Από σήμερα και κάθε Παρασκευή με βρίσκεις στο ιντερνετικό υπέροχο ραδιόφωνο Sin Radio.
Η εκπομπή θα είναι από τις 9 μέχρι τις 11, ξέρεις την ώρα που βάφεις βλεφαρίδα και διαλέγεις πουκάμισο για να βγεις, και δεν έχω ιδέα τι θα είναι, αλλά....
είμαι αισιόδοξος πως θα είναι καλή γιατί το προσεγγίζω το όλο πράγμα με πολύ ενθουσιασμό και χαλαρότητα (κατάλαβες, με τέτοια προσέγγιση θα γίνουν ΤΑ ΔΡΑΜΑΤΑ και τα ΑΠΕΙΡΑ ΤΑ ΛΆΘΗ φτου σκόρδα).
περισσότερες λεπτομέρειες εδώ
α ο τίτλος του νέου ραδιοφωνικού μωρού-εκπομπής είναι....
ΕΊΜΑΣΤΕ ΤΕΝΤΗΜΠΟΥΖ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΕ ΠΕΤΣΟΠΜΠΗΖ!!!
(α καλό)
Friday, February 15, 2013
Tuesday, February 05, 2013
Για να μην γίνεις Δαίνδηας στην επόμενη ζωή...
ή κατσαρίδα, ή σκατούλα που δεν κατεβαίνει όσες φορές και αν τραβήξεις το καζανάκι,
κάνε ένα κλικ εδώ και βοήθα τα παιδιά να κάνουν την μετακόμισή τους. Και αν δεν θες να αγοράσεις κάτι, ε κάντο κανένα share.Ξέρεις. Σερ. Σερ:
Μπρος! Μπρος!
κάνε ένα κλικ εδώ και βοήθα τα παιδιά να κάνουν την μετακόμισή τους. Και αν δεν θες να αγοράσεις κάτι, ε κάντο κανένα share.Ξέρεις. Σερ. Σερ:
Μπρος! Μπρος!
OMG!!! Αυτή είναι η καλύτερη διαφήμιση του Super Bowl 2013;!!!!!!!!
ναι, είναι και αυτό είναι πολύ σοκαριστικό διότι πρόκειται για διαφήμιση για το... TIDE!!! όχι για αναψυκτικό, όχι για αυτοκίνητο, όχι για Internet start up, όχι για μπύρα...
η καλύτερη διαφήμιση του Super Bowl είναι για το παλιό καλό αγαπημένο μας Tide... της Procter&Gamble
αυτό είναι σαν να πηγαίνεις για ποτό στο πιο χίψτερ μπαρ της αθήνας και να σου λένε ότι απόψε ο dj έχει κατάθλιψη και γι αυτό θα τραγουδήσει Live με την μπάντα του ο Μπίγαλης. Ή ο Κορκολής. Η ο Κόκκοτας. Και όχι μόνο αυτό αλλά να διαπιστώσεις στο τέλος της βραδιάς ότι πέρασες υπεργαμάτα!!!!
go figure.
πάντως είναι όντως πολύ αστεία διαφήμιση!
Thursday, January 31, 2013
Πέμπτη βράδυ δεν βγαίνει πια κανείς...
...που τα παλιά, που 'ταν σαν νύχτα Παρασκευής
τώρα τις Πέμπτες είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα
οικονομία γαρ, και νοιώθουμε σαν τον μπουχέσα
Όμως απόψε είναι μια Πέμπτη άλλη
θα έχει πάθη, αίμα και ζήλια μεγάλη
σκάνδαλα, μυστικά θα έρθουν στο φως
θα γίνει πάταγος θα γίνει χαμός
Στις 9 το βράδυ εκπομπή αρχίζει
στο sinradio που να ακούσεις αξίζει
η αλήθεια θα βγει και για την sikia
και θα πούμε ιστορίες από blogχρόνια παλιά.
Στις 9 λοιπόν έλα για ωραία παρέα
να ανταλλάξουμε τσάτια, μουσικές και άλλα ωραία
και αν τα βράδια της Πέμπτης δεν μπορούμε να βγούμε
δεν σημαίνει αυτό και ότι θα βαρεθούμε!
