύ σφύρας και άκμονος – συνώνυμο του «βρίσκομαι σε πολύ δύσκολη θέση».
Παράδειγμα χρήσης: Έχω φρικάρει. Είμαι χάλια. Δεν μπορώ να συνέλθω. Με έχει καλέσει το Σουκού ο Russel Crow σπίτι του για σεξάκη, ενώ χτες μου τηλεφώνησε KAI o George Κλούνοι να έρθει στο σπίτι μου το σουκού για σεξάκη, επίσης. Ποιον να διαλέξω; Ποιον να μην πληγώσω; Είμαι μεταξύ κλούνη και κρόου – είμαι μεταξύ σφύρας και άκμονος!

Sunday, November 11, 2007

Από το βάθος, ένας μουργόσκυλος με τεράστια, υγρά μουσούδια μας κουνούσε την ουρά.

Για να πω την αλήθεια, δεν θυμάμαι που και πως γνωριστήκαμε με τον Φ. Προφανώς η γνωριμία μας ήταν τόσο μελανζέ και αδιάφορη όσο και το νταραβέρι μας. Ήμασταν 6 μήνες περίπου "μαζί" (ο Θεός να το κάνει... χμφ χμφ χμφ...) και δεν ήταν τίποτε σπουδαίο. Επιπλέον δεν θυμάμαι ούτε και τι έγινε και το διαλύσαμε. Μάλλον θα βρήκαμε κάτι καλύτερο να ασχοληθούμε, πράγμα που δεν ήταν και ιδιαίτερα δύσκολο, εδώ που τα λέμε... κοντολογίς ούτε ιδιαίτερα ερωτευμένοι υπήρξαμε, ούτε ιδιαίτερα καυλωμένοι.

Αφού το διαλύσαμε, κάναμε αρκετά χρόνια να ξαναπούμε. Αλλά όταν ξαναβρεθήκαμε, τίποτα δεν ήταν το ίδιο.

Ο Φ. ασθενούσε με AIDS. Και ήταν στα τελευταία του. Όταν ήρθε σε επαφή μαζί μου, μου τηλεφώνησε δηλαδή για να μου το πει, έμεινα μαλάκας από το βάθος της μελαγχολίας και της θλίψης του μπροστά στον θάνατο που ο ίδιος ο Φ. θεωρούσε δεδομένο ότι τον περίμενε λίγο πιο κάτω στον δρόμο.

Για κάποιο λόγο, που μάλλον έχει να κάνει με την ψυχολογική αλλά και πρακτική φάση που βρισκόμουν εκείνο το διάστημα, η περίπτωσή του με συγκίνησε πολύ. Καθώς είχα πολύ ελεύθερο χρόνο, αποφάσισα να ασχοληθώ μαζί του όσο περισσότερο μπορούσα. Σχεδόν καθημερινά λοιπόν πήγαινα στο σπίτι του και κάναμε παρέα.

Είχα και μία "αποστολή". Ήθελα να τον κάνω να καταλάβει ότι ο παράγοντας ψυχολογία είναι σούπερ σημαντικός σε περιστάσεις σαν την δική του και ότι έπρεπε να μην θεωρεί την κακή κατάληξη κάτι δεδομένο. Όταν μου έλεγε τα χαζά του περί "του σίγουρου θανάτου του", του έβαζα τις φωνές και του έριχνα και καμία μπούφλα πότε πότε. Μάταια όμως, φοβάμαι. Ο μακαρίτης ήταν drama queen - και αυτό δεν του βγήκε σε καλό.

Ο Φ. καταγόταν από μία πόλη της Μακεδονίας. Η οικογενειακή του κατάσταση και ιστορία, κλασική για την εποχή και την χώρα μας δυστυχώς: Έφυγε από την πόλη του για να έρθει στην Αθήνα να σπουδάσει και να ζήσει ελεύθερος την gay ζωή, μετά κάπως έγινε και οι δικοί του έμαθαν ότι ο γιος τους τον ψιλοπαίρνει και έκτοτε δεν είχε καμία επαφή μαζί τους. Απολύτως καμία. Δεν υπήρχε καν αυτό το κλασικό "σχήμα" όπου κάποιος από το σόι, κρυφά και λαθραία από τους υπόλοιπους, διατηρεί επαφή με το μαύρο πρόβατο της οικογένειας. Ο φίλος μου ήταν ξεχασμένος από όλους και ξεγραμμένος.

