Saturday, October 24, 2009
μα, τι έχει γίνει με τον "κυνόδοντα" του Λάνθιμου;
Βολτάρω στο facebook. βαρεμάραβαρεμάραβαρεμάρα φρικτά ανιαρά στάτους απντέητ, βαρεμάρα.
Αλλά, ξαφνικά κάτι ενδιαφέρον μου τραβά την προσοχή!
Βλέπω ότι εξελίσσεται/συμβαίνει τώρα, μία "εκστρατεία" ενημέρωσης σχετικά με την ταινία που βγήκε εχτές στις αίθουσες κ έχει πλασαριστεί ως "πολύ ελπιδοφόρα" κ "αναγέννηση του ελληνικού σινεμά" κ "θα καταπλήξει τα πλήθη", τον Κυνόδοντα. Είναι αυτή που πήρε κ ένα κάποιο βραβείο στο φεστιβάλ των Καννών, κ πολλές καλές κριτικές από αρκετούς ξένους ειδικούς (φυσικά κ πολλούς Έλληνες).
Το ρεζουμέ της εκστρατείας, λοιπόν, στο φέηζμπουκ είναι ότι η ταινία έχει πάρα πολλές ομοιότητες με την ταινία HUNDSTAGE (ο αγγλικός της τίτλος DOG DAYS) κάποιου κυρίου Ulrich Seidl (ναι, ομολογώ δεν τον ξέρω - ξέρω όμως τον Βασίλη Φουρνιστάκη που έκανε τις βιντεοταινίες του Παπαναστασίου στα 80ζ... άρα από καλτ είμαι καλλυμένος, όχι;).
δεν ξέρω πολλά για τις δύο ταινίες. Κ για να πω την αλήθεια μάλλον το Κυνόδοντα δεν θα πάω να τον δω, δεν είναι το στιλ των ταινιών που με τραβάνε. Φερ ενάφ, όχι;
Θέλω όμως να πω κάποια πράγματα! Αφ' ενός επειδή έχω μπλόγκ που διαβάζεται από όχι λίγους, άρα μπορώ να το κάνω (χοχοχοχο) κ αφ' ετέρου γιατί έχω ανεβασμένα ισορροπόνια σήμερα κ καλό είναι να κρατάμε μία δικαιοσύνη στις καταστάσεις.
Καταρχήν, οι άνθρωποι που "διαμαρτύρονται για την λογοκλοπή" είναι άνθρωποι που είναι συνδεδεμένοι με την όλη κατάσταση του ελληνικού σινεμά. Πως να το πω ρε παιδί μου, είναι του κινηματογραφικού συναφιού. Ή του συναφιού των κριτικών. Ή του συναφιού των σκηνοθετών. Ή χουότέβερ. >Δεν μπορώ να πω περισσότερα... Καταλαβαίνεις πάντως τι εννοώ.
Η ερώτηση μου είναι η εξής: Ακόμα κ αν η ταινία είναι κλεμμένη... Οι άνθρωποι του συναφιού που εφιστούν την προσοχή στο γεγονός... έχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ συμφέρον να επισημάνουν την λογοκλοπή;
Θέλω να πω... ρε παιδί μου, ας πούμε ότι εγώ είμαι διάσημος συγγραφέας - κ ένας άλλος συγγραφέας βγάζει ένα βιβλίο που παίρνει πολύ καλές κριτικές αλλά εγώ τυχαίνει να ξέρω ότι η ιδέα του είναι "ξεσηκωμένη" από ένα παλιό διήγημα της Μούνρο, για παράδειγμα (θεά, με την ευκαιρία να την διαβάσεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ)...
Για πιο λόγο να μπω στην φασαρία να επισημάνω την λαμογιά κ την μαλαγανιά; Μόνο για έναν... αν το βιβλίου του λογοκλόπου πουλά τόσο καλά, ώστε το δικό μου νέο βιβλίο (εννοείται πρωτότυπο κ χίλιες φορές καλλίτερο, εξάλλου πρόβατο ίσον εγγύηση στο γράψιμο) δεν κινείται καθόλου, καθόλου καθόλου (γκρ γκρ γκρ γκρ γκρ γκρ). Κ κλαίει ο εκδότης μου, κλαίω κ εγώ που θέλω να πάρω καινούργιο εξοχικό, κλαίει κ το γκομενάκι που το είχα υποσχεθεί με τα κέρδι ταξίδι στο Μανχάταν, κλαίμε όλοι μαζί ομαδικά...