(είμαι πολύ ενθουσιασμένος με την πρόσκληση από το Παυλούκο... περιμένω πως και τι!!! Μακάρι να τα καταφέρεις σέξη βγιούερ και να μας ακούσεις!)
τώρα τις Πέμπτες είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα
οικονομία γαρ, και νοιώθουμε σαν τον μπουχέσα
Όμως απόψε είναι μια Πέμπτη άλλη
θα έχει πάθη, αίμα και ζήλια μεγάλη
σκάνδαλα, μυστικά θα έρθουν στο φως
θα γίνει πάταγος θα γίνει χαμός
Στις 9 το βράδυ εκπομπή αρχίζει
στο sinradio που να ακούσεις αξίζει
η αλήθεια θα βγει και για την sikia
και θα πούμε ιστορίες από blogχρόνια παλιά.
Στις 9 λοιπόν έλα για ωραία παρέα
να ανταλλάξουμε τσάτια, μουσικές και άλλα ωραία
και αν τα βράδια της Πέμπτης δεν μπορούμε να βγούμε
δεν σημαίνει αυτό και ότι θα βαρεθούμε!
(είμαι πολύ ενθουσιασμένος με την πρόσκληση από το Παυλούκο... περιμένω πως και τι!!! Μακάρι να τα καταφέρεις σέξη βγιούερ και να μας ακούσεις!)
Tuesday, January 29, 2013
Stills from Depeche Mode new Single, Heaven
Oι Depeche Mode ετοιμάζονται για την πρεμιέρα του νέου τους single,
Heaven, που θα γίνει στο Vevo την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου. Τώρα μόλις
ανέβασαν ένα web site αφιερωμένο στο τραγούδι, το
http://heaven.depechemode.com/ που είναι βαρύ, δύσκολο στο Navigation
και "κρύβει" τρεις φωτογραφίες από το νέο video clip καθώς επίσης και μικρά ηχητικά μεζεδάκια από το τραγουδίδιον. Ιδού οι πικ από το κλιπ (ωραία ελληνικά Βάγγο, μπράβο):
το εξώφυλλο του Heaven είναι εδώ:
ενώ το εξώφυλλο του cd άλμπουμ εδώ:
λίγο έχουνε λυσσιάξει με το Industrial ή μου φαίνεται; Λες και θα τους πούμε αδελφές, πια!!! αμάν.
Sunday, January 20, 2013
Πως ξέπλυνα από πάνω μου τον Καρρά, την Πάολα και τον Παντελίδη
Ε ναι, εντάξει, υπάρχουν κάποια παράλληλα σύμπαντα πολύ, πολύ, πολύ αλλού... - λες και οι άνθρωποι που τα κατοικούν είναι από άλλο πλανήτη. Ή καλλίτερα, γαλαξία. Τόσο μακρυά.
Ένα από αυτά το επισκέφτηκα το βράδυ της Παρασκευής όπου βρέθηκα, μετά από μία σειρά επαγγελματικών συγκυριών, στο πιο επιτυχημένο σκυλάδικο της εποχής και της σεζόν. Εκεί όπου το να βρεις τραπέζι, αν δεν είσαι κάποιος κάποιου, δεν έχεις ελπίδα. Θα βολευτείς μετά από δίμηνο και ίσως και περισσότερο. Και το "βολευτείς" είναι ευφημισμός - γιατί το τραπέζι σου θα είναι κατά πάσα πιθανότητα βαθιά χωμένο, μακρυά από την πίστα και σίγουρα πολύ πολύ στριμωγμένο.
Βέβαια, το γεγονός πως θα είσαι μακρυά από την πίστα θα μπορούσες να το πεις και μεγάλη τύχη στην συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν θα εξηγήσω περισσότερο, κρίμα είναι να σπαταλάμε τον χρόνο μας για να κατακρίνουμε, ας πρόσεχα, για να το πω πολύ απλά. Στο κάτω κάτω εγώ επέλεξα να πάω, δεν με έσυραν.