Όταν όμως ήρθε αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο του θανάτου του, αποφάσισε να κάνει μία απόπειρα επικοινωνίας με την αδελφή του και τον μπαμπά του που τους αγαπούσε πολύ. Δεν είχε το κουράγιο να τους τηλεφωνήσει, γι' αυτό αποφάσισε να τους στείλει ένα γράμμα.

Η ιδέα να γράψει γράμμα ήταν για να πω την αλήθεια δική μου - ο Φ. είχε αποφασίσει να προσεγγίσει τους δικούς του λίγο καιρό μετά που εγώ και αυτός είχαμε ξαναβρεθεί. Όταν στα δύο τηλεφωνήματα που τους έκανε απάντησαν κλεινοντάς του το στην μούρη, του πρότεινα να τους πει την κατάσταση στην οποία βρισκόταν η υγεία του με ένα γράμμα! Όταν του το είπα πρώτη φορά ο Φ. μου έβαλε τις φωνές που τόλμησα, αλλά σιγά σιγά και με πολύ μπίρι μπίρι (με ξέρεις τι ανελέητος είμαι στο μπίρι μπίρι...) τον έψησα ότι η ιδέα μου είναι καλή.

Να σου πω κάτι; Ξέρεις γιατί ήθελα να τους ενημερώσει πάση θυσία για την κατάστασή του; Όχι για τον Φ. - όχι! Για εκείνους. Φαντάσου, σκεφτόμουν, να πεθάνει ο Φ. και η οικογένειά του να το μάθαινε κατόπιν εορτής (... ... ...). Θα τους διέλυε αυτό, θα ήταν ένα από τα πράγματα που ποτέ κανένας δεν μπορεί να ξεπεράσει.

Και έτσι λοιπόν, ένα ωραίο απόγευμα καθήσαμε με τον Φ. και ξεκινήσαμε να γράφουμε το περιβόητο γράμμα. Έβαλα όλη την τέχνη του κειμενογράφου να είναι έτσι διατυπωμένο ώστε και ο Φ. να μην αισθάνεται ότι είναι μελό και εκβιάζει συναισθήματα, αλλά και να εξηγεί με σαφήνεια την σοβαρότητα της κατάστασής του στους δικούς του. Το γράψαμε μία φορά, το πετάξαμε, το γράψαμε δεύτερη φορά, το ξαναπετάξαμε, γραψ γραψ εντατίκ, σβησ σβησ εντατίκ, γραψ μανιώδ γραψ μανιώδ... να μην τα πολυλογώ, καμία βδομάδα μετά που βάλαμε την πρώτη αράδα στο χαρτί, το γράμμα ήταν έτοιμο και ικανοποιητικό.

Αν και ο Φ. δεν ήταν καθόλου στα καλά του, πήγαμε παρεϊτσα στο ταχυδρομείο για να ρίξουμε το γράμμα. Τα ΕΛΤΑ ήταν τρία τετράγωνα δρόμος από το σπίτι του, αλλά για να φτάσουμε χρειαστήκαμε ίσως περισσότερο από μισή ώρα! Τον έβαλα να κάτσει, ενώ εγώ στήθηκα στην ουρά για να πάρω γραμματόσημα.

Και μετά έζησα μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές που έχω ποτέ ζήσει. Ο Φ. έκανε κάτι που υπό Κ.Σ. θα μου φαινόταν ανόητο και τόσο μελό και τόσο αμερικανιά... αλλά εκείνες δεν ήταν Κανονικές Συνθήκες (...ακόμα, δεν ξέρω κλαψ λυγμ, αν το έχεις πάρει πρέφα αλλά στην ζωή κανονικές συνθήκες δεν υπάρχουν...) και έτσι κάθε φορά που τον θυμάμαι να ακουμπά το φάκελο στο στήθος, να τον φιλάει και ύστερα να τον σταυρώνει πριν τον ρίξει στο κουτί, μαύρα πικρά δάκρυα τρέχουν από τα μάτια μου, από μόνα τους. σομπ σομπ - κλαψ λυγμ.

Περίπου 10 μέρες αφού είχαμε ταχυδρομήσει το γράμμα, μας ήρθε η απάντηση από τους δικούς του. Είχα βγει να πάρω γάλα και επιστρέφοντας τη βρήκα στην είσοδο της πολυκατοικίας του. Αμέσως κατάλαβα ότι τα πράγματα δεν ήταν καλά. Θέλω να πω, η κοινή λογική το λέει ότι αν οι οικείοι του Φ. είχαν ψαρώσει από τα νέα που τους έφερε το γράμμα που είχαν λάβει δεν θα του απαντούσαν με γράμμα. Θα τηλεφωνούσαν ή θα έπαιρναν το πρώτο αεροπλάνο για να έρθουν να τον δουν!

