Monday, September 10, 2012

Tο καλό πρόσωπο της ελληνικής διαφήμισης - και το κακό πρόσωπο της ελληνικής διαφήμισης...

Ομολόγησέ το, έχεις γελάσει πολύ με την καινούργια διαφήμιση της Μερέντας (αν δεν έχεις, ή ακόμα χειρότερα δεν το ομολογείς, να φύγεις, να πας σε άλλο blog). Εγώ με χαρά το παραδέχομαι! Ναι, καιρό πολύ, δυστυχώς, είχα να εντυπωσιαστώ και να διασκεδάσω με κάτι που έβλεπα στο διαφημιστικό διάλειμμα της γενικά απαράδεκτης τηλεόρασής μας που γίνεται όλο και πιο τραγική. Και ως επαγγελματίας της διαφήμισης, ζήλεψα πολύ τα παιδιά που την έκαναν (θα δεις τα ονόματά τους αν μπεις στην σελίδα του embedded video - you go guys, you go indeed):

γιατί όμως είναι τόσο ωραία αυτή η διαφήμιση; γιατί μας αρέσει; Τι κάνει σωστά; Διάβαζε να μαθαίνεις - ζήτω η θεωρητικοποίηση και η εκλογίκευση! ζήτω τα καραμελωμένα μπουτάκια θεωρίας!

1 - είναι εξαιρετικά φτιαγμένη. Είχε ως έναυσμα μία ωραία ιδέα (το να βάλουμε πειραγμένους στίχους σε ένα γνωστό τραγούδι - η ίδια διαφημιστική το έχει ξανακάνει αυτό το κόλπο με το "σήμα καμπάνα" του Cosmote, άρα δεν μιλάμε για τεράστια πρωτοτυπία). Όμως από κει και πέρα και μέχρι την προβολή στην τηλεόραση ό,τι έγινε είναι αριστουργηματικό. Casting: Οι φάτσες είναι μία και μία (και οι τέσσερις), μπορείς να ταυτιστείς, σχεδόν ορκίζεσαι ότι έχεις ένα φίλο ή φίλη που μοιάζει με κάποιον από την τετράδα. Σκηνοθεσία: H ιδέα της πολλαπλής οθόνης είναι ότι πρέπει για την εποχή που συγκινούμαστε μόνο με βομβαρδισμό ερεθισμάτων - τι να μας κάνει πια το "μονοκάμερο"; "Στιχουργική": O τρόπος που έχουν ντύσει με λόγια το μουσικό κομμάτι είναι εκπληκτικός (από έκπληξη) - έξτρα, δε, μπόνους για το ότι οι στίχοι αν και μιλάνε ανελέητα για προϊοντικά χαρακτηριστικά μας διασκεδάζουν!

2 - είναι ανατρεπτική αλλά όχι clueless και un-relevant. Παίρνει μία χιλιοπαιγμένη "σύμβαση" (το "ζητήσαμε από το κοινό να μας πει...") και το εξελίσσει σε μία εκδοχή που μας εκπλήσσει και μας διασκεδάζει. Μιλώντας για το προϊόν και τα χαρακτηριστικά του. Συνέχεια, ανελέητα... αλλά όχι ενοχλητικά! go figure!

3 - ακόμα, είναι ανατρεπτική μέσα στο context που δημιουργεί... ο ένας πρωταγωνιστής, για παράδειγμα, ξαφνικά σταματά να τραγουδά και ενώ αναρωτιέσαι τι γίνεται, αρχίζει να τραγουδά με άλλη φωνή και οι άλλοι που υποτίθεται πως είναι σε άλλη περιβάλλον να τον "πλαισιώνουν"... Έκπληξη στην αρχή, έκπληξη και μετά.

4 - κάθε φορά που την βλέπεις, βλέπεις κάτι περισσότερο, κάτι ακόμα, κάτι άλλο. Μία έκφραση, μία αντίδραση, ένα βλέμμα... Τη βλέπεις από μία φορά για τον κάθε έναν από τους 4 πρωταγωνιστές και μετά την βλέπεις για να τους ξαναδείς όλους μαζί. Δηλαδή, βλέπεις με την θέληση σου 5 φορές μία διαφήμιση!!! Με τη θέλησή σου! Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι αυτό να το πετύχεις αν είσαι διαφημιστής;

5 - είναι άψογη στρατηγικά: η αστεία - σουρεαλιστική κατάσταση που περιγράφει βγάζει παιδικότητα, χιούμορ, διάθεση πλάκας και "δεν παίρνω στα σοβαρά τον εαυτό μου" που οδηγεί πολύ στρωτά και λογικά στο "για το παιδί που έχεις μέσα σου".