Θα πω μόνο ότι αγαπώ τα μπουζούκια, μου βγάζουν έναν πρόστυχο ερωτισμό που πολύ με φτιάχνει, πιστεύω ότι κρύβουν, στην αξιοπρεπή εκδοχή τους ένα ψήγμα από αρχαία, μυστήρια, αρχετυπικά και ενστικτώδικα πράγματα. Δηλαδή, είμαι θετικός με τις μεγάλες πίστες. Μία χαρά. Αυτή όμως η θετικότητα δεν βρήκε ούτε ένα ίχνος χώρου να αναπτυχθεί στο Teatro όπου το "πρόγραμμα" είναι για τα πανηγύρια. Όπου ο άλλος δεν πληρώνει για να ακούσει τραγουδιστές να τραγουδούν - γιατί δεν θέλει να ακούσει τραγουδιστές να τραγουδούν, θέλει να τους δει να χαβαλεδιάζουν.
Βαρύ μου έπεσε λοιπόν το Σάββατο το πρωί, μετά από τόσο τραυματικό ξενύχτι. Αλλά ευτυχώς είχα τύχη. Γιατί το βράδυ χθες ξεπλύθηκα καλά από την πανηγυρίλα και την αρπαχτίλα.
Είδα το I Am My Own Wife. Μία παράσταση για την οποία μιλά η υποψιασμένη Αθήνα - και δικαίως - με πολύ καλά λόγια. Εκεί, περίπου 90 λεπτά κατάφεραν να σβήσουν την δραματική ανάμνηση των 4 ωρών στο Teatro. Ήταν 90 λεπτά ενός καλοφτιαγμένου, συγκινητικού ταξιδιού στην ναζιστική και μετά στην Κομμουνιστική Γερμανία, με περάσματα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα απομεινάρια της Πρωσικής Αυτοκρατορίας και την Σουηδία.
Ταξιδεύουμε μαζί με μία άγνωστή μου μέχρι χθες φιγούρα του 20ου αιώνα, από τις πιο ενδιαφέρουσες που έχω "γνωρίσει". Έναν άντρα που γεννήθηκε στις αρχές του και ο οποίος συνειδητά κυκλοφορούσε όλη του την ζωή με γυναικεία ρούχα. Και κατά την διάρκεια του ναζισμού αλλά και κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και τα χρόνια εξαθλίωσης που ακολούθησαν. Και βέβαια και κατά την διάρκεια της Κομμουνιστικής κυριαρχίας στην Ανατολική Γερμανία. Την μυστήρια και μυστηριώδη ζωή αυτού του ευαίσθητου, γενναίου, αποφασιστικού σκυλιού της επιβίωσης βλέπουμε στο έργο.
Τι μας αφορά, θα μου πεις, τι έκανε ένα τραβεστί του τότε; εδώ ο κόσμος καίγεται και εσύ.... Και όμως - ο αγώνας ενός "μειονοτικού", δακτυλοδειχτούμενου ανθρώπου για επιβίωση σε συνθήκες ανελευθερίας, καταστολής, φασισμού, τυρρανικών κοινωνικών δομών και αντιξοοτήτων φοβάμαι πως μας αφορά ακόμα και σήμερα, τώρα. Περισσότερο από όσο θα ήθελα. Και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα μας αφορά ακόμα περισσότερο στο μέλλον.Το κοντινό.
Πέρα από όλα αυτά τα "κοινωνικά" μηνύματα το I Am My Own Wife είχε την άλλη ικανότητα των καλών έργων, να σε κρατά καθηλωμένο στην θέση σου. Έχει πολλά καλά που του το επιτρέπουν: Το "μοντάζ" του κειμένου, η εναλλαγές οι χρονικές και σε τοποθεσίες, η ήσυχη, τρυφερή, επιβλητική αλλά και σεβαστική προς την ιστορία σκηνοθεσία και, βέβαια, το παίξιμο του ηθοποιού Χάρη Αττώνη (που ενσαρκώνει με αξιοθαύμαστη ετοιμότητα και ψυχραιμία 40 ρόλους περίπου - χωρίς να αλλάζει ρούχα, μόνο με αλλαγές φωνής και body language. Και μάλιστα με τόσο άψογη επαγγελματική τεχνική που δεν χάνεις την εναλλαγή στους χαρακτήρες και συνεχίζεις να παρακολουθείς το έργο κανονικότατα. Αναρωτήθηκα πόσες πρόβες θα έκανε αυτό το παιδί, ρησπέκτ ρησπέκτ...)