Υποκύπτωντας σε μία παρόρμηση της στιγμής, αποφάσισα να ανοίξω το φάκελο και να διαβάσω την απάντηση των δικών του Φ. 10 γραμμές ήταν όλη και όλη. Του έλεγαν ότι δεν ήθελαν να έχουν καμία σχέση μαζί του, πως αρκετό κακό τους είχε κάνει και νομίζω πως σε κάποιο σημείο υπαινίσσονταν πως η αρρώστια του ήταν η τιμωρία του... μαύρο γράμμα, πικρό, να λυπάσαι τον άνθρωπο και την σκληράδα του.

Ήταν γραμμένο από την αδελφή του, με αυστηρότητα, και πολύ πίκρα. Και αποκάλυπτε ακόμα μία πτυχή του δράματος. Ο πατέρας του Φ. είχε πάθει ένα αρκετά σοβαρό εγκεφαλικό και η αδελφή του του έγραφε ότι η ταραχή του που ο γιος του ήταν "αυτό που ήταν" ήταν αιτία.

Δεν χρειάζεται να σου γράψω ότι δεν είπα απολύτως τίποτα στον Φ. για το γράμμα από τους δικούς του. Σκατοκατάσταση. Ούτε και σκόπευα να του πω. Φαντάσου να έπρεπε να έρθει αντιμέτωπος με όλη αυτή την σκληρότητα από την μεριά της οικογένειάς του, αλλά και με το νέο του εγκεφαλικού του πατέρα του (για να μην αναφέρω και την δική μου προδοσία που άνοιξα το γράμμα...). Σκεφτόμουν πως το πολύ πολύ να έκανα τον ανήξερο. Θεωρούσα ότι ήταν προτιμότερο να πιστεύει ότι τον αγνόησαν παρά να διαβάσει τι του έγραφαν.

Λίγε μέρες μετά ο φιλαράκος μου πέθανε. Δυστυχώς μόνος του. Ήμουν σπίτι του εκείνο το βράδυ, αλλά πέθανε μόνος. Η κατάστασή του πήγαινε όλο και πιο άσχημα μέρα την μέρα και σκοπέυαμε την επαύριο να πάμε στο νοσοκομείο. Αλλά δεν προλάβαμε. Ξεψύχησε. Τον καληνύχτησα και πήγα να χαζέψω λίγο τηλεόραση. Με πήρε ο ύπνος στον καναπέ - όταν ξύπνησα μετά από κανένα δύωρο πήγα, όπως το συνήθιζα τα βράδια που κοιμόμουν εκεί, να ξαπλώσω δίπλα στον Φ.

Μπήκα στο δωμάτιο και είδα - μισάνοιχτο στόμα, το κεφάλι πεσμένο στο πλάι, σάλια είχαν τρέξει από την άκρη των χειλιών στο πηγούνι. Κατάλαβα και συγκλονίστηκα. Φοβήθηκα στην αρχή και φρίκαρα. Μετά έκανα το πιο ανεξήγητο πράγμα που έχω κάνει ποτέ στην ζωή μου. Άνοιξα τα παράθυρα, το παντζούρι και τις κουρτίνες να μπει ο παγωμένος χειμωνιάτικος αέρας στο δωμάτιο, ξεσκέπασα τον Φ., του σήκωσα το t-shirt και ξάπλωσα με το κεφάλι πάνω στην κοιλιά του.

Έμεινα έτσι πολλές ώρες. Και σκεφτόμουν διάφορα παλαβά, ότι ο φίλος μου αφέθηκε να πεθάνει την μέρα που έφτασε το γράμμα από τους δικούς του επειδή αισθάνθηκε ότι δεν ήρθε αγάπη και φροντίδα από εκεί.... ιδεοληψίες, χαζές ιδεοληψίες μου.

Τι με συνέφερε; Είναι αστείο σχεδόν. ...είμαι με το κεφάλι ξαπλωμένο πάνω στο στομάχι του Φ. και σκέφτομαι και λυπάμαι και όλα και ξαφνικά ακούω από την κοιλιά του έναν ήχο. Πως κάνει το στομάχι μας όταν πεινάμε; ...ε, κάτι τέτοια άκουσα! Πετάχτηκα από τον τρόμο.... ... ... ... ... .... ... ... .... ...