6 - το οποίο είναι ολόσωστο slogan για την Merenda και μπράβο στην Kraft που το επέλεξε! Θα πίστευες τη Merenda αν σου έλεγε για παράδειγμα να την τρως διότι είναι "το γεμάτο θρεπτικά συστατικά άλειμμα"; Και όμως, τώρα την εποχή της κρίσης, τα περισσότερα "τρόφιμα διασκέδασης" (γκοφρέτες, σοκοπουράκια, παγωτά, τσηπζ) προσπαθούν να πλασαριστούν ως "η υγιεινή απόλαυση με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά" ή διάφορες άλλες ανοησίες του τύπου "όλα οι υδατάνθρακες και η ενέργεια που σε στηρίζει"... Μπόλοξ - χιούτζ ουάνζ! Δεν είναι πιο αληθινό για το συγκεκριμένο τρόφιμο και ειλικρινές το "για το παιδί που έχεις μέσα σου";. Δεν αισθάνεσαι πως η Merenda σε αντίθεση με το 98% των προϊόντων εκεί έξω δεν κάνει το λάθος να υποτιμά την νοημοσύνη σου;

7 - είναι σουξεδιάρα χωρίς να καπελώνει το προϊόν. πάμε στοίχημα ότι θα ακούς "ντόμινε" και τα παράγωγά του και θα σκέφτεσαι "ντάμερε" δηλαδή Merenda; Πόσες και πόσες φορές δεν έχεις πει σε παρέα "γέλασα πολύ με αυτή τη διαφήμιση της Νεοσέ" για να διαπιστώσεις μετά ότι είναι της Ηκέαζ; Ε με αυτήν την διαφήμιση αυτό δεν θα συμβεί ποτέ!

8 - μας κάνει και γελάμε. επιτέλους. χωρίς να ντρεπόμαστε γι αυτό!

(δυστυχώς η χαρά μας για αυτή την εκδήλωση του καλού προσώπου της ελληνικής διαφήμισης δεν κρατά πολύ - αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα πέσουμε πάλι πάνω στην φρίκη Τζάμπο "ρουφάμε το μπαλόνι" και θα μας γονατίσει η ντροπή... αυτό είναι το κακό πρόσωπο της διαφήμισης και του σουξέ που μπορεί να κάνει. Με την κακή έννοια)

49 comments:

Hfaistiwnas said...

χαχαχα ναι όντως πολύ καλή!

Provato said...

α τι ωραία που συμφωνούμε! :-)

Hfaistiwnas said...

Άσε ναι, χτες την είδα πρώτη φορά!!!

Provato said...

ομολόγησε, σου έχει κολλήσει το τραγουδίδιον ή όχι (ακόμα);

Hfaistiwnas said...

όχι ακόμη, μία φορά το άκουσα!!!

Unknown said...

απλα τελεια γελαμε συνεχεια!!
http://shoppingtherapy153.blogspot.gr/

Unknown said...

απλα τελεια γελαμε συνεχεια!!
http://shoppingtherapy153.blogspot.gr/

Unknown said...

απλα τελεια γελαμε συνεχεια!!
http://shoppingtherapy153.blogspot.gr/

Νίκος Κιτωνάκης said...

Καραμέ φουντουκέ θεϊκέ! Τόσο απλά γαμώτο! Σχεδόν χωρίς μπάτζετ, με αναφορά των προϊοντικών χαρακτηριστικών και με αφοπλιστική αφέλεια! Δεκαράκι η διαφήμιση, παίζει να είναι και η καλύτερη τηλεοπτική εφέτος!

Ξενικός said...

προσοχή! μια πολύ εντυπωσιακή διαφήμιση καμιά φορά "εξαφανίζει" το προϊόν που θέλει να προωθήσει. Έχω κάποιες αμφιβολίες αν το συγκεκριμένο νέο προϊόν θα πουλήσει...
Ξενικός

Κωνσταντίνος Καντακουζηνός said...

Ειλικρινά, έχω πέσει πάνω σ' αυτή τη διαφήμιση πάνω από 5 φορές και ποτέ δεν κατάφερα να τη δω ολόκληρη: τη θεωρώ απλώς συσσωρευτή άλογης ανοησίας.

Anonymous said...

ΖΗΤΩ ΤΑ ΚΑΡΑΜΕΛΩΜΕΝΑ ΜΠΟΥΤΑΚΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ!

γιεά μπέημπη!

Λατρεμένε διαφήμιση, μου έχει κολλήσει το tune. Για το προϊόν ας μην φλυαρήσω: κόλαση που μοιραία θα μετατραπεί σε κώλαση.