Δεν είμαι κριτικός, δεν μπορώ να αναλύσω περισσότερο γιατί με τράβηξε τόσο απόλυτα μέσα στον κόσμο του αυτό το έργο - ίσως και να το είχα ανάγκη, ή να είχα τα κατάλληλα αυτιά. Πάντως "πέρασα καλά" στο I Am My Own Wife με την παλιομοδίτη έννοια της φράσης - αυτή που σημαίνει ότι αξίζει να βγεις από το σπίτι σου, αξίζει να ξοδέψεις τα 10 ευρώ για το εισιτήριό σου. Ναι, σε κάποιο σημείο το έργο κάνει μία μικρή κοιλίτσα, αλλά είναι ασήμαντη... και η συνέχεια σε τραβάει για τα καλά πίσω στον μυστηριώδη κόσμο του έργου, αυτόν τον τόσο μακρινό... αυτόν τον τόσο κοντινό.
Αφού τελείωσε η παράσταση βγήκα στους ήσυχους για Σάββατο δρόμους στο Γκάζι, μη περιμένοντας ότι η βραδυά θα μπορούσε να γίνει καλλίτερη. Και όμως μπόρεσε. Έγινε και καλλίτερη αλλά έγινε και στεναχωρητική.
Ήρθε ο φίλος μου ο π και με βρήκε και αφού άκουσε τα σχολιανά του που έχασε την παράσταση (γκριν γκριν εντατίκ) είπαμε να πάμε να φάμε κάτι. Σκεφτήκαμε απ εδώ, το φέραμε απ εκεί, και τελικά είπαμε να κάνουμε την μεγάλη παλλικαριά να πάμε να φάμε σε ένα από τα πιο φημισμένα brand names της ελληνικές γαστρονομίας, την περιβόητη Χρύσα. Επειδή οι καιροί είναι πονηροί, είπαμε ότι θα πάμε στο εστιατόριο με στάση και καλά "δεν πεινάμε, ήρθαμε να φάμε ένα ορεκτικό και ένα κυρίως πιάτο, να τα μοιραστούμε" για να μην ξεπαραδιαστούμε και να δούμε κιόλας τι είναι αυτή η περιβόητη μαγείρισσα. Φοβόμασταν πως θα ήταν ένα πολύ ακριβό εστιατόριο και προετοιμαστήκαμε γι αυτό.
Περνάνε πολύ δύσκολα τα εστιατόρια στην εποχή μας, δεν λέω κάτι καινούργιο. Αν και Σάββατο βρήκαμε τραπέζι (η ώρα ήταν 11, όχι και τόσο αργά) και ομολογώ αυτό δεν μας εξέπληξε. Πραγματική όμως έκπληξη ήταν οι τιμές. Δεν είχαν καμία σχέση με τους φόβους μας. Η Χρύσα έχει τιμές σεμνοtrendy φαγάδικων στο Γκάζι και τα Κολονάκια. Με μία όμως μεγάλη διαφορά... Ότι αυτό που τρως είναι απίστευτα καλλίτερο. Ασύγκριτα πιο νόστιμο και καλοφτιαγμένο. Περιποίηση με μεγάλο πι.
Μας σέρβιρε μία πολύ συμπαθητική νέα κοπέλα και μία ώριμη κυρία, με χρώματα βορειοευρωπαίου. Ευγένεια, διακριτικότητα, αυτοπεποίθηση και σιγουριά χωρίς περιττές οικειότητες, με την πρέπουσα απόσταση. Αφού είχαμε φτάσει πια στο κυρίως φαγητό μας, μετά από ένα εξαίσιο πρώτο πιάτο, είπαμε να πούμε τα συγχαρητήριά μας για τις λεπτές, απολαυστικές γεύσεις, τα καλής ποιότητας υλικά, που ακόμα και εγώ, ο Ούννος της μαγερικής μπορούσα να διακρίνω. Είπαμε στην ώριμη κυρία πόσο μας άρεσε το φαγητό μας... εκείνη χαμογέλασε πλατιά... και ύστερα σκούπισε ήσυχα και τρυφερά τα μάτια της από τα ίχνη των πρώτων δακρύων...
