Όταν είδα την διαφήμιση της Nike που αυτές τις μέρες είναι στον αέρα νόμισα ότι είναι πιο καινούργια από αυτήν της Adidas, που επίσης άρχισε να προβάλεται το τελευταίο διάστημα. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο τελικά είδα ότι η Nike είχε βγει νωρίτερα - στο εξωτερικό είναι ήδη δύο μήνες που παίζεται, αλλά στην Ελλάδα την βλέπουμε τώρα, προφανώς για να απαντήσει στην μεγαλεπήβολη και φιλόδοξη καμπάνια της Adidas που τρέχει στα κανάλια τα Ελληνικά εδώ και μία βδομάδα.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μία "βεντέτα" ανάμεσα στις δύο μάρκες, όταν η μία κάνει κάτι η άλλη πρέπει κ εκείνη να δηλώσει την παρουσία της, "επ είμαι και εγώ εδώ" - λογικό το λες, αφού οι δύο εταιρίες πουλάνε το ίδιο ακριβώς πράγμα, στο ίδιο ακριβώς κοινό και τρέμουνε μην χάσουν μερίδια.
Για να δούμε λίγο πώς δύο αρχετυπικά ανταγωνιστικές μάρκες, οι οποίες επί της ουσίας λένε και πουλάνε ακριβώς το ίδιο, δηλαδή "τα ρούχα μας σε βοηθούν να είσαι ή να νιώθεις παθιασμένος με την άθληση", προβάλουν το ίδιο μήνυμα...
Η Nike λοιπόν χρησιμοποιεί εξαιρετικούς μεν, αλλά καθημερινούς ανθρώπους που "απελευθερώνουν" τον εαυτό τους από τα όρια και τους περιορισμούς και κάνουν εντυπωσιακά πράγματα, με όποιο κόστος. Free yourself είναι το μήνυμα της, μην κολλάς σε δυσκολίες, αναπηρίες, προκλήσεις, τίποτε.
η Adidas από την άλλη, επιστρατεύει όχι έναν, όχι δύο, ούτε καν πέντε, αλλά καμία δεκαριά διάσημους (Katy Perry, Derrick Rose, David Beckham, Lionel Messi, B.o.B ας πούμε) οι οποίοι είναι παθιασμένοι γι αυτό που κάνουν γενικά, οτιδήποτε και αν είναι αυτό - φυσικά ανάμεσα σε αυτά και sport. All in σου λέει, μπες μέσα με τα μπούνια σε αυτό που κάνεις, ολόκληρος. Όπως μπήκαν αυτοί οι διάσημοι και είδες ότι ανταμείφθηκαν!
Η Nike χρησιμοποιεί ένα καταπληκτικό τραγούδι, παλιό, κλασικό, αλήτικο ροκάδικο, το Nobody των Human Beinz.
Η Adidas αγοράζει το Civilization, το νέο single των Justice, uber trend Γαλλικού συγκροτήματος ηλεκτρονικής μουσικής, το οποίο το ακούσαμε στην διαφήμιση περίπου 2 βδομάδες πριν να είναι διαθέσιμο για αγορά.
Η Nike έχει εύρημα στην διαφήμισή της, βάζει τον ένα αθλητή να "προκαλεί" τον επόμενο αθλητή αλλά και τον θεατή τον ίδιο, πετώντας του ένα αντικείμενο, με μία χειρονομία ή με ένα αλήτικο βλέμμα...
η Αdidas δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο εύρημα, βασίζεται κυρίως στην σκηνοθεσία του Romain Gavras (ναι ναι, είναι γιος του Κώστα Γαβρά). Α με την ευκαιρία, και την σκηνοθεσία του spot της Nike την έχει κάνει γιος διάσημου σκηνοθέτη, ο Jake Scott, ο οποίος είναι γιος του Ridley Scott, (ξέρεις, Gladiator, Alien, Blade Runner κλπ κλπ). Είναι που στο εξωτερικό υπάρχει αξιοκρατία και δεν χρειάζεται να είσαι γιος κάποιου για να πετύχεις... ... ... ... ..
εδώ είναι η μεγάλη εκδοχή της Nike, διάρκειας δύο λεπτών, στις τηλεοράσεις μας βλέπουμε το ένα τρίτο αυτής της διάρκειάς:
εδώ είναι η εκδοχή της Nike που απευθύνεται στο γυναικείο κοινό - όπου το Nobody το διασκευάζουν οι The Launderettes, ουουουουουουουουοουου ητσ όσομ, απορώ γιατί ακόμα δεν το έχουμε ακούσε σε κανένα μπαράκι!