Η ιστορία του Φ. σχεδόν έσπασε την καρδιά μου. Αλλά η ζωή στεγνώνει τα δάκρυα. Ακόμα και τα πιο μαύρα. Την θλίψη μου για το χαμό του φίλου μου την ξεπέρασα και ήρθαν χαρές, αυτές έφυγαν και ήρθαν άλλες λύπες, και τις ξεπέρασα και αυτές και μετά ξαναχάρηκα και πάλι... τα ξέρεις τα αέναα της ζωής.

Και αν τα θυμήθηκα πάλι όλα αυτά είναι γιατί πριν από μερικές μέρες, σε ένα συρτάρι, βρήκα το γράμμα από την οικογένεια του Φ. Το ξαναδιάβασα και πήγα να θυμώσω και να οργιστώ. Αλλά μετά σκέφτηκα ότι αυτό δεν είναι δική μου δουλειά. Εμένα δική μου δουλειά είναι να θυμούμαι τον φίλο μου, να τον αγαπάω. Εμένα δική μου δουλειά είναι να υπερασπίζομαι την ακεραιότητα της ανάμνησής του, όχι να είμαι θυμωμένος και να επιτίθεμαι.

Έτσι το πέταξα το γράμμα. Χίλια κομμάτια. Και το ξεφορτώθηκα. Όσο πιο γρήγορα ξεχαστεί, τόσο καλύτερο.

... ... ... .... ... ... .... ... ... ... ... ... ... .... ... ... ...

Πριν από μερικές μέρες είνα πάει με τον μπε μου να δούμε την έκθεση του Πραξιτέλη στο αρχαιολογικό. Βγαίνοντας από το μουσείο, μάτωσε η καρδιά μου. Ένας 40χρονος μπαμπάς με το μικρό του γιο στους ώμους έμπαινε στο κτίριο. Ήταν ολόιδιος, ολόιδιος σου λέω ο Φ. Ολόιδιος! Δεν ξέρω πως γίνεται αυτό, ίσως να φταίει ότι έχω ξεχάσει τις λεπτομέρειες της εξωτερικής του εμφάνισης τόσα χρόνια που έχουν περάσει από τότε που πέθανε, και για αυτό να μου φάνηκε ότι του έμοιαζε ο μπαμπάς.

Πάντως με το που είδα τον άνθρωπο αυτό που τόσο έμοιαζε στον Φ. μία λύπη έσκασε σαν χημικό πυροτέχνημα μέσα μου - ..όμως λύπη που γρήγορα μετατράπηκε σε βαθιά χαρά και αγάπη ζωής.

Φαντάστηκα ότι αυτός ο όμορφος άντρας με το χαρούμενο χαμόγελο και τα πυκνά μαύρα μαλλιά (ο Φ. είχε χάσει όλα του τα μαλλιά πριν πεθάνει, και μερικά δόντια), αυτός ο άντρας που ζούσε την super ευτυχισμένη στιγμή να πηγαίνει τον γιο του να δει τα γλυπτά του Πραξιτέλη ένα κυριακάτικο απόγευμα... ΗΤΑΝ, πραγματικά ΗΤΑΝ ο νεκρός φίλος μου.

Φαντάστηκα πως ο Φ. δεν πέθανε εκείνο το βράδυ, δεν χάθηκε στην καλύτερη του ηλικία αλλά πως απλά είχε ρουφηχτεί από μία άλλη ζωή. Μία ζωή στην οποία θα πέθαινε σε βαθιά γεράματα, παππούς ευτυχισμένος με τον όμορφο γιο, που τώρα πήγαινε στο μουσείο, δίπλα του.

Φαντάστηκα πως όλοι οι άνθρωποι που μας αφήνουν, όλοι όσοι χάνονται γιατί πεθαίνουν... λοιπόν, όλοι αυτοί δεν χάνονται πραγματικά αλλά πως ζουν σε ένα άλλο σύμπαν ευτυχισμένοι, με μεγάλες αγαπησιάρικες οικογένειες, με κυριακάτικα τραπέζια με γιουβέτσι...

Φαντάστηκα ότι η λύπη είναι μόνο για αυτούς που μένουν εδώ.

Που είναι.

...έτσι δεν είναι;

Από το βάθος του κήπου του μουσείου, ένας μεγάλος μουργόσκυλος μας κουνούσε την ουρά εμένα και του μπε μου. έμοιαζε να μας λέει "μην σκέφτεσαι άλλο... ό,τι είναι, είναι - τι σημασία έχει για το εδώ και το τώρα σου;" (μλκ!!! σε αυτό το μπλογκ, μέχρι και τα σκυλιά φιλοσοφούν!!! χαχαχαχα!)