"και όμως, σε λίγο καιρό το κλείνω...".
Απορήσαμε "μα τι λέτε, τι λέτε; γιατί;"
Η γυναίκα πήρε μία βαθιά ανάσα για να συγκρατήσει την συγκίνησή της: "ξέρετε, πρέπει να φύγω γιατί δεν μας χαμηλωνει το νοίκι και αυτό σε τέτοιες εποχές..."
"και τι θα κάνετε;" πετάχτηκα εγώ με την διακριτικότητα που με χαρακτηρίζει...
Γέλασε. Πικρά... "θα είμαι άνεργη..." ήταν η απάντηση - και τότε και εγώ και ο π συνειδητοποιήσαμε πως η γυναίκα η οποία μας σέρβιρε, εκείνη που είχαμε συγκινήσει με τα εγκώμιά μας ήταν η ίδια η πασίγνωστη μαγείρισσα (και η νέα κοπέλα με το φωτεινό χαμόγελο η κόρη της). Που θα στερήσει την Αθήνα από ένα κόσμημα, ένα εστιατόριο που εγώ ο ίδιος με τους γευστικούς μου κάλυκες διαπίστωσα ότι είναι μία αρχοντική πύλη προς την ομορφιά, τον σεβασμό, την αγάπη για αυτό που κάνεις, την υψηλή τέχνη της γνώσης ενός αντικειμένου.
Μία τέτοια είδηση μαθαίνεις και είναι σαν να διάβασες 1 εκατομμύριο σελίδες για την ανελέητη κρίση. Ελπίζω να δώσει ο Θεός και να παραμείνει ανοιχτή η Χρύσα. Εγώ θα προσπαθήσω να ξαναπάω... γιατί μερικά από τα παράλληλα, άλλων γαλαξιών σύμπαντα δεν είναι χυδαία και φθηνά. Είναι εξίσου μακρυνά από το δικό μας, το κανονικό σύμπαν, αλλά με έναν περίεργο ανεξήγητο τρόπο, είναι και απολύτως απαραίτητα για την επιβίωσή του. Και για το ευ ζην μας. Όσο μπορούμε να έχουμε.
Ένα από αυτά το επισκέφτηκα το βράδυ της Παρασκευής όπου βρέθηκα, μετά από μία σειρά επαγγελματικών συγκυριών, στο πιο επιτυχημένο σκυλάδικο της εποχής και της σεζόν. Εκεί όπου το να βρεις τραπέζι, αν δεν είσαι κάποιος κάποιου, δεν έχεις ελπίδα. Θα βολευτείς μετά από δίμηνο και ίσως και περισσότερο. Και το "βολευτείς" είναι ευφημισμός - γιατί το τραπέζι σου θα είναι κατά πάσα πιθανότητα βαθιά χωμένο, μακρυά από την πίστα και σίγουρα πολύ πολύ στριμωγμένο.
Βέβαια, το γεγονός πως θα είσαι μακρυά από την πίστα θα μπορούσες να το πεις και μεγάλη τύχη στην συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν θα εξηγήσω περισσότερο, κρίμα είναι να σπαταλάμε τον χρόνο μας για να κατακρίνουμε, ας πρόσεχα, για να το πω πολύ απλά. Στο κάτω κάτω εγώ επέλεξα να πάω, δεν με έσυραν.
Θα πω μόνο ότι αγαπώ τα μπουζούκια, μου βγάζουν έναν πρόστυχο ερωτισμό που πολύ με φτιάχνει, πιστεύω ότι κρύβουν, στην αξιοπρεπή εκδοχή τους ένα ψήγμα από αρχαία, μυστήρια, αρχετυπικά και ενστικτώδικα πράγματα. Δηλαδή, είμαι θετικός με τις μεγάλες πίστες. Μία χαρά. Αυτή όμως η θετικότητα δεν βρήκε ούτε ένα ίχνος χώρου να αναπτυχθεί στο Teatro όπου το "πρόγραμμα" είναι για τα πανηγύρια. Όπου ο άλλος δεν πληρώνει για να ακούσει τραγουδιστές να τραγουδούν - γιατί δεν θέλει να ακούσει τραγουδιστές να τραγουδούν, θέλει να τους δει να χαβαλεδιάζουν.