και εδώ είναι η Adidas, η μεγάλη έκδοση, η δίλεπτη (νομίζω βλέπουμε την μονόλεπτη στην ελληνική τιβί, ίσως και μικρότερη):
well, γενικά πρέπει να σου πω ότι προτιμώ την Nike. Μου αρέσει πολύ το τραγούδι που χρησιμοποιούν, βγάζει την έννοια του γήινου, βρώμικου πάθους. Η Adidas από την άλλη μου βγαίνει λίγο ψυχρή και απομακρυσμένη. Και είμαι ορκισμένος οχτρός των ηλεκτρονικών ντουέτων από την Γαλλία, έλεος δηλαδή με την μουσική για καταθλιμμένους κουφούς [plus σιχαίνομαι την Kate Perry, θα περάσω τώρα σε αγγλικά, φίλε αναγνώστη, για να της πω κάτι kate an diavazeis afto thelo se ena xrono apo tora na doyleveis politreia ston Hondo Hollywood, otidipote arkei na mi vgazeis mousiki, kai efxaristo poy me diavazeis. filika, da sheep]
Δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο μάρκες έχουν τόσο "διαφορετικές" προσεγγίσεις - σχεδόν το επιδιώκει κάθε μία να κάνει το αντίθετο από αυτό που κάνει η ανταγωνίστρια της για να δηλώσει ότι είναι κάτι διαφορετικό. Όμως η ερώτηση είναι... είναι πραγματικά διαφορετικές οι πρoσεγγίσεις των δύο διαφημίσεων;
Το θέμα είναι, ο απλός μέσος άνθρωπος, θα μπει στον κόπο, έχει την όρεξη να αντιληφθεί διαφορές; Η αλήθεια είναι ότι τα σποτάκια των δύο μαρκών σου δίνουν την ίδια "αίσθηση", σου αφήνουν την ίδια γεύση στο στόμα, σαν να είναι ελάχιστα διαφοροποιημένη και εξελιγμένη εκδοχή του ίδιου πράγματος. Για να το πω απλά, δεν βλέπω γιατί η Nike δεν θα μπορούσε να βγάλει την διαφήμιση που υπογράφει η Adidas ας πούμε σε έξι μήνες από τώρα - όπως φυσικά και η Adidas θα μπορούσε άνετα να υπογράφει την καμπάνια της Nike... και αυτό μάλλον δεν είναι καλό για καμία από τις δύο.
εσύ τι λες, νιώθεις διαφορά; - ή, καλλίτερα, "αισθάνθηκες" διαφορά όταν τις πρωτοείδες τις διαφημίσεις αυτές; και ποια προτιμάς περισσότερο;
25 comments:
Προτιμώ την Nike σε παπουτσια και την Adidas σε φορμες (κατι εχει το σημα σε θυρεό που δεν μπορω να αντισταθώ)
Οι κεντρικοι διανομεις και των δυο στην Ελλάδα ΒΕΒΑΙΑ ειναι χαλια εταιριούλες με τοση επαφή με το Branding αθλητικών οσο και ο μεσος κατασκευαστής μαιμους στην Βουλγαρία.
ψωνιστε αλλες μάρκες
Η πρώτη μου άρεσε περισσότερο!!! Πραγματικά το κομμάτι στο δεύτερο δεν μου έκατσε καθόλου καλά στο αυτί..
Έχεις δίκιο, μας πήρε τ'αυτιά το κομμάτι της Adidas, ψηφίζω nike σε διαφημίσεις, παρόλο που γουστάρω τρελά Μέσσι και πυγμαχία!
οτι και να κάνουνε σε διαφήμιση εγώ nike δε φοράω..οπότε adidas!!
Δεν ξέρω για τις διαφορές στις διαφημίσεις τους αλλά και οι 2 εταιρίες έχουν κάτι κοινό: Χρησιμοποιούν ανήλικα παιδιά σαν εργάτες σε μερικά εργοστάσιά τους. Και μάλιστα κάτω από ψιλοαπάνθρωπες συνθήκες, 12ωρη εργασία 7 μέρες τη βδομάδα με μισθό ψίχουλα plus κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση.