Μ.

Tremens said...

Αμ την είχαμε βγάλει εμείς θα ήμουν υπερήφανος μετά από πολύυυυυυυυυυυ καιρό

Τώρα περιμένω να την αγοράσω και να ξαπλάρω στον καναπέ!

Anonymous said...

Ποιο είναι το γνωστό τραγούδι πάνω στο οποίο είναι γραμμένο;
Αμφίς

Provato said...

ηφαιστίωνα, άντε με το καλό να το ξανακούσεις να κολλήσεις!

shoppingtherapy συμφωνώ! :-)

Αγαπημένο μου πτηνό, δεν νομίζω να είναι χωρίς μπάτζετ, φαίνεται καλή παραγωγή - αλλά συμφωνώ ότι είναι από τις καλύτερες φέτος και μάλλον μιλάμε για τον επόμενο μεγάλο Ερμή! :-)

thalassamov said...

τέλεια είναι!
μακάρι να παραδειγματιζότανε έστω και στο ελάχιστο,το Τζάμπο ντάμπο μπο μπο άου...

Provato said...

Ξενικέ συμφωνώ μαζί σου, αλλά σρτην προκειμένη περίπτωση δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιος κίνδυνος διότι ακούμε συνέχεια το όνομα του προϊόντος! Όσο για το αν θα πουλήσει, προς το παρόν αρκεί που το ξέρει και μιλά γι αυτό όλη η Ελλάδα (άρα κάποτε θα πουλήσει)

Κωνσταντίνε αυστηρό σε βρίσκω - μιλάμε για διαφήμιση νέας γεύσης της Merendas... της Merendas όχι του νέου βιβλίου του Στήβεν Ράνσινμαν :-)

Μ. θέλω κώλαση και εγώ, ζουλέυω :-)

Provato said...

tremens εύχομαι "καλή απόλαυση" και άντε και στα δικά σας με παρόμοιες ιδέες :-)

Αμφίς το λέει στη σελίδα του video στο youtube

Thalassamov oh yes indeed - κάτω το Τζάμπο!!!!

Anonymous said...

Η καλύτερη ελληνική διαφήμιση φέτος είναι η περίφημη "και 1 και 4 και 5-5-4". Είναι απερίγραπτα άθλια, σου κολλάει όμως σαν τσίχλα ο 5ψήφιος αριθμός, είναι ο μόνος που θυμάσαι μέσα στον καταιγισμό των παρόμοιων διαφημίσεων, άρα πέτυχε τον σκοπό της!
tritri

Lina said...

εγώ γέλασα τόσο πολύ, που το έγραψα στο φιμπι, μπας και γέλασε και κανεις άλλος και σταμα΄τησω να νιώθω τόσο ηλιθια =Ρ

Anonymous said...

μια μαλακία είναι.ουτε το αστείο βλέπω.Μάλλον ευλογάτε κάποιον συνάδελφο....δεκτόν αλλά σεμνά.Να τελειώνουμε με τη μετασκευή του τίποτα σε top.
Z1977

Anonymous said...

είναι πραγματικά αισιόδοξο, και επειδή δεν θεωρώ ότι από την ελλάδα λείπει καλό δημιουργικό, ας παραδειγματιστούν οι πελάτες από την αυτοπεποίθηση της kraft και οι ανασφαλείς decision makers των διαφημιστικών από τη bold που πιστεύει στον εαυτό της και υποστηρίζει την καλή δουλειά των παιδιών της.

Ερμής said...

Όχι άλλο Τζαμποοοοοο!!!
Πρώτη φορά την είδα την διαφήμιση Πρόβατε και είναι πραγματικά καταπληκτική! Μπράβο τους!

Stazybο Hοrn said...

να μην έκλεβε και μια ιδέα του 2007, καλά θάτανε

http://www.youtube.com/watch?v=NXsyRAPU8g0

Provato said...

triti δεν την θυμάμαι την αγαπημένη σου, δεν πειράζει είμαι σίγουρος θα είναι τέλεια!

Lina εσύ ηλίθια; είναι δυνατόν!!!! ποτέ των ποτών! (και εγώ γελάω, πολύ μάλιστα)

z1977 δεν ευλογάω κανέναν, και δεν σας επιτρέπω επιπροσθέτως. Χαλαρώστε ή αδειάστε μας την γωνιά, για μία διαφήμιση γίνεται λόγος, δεν δώσαμε το πούλιτζερ. :-) (μήπως ζηλεύετε; λίγο; ή ίσως όχι και τόσο λίγο;)

Provato said...