Οπότε, τι να κάνω κ εγώ, λυσσάω κ αρχίζω τις φωνές "κλέφτης κλέφτης πιάστε τον πιάστε τον". Κ όχι μόνο πιάνεται ο κλέφτης αλλά επιπλέον στρέφω κ τα φώτα της δημοσιότητας πάνω μου, ο κόσμος μαθαίνει για το νέο μου βιβλίο κ αρχίζει να το αγοράζει (που πριν ούτε να το κλάσει, γιατί το βιβλίο του λογοκλόπου είχε καταπλήξει τα πλήθη κ όλοι αυτό ζητούσαν)!
Άρα, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ... Γιατί όλοι οι συναφιώτες πρέπει να μου πουν ότι ο Κυνόδοντας είναι κλεμένη ιδέα; Σάμπως έχουν μία ταινία έκει έξω που θα κόψει λιγότερα εισιτήρια γιατί το πλατύ κ φαρδύ κοινό πάει να δει τον Κυνόδοντα; Αυτό, ναι, θα το καταλάβαινα... Αλλά, αν δεν έχεις τέτοιο ένομο συμφέρον, γιατί μου βάζεις το χέρι στάμνα στην μέση κ αρχίζεις την καταγγελία; για πες, θέλω πολύ να μάθω...
Όμως, για να γυρίσω στο παράδειγμά μου... Ακόμα κ αν υπήρχε αυτό το "ένομο συμφέρον".... σκέψ σκεψ σκεψ εντατίκ. Δεν θα ήταν πιο παραγωγικό να συνεχίσω να γράφω τα δικά μου, υπέροχα, πρωτότυπα, καθόλου κλεμμένα βιβλία; ρητορικό το ερώτημα, φυσικά θα ήταν. Θα μου πεις, αυτό το "φυσικά θα ήταν" είναι πολύ υποκειμενικό. Κάποιος ίσως να έλεγε "όχι, πιο παραγωγικό είναι να στηλιτεύσω τον κλέφτη για να προβάλω το βιβλίο μου". Κ ναι, ομολογώ. Σε αυτό δεν μπορώ τίποτε να απαντήσω! Ο καθ' εις με τους τρόπους του!
Εσύ όμως πιθανέ θεατή της κατηγορούμενης ταινίας, πρέπει να ξέρεις κ να ερευνήσεις. Κ να σκεφτείς. Άραγε τι υπάρχει πίσω από τις καταγγελίες; K ακόμα.... όταν το μάθεις, θα θέλεις να στηρίξεις το έργο των καταγγέλοντων; ε; ή προτιμάς τους καλλιτέχνες σου λίγο πιο ανώτερους σαν άνθρωπους, να ασχολούνται πως θα μου προσφέρουν κάτι καλλίτερο αντί να καταγγέλουν; εγώ πάντως ξέρω πως τους προτιμώ!!! χεχεχε
Τέλος, επί της καλλιτεχνικής ουσίας:
H ιδέα "ομάδα ανθρώπων είναι αποκλεισμένη, με ή παρά την θέλησή της, από την πραγματικότητα για να γλυτώσει την τρέλα της σύγχρονης ζωής, κ μέσα εκεί που είναι αποκλεισμένη κάνει διάφορα κουλά/φλου αρτιστίκ/παρανοϊκά/τάχα μου σημαντικά/υπέροχα/κουλτουριάρικα/γιουνέημ ητ" δεν είναι σαν ιδέα ΚΑΘΟΛΟΥ μα καθόλου πρωτότυπη κ ασυνήθιστη (εκτός κ αν θέλεις να γράφεις σαπουνόπερες στην ζωή σου, που τότε ναι, σου φαίνεται αρήτζηναλ).