Για του λόγου το αληθές, με ένα απλό googlάρισμα έπεσα πάνω σε αυτά:
για adidas
http://www.guardian.co.uk/uk/2000/nov/19/jasonburke.theobserver
και για nike
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/nike-admits-to-mistakes-over-child-labour-631975.html
Οπότε καλύτερα άσε τις πολυεθνικές και προτίμησε τον παπουτσο-βιοτέχνη της γειτονιάς σου! :)
καλά εδώ κρίνουμε τις διαφημίσεις έτσι; γιατί εγώ αθλητικά ρούχα δεν φοράω έτσι και αλλιώς :p
(αγυμνασιά εντατίκ)
εννοείται nike, τέλεια διαφήμιση, την άλλη βαρέθηκα και να τη δω.
προβατάκι μη βρίζεις την καημένη την κάτυ, είδε και έπαθε να κάνει καριέρα, ναι ναι το είχα διαβάσει στο κοσμοπόλιταν.
Η συζήτηση είναι βεβαίως ακαδημαϊκή σε μεγάλο ποσοστό γιατί τις διαφημίσεις πλέον μόνο τις θαυμάζουμε, τα προϊόντα τους τα κρίνουμε εξ ιδίας πείρας, είμαστε υποψιασμένοι (βεβαίως πρόσφατα προστέθηκε κι άλλος λόγος για τον οποίο μόνο θαυμάζουμε τις διαφημίσεις, ο "φάτε μάτια ψάρια κι η κοιλιά περίδρομο") ότι θα κάνουν τα πάντα για να μας πουλήσουν. Προτιμώ τη Nike σε διαφήμιση, πιο ευρηματική, πιο ζεστή,προτιμώ την Adidas σε προϊόντα, πιο καλή σχέση ποιότητας-τιμής, αν και τελικά θα επιλέξω Asics Tiger.
Λοιπον, επιασες ενα μειζον θεμα και δεν μπορω παρα να σχολιασω μιας και επεστρεψα στα δρωμενα. Θα αρχισω κανοντας μια εις ατοπον απαγωγη, αποκλειοντας τη διαφημηση της Αδίδας, λογω του οτι προκειται για την εταιρεια του κακου αδερφου του Πουματζη (that's at least from my point of view).Το τραγουδακι ωστοσο το λατρεψα και το λατρευω απο την πρωτη στιγμη που ανταμωθηκαμε, γι'αυτο και προλαβα ηδη να το αναρτησω -μη χασω.Η Κατερινα Περρή (aka Katy Perry) ειναι η σαφεστα μαϊντανίστικη παρουσια και χαλαει ολο το κονσεπτ.Ετυμηγορια: τρωγεται.
Η Νίκε εχει καλουτσικότερη διαφημηση, δεδομενης και της προβολης των ΑμΕΑ που πολυ τη λατρεψα, ωστοσο δεν παυει να ειναι μια μπαρουφα εταιρεια, απο τις πιο υπερεκτιμημενες στην ιστορια του συμπαντος, κι αυτο το θυμαμαι απο τοτε που ημανε πεμπτη δημοτικου και ολοι ειχανε Νικε στο προαυλιο αλλα εγω δε μπορουσα να τα αγορασω γιατι ηταν τα πιο ακριβα απο ολα(also call me Τραυμα). Γι'αυτο, burn to the ground adidas και nike,we want to see the Puma ad(βγηκε κατι σε Pumάκι, by the way?).
Σαν γνήσιο χρυσόψαρο, τείνω να θυμάμαι το στήσιμο, τη σκηνοθεσία και την "υπόθεση μίας διαφήμισης, ακόμα περισσότερο δε το τραγουδάκι, όμως κατά κύριο λόγο ξεχνώ τη μάρκα ή ακόμα και το είδος που διαφημίζεται. Χρειάστηκε να δω τα βίντεο για να καταλάβω ποια είναι ποια, αν και τις έχω δει πολλές φορές στην τιβή. (το συμπέρασμα που μάλλον βγαίνει για την αφεντομουτσουνάρα μου, είναι και το σωστό)
Το χειρότερο είναι ότι ακόμα και αν θυμηθώ, πέρα από την εκτίμηση για το αισθητικό αποτέλεσμα, ελάχιστα επηρρεάζει τις αγορές μου, γιατί πλέον έχω βαρεθεί τα τεχνάσματα του μάρκετινγκ και της προώθησης.
Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όσο πιο ευφάνταστη είναι η διαφήμιση, τόσο πιο άχρηστο είναι το διαφημιζόμενο προϊόν.
Δεν θα μπορούσα να διαλέξω ανάμεσα στις δύο. Είναι αμφότερες πολύ προσεγμένες.