Βαρύ μου έπεσε λοιπόν το Σάββατο το πρωί, μετά από τόσο τραυματικό ξενύχτι. Αλλά ευτυχώς είχα τύχη. Γιατί το βράδυ χθες ξεπλύθηκα καλά από την πανηγυρίλα και την αρπαχτίλα.
Είδα το I Am My Own Wife. Μία παράσταση για την οποία μιλά η υποψιασμένη Αθήνα - και δικαίως - με πολύ καλά λόγια. Εκεί, περίπου 90 λεπτά κατάφεραν να σβήσουν την δραματική ανάμνηση των 4 ωρών στο Teatro. Ήταν 90 λεπτά ενός καλοφτιαγμένου, συγκινητικού ταξιδιού στην ναζιστική και μετά στην Κομμουνιστική Γερμανία, με περάσματα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα απομεινάρια της Πρωσικής Αυτοκρατορίας και την Σουηδία.
Ταξιδεύουμε μαζί με μία άγνωστή μου μέχρι χθες φιγούρα του 20ου αιώνα, από τις πιο ενδιαφέρουσες που έχω "γνωρίσει". Έναν άντρα που γεννήθηκε στις αρχές του και ο οποίος συνειδητά κυκλοφορούσε όλη του την ζωή με γυναικεία ρούχα. Και κατά την διάρκεια του ναζισμού αλλά και κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και τα χρόνια εξαθλίωσης που ακολούθησαν. Και βέβαια και κατά την διάρκεια της Κομμουνιστικής κυριαρχίας στην Ανατολική Γερμανία. Την μυστήρια και μυστηριώδη ζωή αυτού του ευαίσθητου, γενναίου, αποφασιστικού σκυλιού της επιβίωσης βλέπουμε στο έργο.
Τι μας αφορά, θα μου πεις, τι έκανε ένα τραβεστί του τότε; εδώ ο κόσμος καίγεται και εσύ.... Και όμως - ο αγώνας ενός "μειονοτικού", δακτυλοδειχτούμενου ανθρώπου για επιβίωση σε συνθήκες ανελευθερίας, καταστολής, φασισμού, τυρρανικών κοινωνικών δομών και αντιξοοτήτων φοβάμαι πως μας αφορά ακόμα και σήμερα, τώρα. Περισσότερο από όσο θα ήθελα. Και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα μας αφορά ακόμα περισσότερο στο μέλλον.Το κοντινό.
Πέρα από όλα αυτά τα "κοινωνικά" μηνύματα το I Am My Own Wife είχε την άλλη ικανότητα των καλών έργων, να σε κρατά καθηλωμένο στην θέση σου. Έχει πολλά καλά που του το επιτρέπουν: Το "μοντάζ" του κειμένου, η εναλλαγές οι χρονικές και σε τοποθεσίες, η ήσυχη, τρυφερή, επιβλητική αλλά και σεβαστική προς την ιστορία σκηνοθεσία και, βέβαια, το παίξιμο του ηθοποιού Χάρη Αττώνη (που ενσαρκώνει με αξιοθαύμαστη ετοιμότητα και ψυχραιμία 40 ρόλους περίπου - χωρίς να αλλάζει ρούχα, μόνο με αλλαγές φωνής και body language. Και μάλιστα με τόσο άψογη επαγγελματική τεχνική που δεν χάνεις την εναλλαγή στους χαρακτήρες και συνεχίζεις να παρακολουθείς το έργο κανονικότατα. Αναρωτήθηκα πόσες πρόβες θα έκανε αυτό το παιδί, ρησπέκτ ρησπέκτ...)