Πρόκειται για ένα σχήμα που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον. Δηλαδή πιο κατά κόρον δεν υπάρχει. Ίσως τόσο πολύ κατά κόρον όσο κ η ιδέα "ήρωας σαπουνόπερας είναι τυφλός κ ξαφνικά βρίσκει το φως του όταν η Δανδουλάκη αλλάζει χρώμα μαλλί"...
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα που θυμάμαι είναι το The Village του πιο υπερεκτιμημένου σκηνοθέτη όλων των εποχών M. Night Shyamalan. Στην ίδια ιδέα με του Κυνόδοντα είχε βασιστεί το έργο - κ για να καταλάβεις, όταν είχε βγει το 2004 υπήρξαν καταγγελίες ότι ο σεναριογράφος, ο Shyamalan χημσέλφ, είχε κλέψει την ιδέα του από ένα βιβλίο του 1995. Που, είμαι ΚΑΡΑΚΑΤΑσίγουρος ότι ο συγγραφέας του από κάπου αλλού είχε πάρει την δική του αρχική ιδέα.
Άρα.... σιγά τα αυγά μπόζος! Πείτε μας κάτι που δεν ξέρουμε. Γιατί το ότι η ιδέα τς ταινίας ναι, έχει ξαναγίνει, κ μάλιστα πολλές φορές, το ξέρουμε. Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι να μιλάμε για λογοκλοπή κ ξεπατικωμένες σκηνές, κ διαλόγους λέξη λέξη ίδιους υπάρχει απίστευτα τεράστια διαφορά.
Αναρωτιέσαι πόσο τεράστια;
Όσο είναι η ζήλια των ανθρώπων. :-(
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
22 comments:
Καλησπέρα Προβατούκο!!!
Σε βρίσκω κομματάκι αφελή σήμερα. Η λογοκλοπή είναι κλοπή (προφανώς). Το ότι γίνεται κάτι παράνομο δε μου δίνει εμένα (του τυχαίου) το δικαίωμα να διαμαρτυρηθώ για αυτό; Δηλαδή, αν δω κάποιον στο δρόμο να σε χτυπάει, δε θα πρέπει να αντιδράσω επειδή δεν έχω κάποιο συμφέρον;
Ομολογώ ότι δε σε αντιλαμβάνομαι και με είχες ξεγελάσει ότι είσαι έξυπνο προβατίνι!
ηφαιστίωνα καλησπέρα γλυκάκι!
γιάννη το επιχείρημα μου βρισκόταν μέσα σε ένα συγκεκριμένο κόντεξτ. εσύ το απομόνωσες, κ μετά "ομολόγησες ότι δεν με αντιλαμβάνεσαι" κ μετά είπες εμένα αφελή. οκ, γουατέβερ. xxx :-)
χμμμ, αν όντως η "καταγγελία" είναι για το κλεμμένο του κόνσεπτ (τύπου κάποιος μεγαλώνει τα παιδιά του στην απομόνωση) τότε όντως οι καταγγέλοντες είναι είτε αφελείς, είτε κακοπροαίρετοι (προσωπική μου γνώμη: είναι και τα 2). αν υπάρχουν και άλλες "ομοιότητες" το συζητάμε.
σε κάθε περίπτωση, εγώ θα πάω να το δω - αν ήτανε η ζήλεια ψώρα...
επίσης ξαναλέω... είμαι ΚΑΡΑΚΑΤΑΣΟΥΠΕΡ αμφόβολο ότι υπάρχει λογοκλοπή στην ταινία, έλεος! τόσο ηλίθιοι είναι οι συντελεστές της ώστε να ξεσηκώσουν την εποχή του Internet άλλη ταινία; Ε μα πια...
scatter να μας πεις όταν το δεις το έργο, πεθαίνω από αγωνίαααα!"υπάρχει λογοκλοπή;" φιλιά πολλά! xx
"τόσο ηλίθιοι είναι οι συντελεστές της ώστε να ξεσηκώσουν την εποχή του Internet άλλη ταινία; Ε μα πια... "
Σε λίγο θα μας πεις είτε ότι ο Παπακαλιάτης και ο Φοίβος είναι παγκοσμίως πρωτοπόροι στο αντικείμενό τους ή ότι ζουν στην εποχή του λίθου...