Εγώ που θέλω να βρω stan smith νούμερο 37 και δε μπορώ?
Ζω ένα δράμα λέμε.
Πες λοιπόν κυρ- πρόβατε στην κυρά αντίντας ότι η ελληνική αγορά τα χρειάζεται. Να κόψει τις γυφτιές και να μας προμηθεύσει.
Είμαι εξαρτημένη...θέλω τα stan smith μουυυυυ
Συγνωμη γιατι εχει γινει το φέμους η Κέτη???
Ναι ναι στον Χοντο στο τμημα βαφες μαλλιων.
Ψηφάω Nike!
DIN
θα μιλησω καταρχας ως αθλητρια.
Η Nike παρουσιαζει σαφως νεότερα και πιο xtreme αθληματα απο τις κλασικουρες της Adidas. (Ελεος πια με το ποδοσφαιρο).
H Nike παρουσιαζει ανθρωπους καθημερινους που γαμ*&^νται στην προπονηση κανοντας αυτο που γουσταρουν καλυτεροτερα απο επαγγελματιες αθλητες οι οποιοι δρουν μονο με φραγκα. Και μονο γιαυτο γουσταρω με 10000 την Nike.
κατα τα αλλα μου αρεσει περισοτερο το τραγουδι, το γρηγορο μονταζ της Nike (μιλαω σα μιντιακη τωρα..χοχο).
Ο ρυθμος γρηγορος, το νοημα μεταδιδεται στον θεατη τοσο άμεσα όσο και στους πρωταγωνιστες της.
Προτιμω τα ρουχα της Adidas παρολα αυτα.
DAN
xronia polla provatako,
http://www.youtube.com/firstorbit?feature=yoodle
oso gia tis diafimiseis, sugkrinontas tis 2leptes version, protimo tis adidas, mou fianetai pio concise kai coherent sto execution tis, an kai omologoumenos ligo ligotero original apo tis nike. apo tis treis omos, protimo tin short tis nike, gt pragmatika einai polu pio sumpagis kai gia auto to logo touching.
kalo vradaki apo londino
χαχα nefelokokkugia θέλω κι εγώ τα σταν σμιθ μου νούμερο 38!!! και όχι ροζ, φυσικά...
Πάντως, νομίζω ότι σαφώς υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις 2 διαφημίσεις... Η διαφήμιση της nike έχει κάτι, ένα σενάριο, εναλλαγές, ανατροπές, παρουσιάζει ενδιαφέρουσες εικόνες από διαφορετικά σπορ, διαφορετικούς ανθρώπους, έχει καθαρά ζωντανά πλάνα, έχει πάθος! Στη διαφήμιση της adidas βαρέθηκα, νομίζω ότι δείχνει επί δύο λεπτά το ίδιο, συγκεχυμένα πλάνα απόλυτης "επιτυχίας", φανατισμένων οπαδών κλπ. Είναι διαφορά κλάσης...
Αλλά πιστεύω ότι αυτή η διαφορά κλάσης σημαίνει μόνο μια διαφήμιση καλύτερη από μια άλλη, όχι μια εταιρία διαφορετική και πιο ανθρώπινη από μια άλλη. Και συμφωνώ ότι οι διαφημίσεις αυτές θα μπορούσαν να ανήκουν σε αμφότερες τις εταιρίες! Και φυσικά, πρόκειται για δύο διαφημίσεις που δεν προβάλλουν το προϊόν αλλά τη "φιλοσοφία", το πνεύμα της φίρμας, αγοράστε τάδε για να είστε έτσι!
Νομίζω όμως ότι όταν μιλάμε για nike ή adidas οι διαφήμιση δεν έχει και πολλή σημασία...
[οκ νομίζω έγραψα ένα δεύτερο ποστ, οπότε σταματάω εδώ!]
Asics PEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
η διαφήμιση είναι καλή όσο ενημερώνει με πραγματικά στοιχεία, αφήνοντας κρίση κι επιλογή στον καταναλωτή.
όταν αρχίζει και βάζει στη διαφήμιση το λεγόμενο lifestyle, αλάργα! τότε απευθύνεται σε πρόβατα στο κοπάδι, όχι σε ανθρώπους...
http:/xenikos.blogspot.com
η adidas έχασε λόγω katy perry και αίσθησης σνομπισμού. στο τέλος όμως θα αγοράσεις τα παπούτσια που σου κάνουν καλύτερα.