ανώνυμε έτσι όπως τα λες μου θυμίζεις έναν πολύ κοντινό μου, χεχεχε υγ - συμφωνώ απολύτως!

Ερμή γαβ, γαβ, γαβ! :-)

Stazybo μεγάλη κουβέντα ανοίγεις τώρα. Το βίντεο που λινκάρεις το έχει στα σχετικά με την μερεντοδιαφήμιση το fb εδώ και μέρες, και να σου πω την αλήθεια δεν το βρίσκω μεμπτό. Είναι σαν να μου λες ότι όλα τα διαφημιστικά που έχουν άλλους στίχους σε τραγούδι/κομμάτι γνωστό είναι κλεψιμαίϊκα... δεν συμφωνώ! Θέγκζ πάντως για το ληνκ

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=NXsyRAPU8g0 το λες και σύμπτωση, ε;

Provato said...

όχι... άλλα δεν το λέω κλοπή! :-)

Anonymous said...

Ειναι αυτο γνωστο κομματι; στον νταν μπραουν;
Αμφις

Provato said...

α δεν ξέρω, εσύ θα μας πεις που τον διαβάζεις και τον αναφέρεις και σε συζητήσεις :-)

Anonymous said...

Οι διαφημισεις φταινε για την υπερτιμολογηση των προιοντων και την επικρατηση της τηλεοπτικης κουλτουρας. Συνεπως φταινε για ολα. Ας ειναι τουλαχιστον ευχαριστες. Συμφωνω.

Provato said...

ή ίσως φταίνε για την μαζική εξάπλωση των αγαθών, άρα και την μείωση του κόστους παραγωγής αλλά και διανομής τους...

άλλα για το "ευχάριστες" συμφωνώ!

:-)

the writer said...

Νομίζω ότι κάνει ένα σωστό brainwashing με την έννοια ότι το "νταμερε" σου κολλάει στο μυαλό και δεν λέει να φύγει. Γουίν σόου φαρ.

Me:Moir said...

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου Προβατάκο μου. Κι εγώ την είδα 1 φορά στην τηλεόραση και μετά 5 στο youtube. Και ακόμα γελάω. Και ναι, θα την δοκιμάσω. :)

Lina said...

να τοποθετηθώ επίσης, γιατί δεν κρατιέμαι =Ρ Τα πρόσωπα αριστερά είναι μακράν καλύτερα από αυτά δεξιά!

Just an Ordinary Pontios said...

θα σε απογοητεύσω, αλλά μου φαίνεται φοβερά εκνευριστική. τόσο εκνευριστική που την επόμενη φορά θα τη δω στο mute.
επίσης το προϊόν είναι σαν λιωμένα ferrero.

BLUEPRINTS said...

να πω την αλήθεια μου θα συμφωνήσω με τον παραπάνω Πόντιο, δεν μου άρεσε...

Anonymous said...

Το μονο που αξιζει στη διαφημιση αυτή είναι ο αρκουδος δεξιά. Εχει κανεις τηλ του;

Anonymous said...

1-Καμμία σχεση με κλάδο διαφήμησης δεν έχω
2-ισχύουν οσα είπα με πλέον οτι αντέγραψε κείνη την παλιά μαλακία του "τραγουδάτε στο μπάνιο?"
3-Οταν μιλάς δημόσια είσαι υποχρεωμένος να ακούς δημόσια,αλλιώς γράφε στην αντζέντα σου.
Ζ1977

Georgina said...

Κι εγώ την ξεχώρισα! Η ερμηνεία της κοπέλας πάνω αριστερά είναι σκέτη απόλαυση!!! Δε χορταίνω να την βλέπω! Ο τύπος κάτω αριστερά πάλι με εκνευρίζει λιγάκι που έχει τέτοια μανιέρα στην έκφραση αλλά γενικά το σύνολο έχει τα χαρακτηριστικά που του αποδίδει!
Ευτυχώς απολαμβάνω τις διαφημίσεις αλλά αντιστέκομαι στα προϊόντα...αυτό πως γίνεται ποτέ δεν το κατάλαβα(?) Μπορεί να την δοκιμάσω κατα τύχη ή αν δεν αντισταθεί ο άντρας μου...

Περαστικός said...

Λοιπόν, σε καταλαβαίνω, αλλά ομολογώ ότι εμένα μου φαίνεται εκνευριστική. Η διαφήμιση που με έκανε να γελάσω πρόσφατα ήταν το δεύτερο επεισόδιο του κτήνους (αγάπη μου, αφού σου έχω πει, με το σταυρό στο χέρι δεν καταφέρνεις τίποτα).