είδα και τις 2 ταινίες
η μόνη τους ομοιότητα είναι στην ψυχρή ατμόσφαιρα και το παγωμένο χιούμορ
το dog days είναι μια συρραφή από "καμμένα" ενσταντανέ με ανθρώπους στα όρια της νεύρωσης/ψύχωσης
ο κυνόδοντας έχει πιο συνεκτικό χαρακτήρα. βέβαια διακατέχεται από την ίδια "άρρωστη" ατμόσφαιρα που χαρακτηρίζει και το dog days
ε και;
πόσες επιλογές "ατμόσφαιρας" έχει ένας σκηνοθέτης;
5,10,100;
αναπόφευκτα κάποιες ταινίες θα μοιάζουν ως προς το αίσθημα που αφήνουν
Τουλάχιστον η αντίδραση που διαβασα εγω, είναι η θεση των...κριτικών. δε νομιζω οτι υπάρχει θεμα κλοπής, απλά με ποια κριτηρια παραπλήσιας θεματικής ταινιές τις βαθμολογούν σαν αριστουργήματα και τις αλλες τις αγνοούν αν δεν τις θαβουν.
Και ναι ο Κνοδοντας είναι μια καλή ταινία. Τόσο καλή που είναι τουλάχιστον παραδοξο να είναι ΚΑΙ εμπορική.
τον είδα κι εγώ τον κυνόδοντα. είναι "δύσκολη" ταινία για το (δικό μου τουλάχιστον) στομάχι. την άλλη ταινία ούτε κι εγώ την έχω δει, όμως προφανώς και τα δικά μου ισσοροπόνια είναι υψηλά σήμερα αφού ας μας πουνε ποιος τη σήμερον ημέρα ανακαλύπτει τον τροχό (Σε κόνσεπτ, ιδέες και τα ρέστα...). φιλί
gianni εκτός θέματος, ΖΟΟΟΟΟΟΝΚ! :-) (τι έγινε, έχεις νεύρα με κάτι;)
ανώνυμε θέεεεεεγκζ!
αισθηματική ηλικία η αντίδραση υπήρξε στο facebook. φιλιάαα!
chichipiru έλα μου ντε... ποιός; από την άλλη, ίδια εκτέλεση είναι λογοκλοπή... πολλά φιλιάααα xxxx
Άδικο έχω; Αν μου αποδείξεις πως ναι, μπορεί και να παραδεχτώ ότι έχω περίοδο!
Έλεος βρε Προβατάκι, με τα δόντια του παπα Άνθιμου θα ασχολούμεθα!;
γιάννη, αν... μπορεί και να... τι, έτσι θα μαλώνουμε; Μπαα
ανώνυμε, άσε τις γκρίνιες! :-)
παντως κατι αλλαζει...
ο κυνοδοντας, ο Πλατωνας, ρε παιδι μου κατι κινειται!
για την ταινια του Βουλγαρη, δεν ξερω, δυσκολο θεμα και, δεν ξερω!
by the way προβατακο, σηκω απο πολυθρονα και τρεχα να δεις το moon,
θα σου αρεσει τοσο πολυ που σε κοβω να κανιες και ποστ για αυτη την ταινιαρα!
cheers
με παιδιά και απομόνωση υπάρχουν επίσης
το cement gardens βιβλίο και ταινία σε ποιοτικό
και
το flowers in the attic σε ποιο εμπορικό...δεν είναι δα και καμιά απίθανη ιδέα ώστε να τον κατηγορούνε για λογοκλοπή...
εγώ προβατάκι νομίζω ότι υπάρχει και η παράμετρος που λέει ότι σε μια καταγγελία δεν ωφελείται μόνο ο καταγγέλων, αλλά και ο καταγγελόμενος (ήμαρτον τι γράφω τέτοιες ώρες). εννοώ ότι πολλές το σούσουρο στρέφει ούτως ή άλλως το ενδιαφέρον του κοινού στο επίμαχο θέμα (ένα βιβλίο, μια ταινία κλπ.) Είναι αυτό το κλασικό: καλύτερα να σε θάβουν παρά να μην ασχολούνται μαζί σου.