λεμε οχι στην Katy Perry. λεμε ναι στα adidas originals :)
Γερμανέ με σοκάρεις όταν με συμβουλεύεις να ψωνίζω. και με σοκάρεις ακόμα περισσότερο όταν με συμβουλεύεις να ψωνίζω μάρκες! πάει. εγκεφαλικό (έπαθα)
Ηφαιστιωνάκο, και μένα μου έκατσε χάλια, με πόνεσε το αυτί χεχεχε
Σουσουράδα γιου γκό γκέρλ, άκου τώρα γουστάρει πυγμαχία γιου γκο γκελρ ηντήντ!
phoinix γιατί ρε συ δεν φοράς, τι γινάτι είναι αυτό, εξπλέην πληζ
phantom Point taken :-)
flo πέθανα με "αγυμνασιά εντατίκ" ήδη το χρησιμοποιώ συνέχεια, χεχε. Κάτω η Κέητ, ζήτω η Γαρμπή! (αγαπώ που είσαι κόσμογκέρλ, μα πόσα καλά έχεις επιτέλους; γιου γκο κόσμο γκέρλ)
Mary Ka τι να πω, είπες όλο το πρόβλημα του σύγχρονου μάρκετηνγκ σε 4 γραμμές ρησπέκτ εντατίκ ρησπέκτ λέμε! xxx
aphtha έχω να πω ότι puma αγαπώ και εγώ, θα ψάξω να δω τι κάνουν από διαφήμιση, νομίζω είναι πιο χαλαροί, ίσως επειδή έχουν καλό προϊόν(;) χμφ χμφ χμφ χμφ σκεψ σκεψ
athinovio ωχ ωχ ωχ είσαι ο "πελάτης"που τρέμουν οι διαφημιστές τι να πω, λυπήσου μας χεχεχε (πάντως μην είσαι τόσο σίγουρη ότι ελάχιστα επηρρεάζει τις αγορές σου η διαφήμιση, είναι "ύπουλο" πράγμα με την καλή έννοια)
nefelokokkugia γιατί, δεν βρίσκεις, μήπως είναι πολύ κοινό νούμερο; χμφ χμφ χμφ χμφ (και εγώ αγαπώ stan smith, δεν το συζητώ)
din σε αγαπώ παντρέψου με
dan πάνω που πήγα να χαρώ με τσάκισες, αμάν ρε παιδί μου, αφού καλά το πας τι το καταλήγεις έτσι; χεχεχεχε
vradaki apo londino σε ευχαριστώ τόσο τόσο τόσο πολύ! :-) τι υπέροχο βίντεο! με συγκίνησες που το θυμήθηκες! xxxxxx
παναγιώτα, θέλω κ άλλο, αμάν, υπέροχο comment, καλά λες, και να σου πω κάτι, οι άνθρωποι πια ακόμα και αυτοί που δεν ασχολούνται τόσο με την διαφήμιση είναι πολύ "υποψιασμένοι" xxxxx
raggedy μέσα κ εγώ, asics!
ξενικέ, ζήτω τα πρόβατα, χεχεχε xxxxx
anonymous αυτό είναι αλήθεια! έτσι, έτσι αγοράζουμε πατούμενο, μην το συζητάς!
sugababe χμφ χμφ χμφ ναι μεταξύ μας όσο σπαστική και αν είναι η Kate τα originals κ εγώ τα πάνω με 1000 xxxxxx
Ωχαμαν! Σε ολους σας αρεσε η νικη (ή τα σπορτλεξ) και εμεινα κουκος γιατι εμενα η αδιδα μου προκαλεσε μια ελαφρια ανατριχιλα προς το τελος που ολοι ειναι μια τεραστια πορωση και το ακρον αωτον της ενεργειας (νομιζω γι αυτο κανει και ενα τζ τζ στο τελος στο λογκο (προσοχη στην περιγραφη του εφε).
και ειμαι και της διαφημισης και δεν επιασα τον παλμο του πληθους, προβατακι, να αλλαξω επαγγελμα λες; ειμαι καλος και στο πλεξιμο
Αργυρης, ακομα περιμενω το μειλ!!
έλα ρε Αργύρη, μην ανησυχείς, δεν υπάρχουν σωστά και λάθος σε αυτά τα πράγματα, αφού σε έκανε καμπανάκι η αδίδας be it! το ίδιο σε αγαπάμε και σε συμπαθούμε - βέβαια, αυτό με το πλέξιμο μην το παρατήσεις.
να σου πω, πιο μειλ περιμένεις ακόμα; για πες!
Post a Comment