Στηβ said...

Αν σου πω πως όταν την είδα πρώτη φορά είπα "θέλω να δω πότε θα γράψει για αυτήν ο Πρόβατος?" θα με πιστέψεις?

Τελικά συνεχίζω να πιστεύω πως όταν η διαφίμηση είναι καθαρά προιοντολογική χωρίς να υποτιμά το κοινό της είναι περισσότερο πετυχημένη από λάιφ στάιλ ή συναισθηματικές προσσεγίσεις. Από την άλλη άντε πούλα άρωμα προιοντολογικά χμφφ.

ΥΓ. Περιμένω να γράψεις για το αππ της ΙΚΕΑ με το ογκμεντεντ ριαλιτυ και το βιντεάκι που πλασάρει τα υφάσματα με το μέτρο (μπορεί να μην έχει πρόβατο αλλά έχει προσφιλές κουνέλι ξαπλωμένο σε δασύτριχο στήθος άρενος).

Anonymous said...

την tv την εχω πλεον μονο για dvd και για το Κωνσταντινου και Ελενης,αλλα απο τις διαφημισεις που εχω δει να παιζονται αυτη που λες ειναι μακραν η πιο χαριτωμενη και εξυπνη,ξεχωριζει σαν τη μυγα μες το γαλα.epic η ερμηνεια του μουσατου πανω δεξια,σαν ψυχοπαθης που ζει και αναπνει μονο για τη μερεντα,κοιμαται αγκαλια της και λοιπα.μπραβο σε αυτους που την εμπνευστηκαν.η Ελλαδα εχει ιστορια στη διαφημιση.η μαλακια των jumbo παλι μου ανεβαζει το αιμα στο κεφαλι,κριμα γιατι μας ειχαν συνηθισει σε ωραια πραματα.

Anonymous said...

Κι εμένα εκενευριστική μου φάνηκε.
Το σλόγκαν είναι πράγματι έξυπνο.
θα τγ δοκίμαζα όμως.

Provato said...

the writer έτσι ακριβώς!! αλλά δεν μας είπες την δοκίμασες;

Me:moir περιμένουμε ετημυγορία με μεγάλη αγωνία!

Lina συμφωνώ 100% και επίσης μπράβο που τοποθετήσαι και δεν μένεις αδιάφορη!!!!

Πόντιε άστα αυτά και ξεκίνα να μπλογκάρεις μα έλειψες! (επιπλέον όταν δεν γράφεις γίνεσαι ξυνός χεχεχε)

Provato said...

blue, εντάξει το δέχομαι επειδή σε αγαπώ!!!!

ανώνυμε ε όχι να σου δώσουμε και τηλ του αρκούδου, ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα!!!

Ζ1977 το 1 φάνηκε δεν χρειαζόταν διευκρίνιση, το κατάλαβα και από το 2 όσο για το 3 ακούω δημόσια, αρκεί να μην είναι μαλακίες (όπως ας πούμε ότι γνωρίζω αυτούς που το έκαναν που δεν ισχύει - το οποίο πήρες ως δεδομένο)

Georgina όταν/αν δοκιμάσεις να μας πεις πως είναι!!! επίσης, αυτό που αγαπάς διαφημίσεις αλλά αντιστέκεσαι στα προϊόντα, σε θέλουμε για πειράματα στα υπόγεια των διαφημιστικών, δέχεσαι;

Provato said...

Perastike και μένα μου άρεσε ο "σταυρός στο χέρι" χεχε, είναι από την ίδια διαφημιστική, το ήξερες;

Στηβ δώσε λινκ για το δασύτριχο άμεσα!!!!! :-)

The_man συμφωνώ σε όλα, ειδικά για το τζάμπο!!!!!!!!! (και για κωνσταντίνου και ελένης συμφωνώ, λόγω ράντου μόνο όμως)

ανώνυμε να μας πεις πως σου άρεσε όταν δοκιμάσεις (άρα την έκανε την δουλειά της αφού θα δοκιμάσεις)

Anonymous said...

Γεια σου προβατάκι μου! Εμένα πάλι δε μου άρεσε η διαφήμιση, αλλά τρελαίνομαι με την ανάλυσή σου! Φιλάκια! START2

Στηβ said...

Το βιντεάκι φορτώνει από την εφαρμογή όταν δείξεις την σελίδα με τα υφάσματα με το μέτρο αλλά έκατσα και το βρήκα σε εκδοχή youtube γιατί θέλω πολύ να το σχολιάσεις, νομίζω αξίζει ολόκληρο ποστ :)