Σε κάθε περίπτωση όμως, σίγουρα χολωμένοι είναι οι τύποι που καταγγέλουν την κλοπή του κυνόδοντα.
Μεταξύ μας, θεωρείς ότι υπάρχει πρωτότυπο σενάριο? νομίζω ότι λίγο πολύ όλες οι ιστορίες έχουν ειπωθεί κι αυτό που αλλάζει είναι ουσιαστικά ο τρόπος που τις λες. (άντε κοπελιά πλύνε κανένα πιάτο διότι άφησες ελεγεία εδώ μέσα).
Φιλιά πολλά και να περάσεις σούπερ!
Εχμ.. εσύ προβατούκο, πρωτότυπε συγγραφέα δλδ, σταματάς το γράψιμο επειδή φοβάσαι με σε κλέψουνε!!!
Ε, σιγά σιγά θα εξαφανιστεί η γραφή, άρα και το κλέψιμο! LoL LoL LoL
Δεν είμαι τύπος ψαχτήρι (δεν ξέρω ούτε πως τα ψάχνουν αυτά) και γενικώς δεν ενδιαφέρομαι για την πατρότητα των ιδεών.
Θα πάω να την δω, πού ξέρεις, ο δικός μας μπορεί να τα καταφέρνει καλύτερα απ αυτόν που λές.
Διαβάζω, ότι η μόνη επαφή με τον κόσμο του νεαρού απομονωμένου , είναι η επίσκεψη της γραμματέως του εργοστασιάρχη πατέρα, επιφορτισμένης με το υψιστο λειτούργημα να ξεκαυλώνει σε εβδομαδιαία βάση τον έγκλειστο. Το βρίσκω κοινότοπο. Εγω αυτό το εργο θα το ανέθετα στον ομορφο νεαρό, γυμνασμένο και εχέμυθο σωφέρ.
Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ
Γεια πρόβατο,
Δεν έχω ιδέα αν και με ποια ταινία μοιάζει ο κυνόδοντας.
Θα μου επιτρέψεις όμως να διαφωνήσω με την λογική τύπου "και τι σε νοιάζει εσένα;" που διέπει το κείμενό σου. Για χιλιάδες λόγους.
Επιπλέον, με την ίδια λογική είναι φάουλ και η παλαιότερη αναφορά σου στις διαφημίσεις της lifo που ήταν κλεμμένες από αγγλική διαφημιστική καμπάνια.
gianni το ειδα το Moon δεν τρελάθηκα, το έχουν καταγαμήσει το θέμα "κλωνοποιημένοι" τα τελευταία χρόνια! κ δεν το ανανεώνουν όλο τα ίδια κ τα ίδια... χμφ. Ο Βούλγαρης, μάλλον δεν τα κατάφερε αυτή την φορά, λένε :-))
gasireu είσαι super. το λουλούδια στην Σοφίτα είναι από τα πρώτα βιβλία που είχα διαβάσει, εν τω μεταξύ, λατρεύω λατρεύω! you rock!
wilma γειά στο στόμα σου, να είσαι καλά, να γράφεις ωραία σχόλια!!! πολλά φιλιά!!!!
rodia θεός φυλάξοι, μα να εξαφανσιτεί η γραφή, τοι διεστραμένο μυαλόοοοοο! ωχ!
ΑΝΩΝΥΜΕ να μεταφέρουμε την ιδέα σου για το σήκουελ νομίζω θα την χρησιμοποιήσουν, είναι σούπερ! xxxxx
παράξενε όχι δεν είναι φάουλ. γιατί η κλεμμένη διαφημιστική καμπάνια ήταν αυταπόδεικτο ότι ήταν κλεμμένη. ακόμα κ να είχα κακή πρόθεση είχα κ δίκιο ταυτόχρονα. μεγάλη διαφορά! φιλιάααα :-)
Post a Comment