Δεν είμαι κριτικός, δεν μπορώ να αναλύσω περισσότερο γιατί με τράβηξε τόσο απόλυτα μέσα στον κόσμο του αυτό το έργο - ίσως και να το είχα ανάγκη, ή να είχα τα κατάλληλα αυτιά. Πάντως "πέρασα καλά" στο I Am My Own Wife με την παλιομοδίτη έννοια της φράσης - αυτή που σημαίνει ότι αξίζει να βγεις από το σπίτι σου, αξίζει να ξοδέψεις τα 10 ευρώ για το εισιτήριό σου. Ναι, σε κάποιο σημείο το έργο κάνει μία μικρή κοιλίτσα, αλλά είναι ασήμαντη... και η συνέχεια σε τραβάει για τα καλά πίσω στον μυστηριώδη κόσμο του έργου, αυτόν τον τόσο μακρινό... αυτόν τον τόσο κοντινό.
Αφού τελείωσε η παράσταση βγήκα στους ήσυχους για Σάββατο δρόμους στο Γκάζι, μη περιμένοντας ότι η βραδυά θα μπορούσε να γίνει καλλίτερη. Και όμως μπόρεσε. Έγινε και καλλίτερη αλλά έγινε και στεναχωρητική.
Ήρθε ο φίλος μου ο π και με βρήκε και αφού άκουσε τα σχολιανά του που έχασε την παράσταση (γκριν γκριν εντατίκ) είπαμε να πάμε να φάμε κάτι. Σκεφτήκαμε απ εδώ, το φέραμε απ εκεί, και τελικά είπαμε να κάνουμε την μεγάλη παλλικαριά να πάμε να φάμε σε ένα από τα πιο φημισμένα brand names της ελληνικές γαστρονομίας, την περιβόητη Χρύσα. Επειδή οι καιροί είναι πονηροί, είπαμε ότι θα πάμε στο εστιατόριο με στάση και καλά "δεν πεινάμε, ήρθαμε να φάμε ένα ορεκτικό και ένα κυρίως πιάτο, να τα μοιραστούμε" για να μην ξεπαραδιαστούμε και να δούμε κιόλας τι είναι αυτή η περιβόητη μαγείρισσα. Φοβόμασταν πως θα ήταν ένα πολύ ακριβό εστιατόριο και προετοιμαστήκαμε γι αυτό.
Περνάνε πολύ δύσκολα τα εστιατόρια στην εποχή μας, δεν λέω κάτι καινούργιο. Αν και Σάββατο βρήκαμε τραπέζι (η ώρα ήταν 11, όχι και τόσο αργά) και ομολογώ αυτό δεν μας εξέπληξε. Πραγματική όμως έκπληξη ήταν οι τιμές. Δεν είχαν καμία σχέση με τους φόβους μας. Η Χρύσα έχει τιμές σεμνοtrendy φαγάδικων στο Γκάζι και τα Κολονάκια. Με μία όμως μεγάλη διαφορά... Ότι αυτό που τρως είναι απίστευτα καλλίτερο. Ασύγκριτα πιο νόστιμο και καλοφτιαγμένο. Περιποίηση με μεγάλο πι.
Μας σέρβιρε μία πολύ συμπαθητική νέα κοπέλα και μία ώριμη κυρία, με χρώματα βορειοευρωπαίου. Ευγένεια, διακριτικότητα, αυτοπεποίθηση και σιγουριά χωρίς περιττές οικειότητες, με την πρέπουσα απόσταση. Αφού είχαμε φτάσει πια στο κυρίως φαγητό μας, μετά από ένα εξαίσιο πρώτο πιάτο, είπαμε να πούμε τα συγχαρητήριά μας για τις λεπτές, απολαυστικές γεύσεις, τα καλής ποιότητας υλικά, που ακόμα και εγώ, ο Ούννος της μαγερικής μπορούσα να διακρίνω. Είπαμε στην ώριμη κυρία πόσο μας άρεσε το φαγητό μας... εκείνη χαμογέλασε πλατιά... και ύστερα σκούπισε ήσυχα και τρυφερά τα μάτια της από τα ίχνη των πρώτων δακρύων...
"και όμως, σε λίγο καιρό το κλείνω...".
Απορήσαμε "μα τι λέτε, τι λέτε; γιατί;"
Η γυναίκα πήρε μία βαθιά ανάσα για να συγκρατήσει την συγκίνησή της: "ξέρετε, πρέπει να φύγω γιατί δεν μας χαμηλωνει το νοίκι και αυτό σε τέτοιες εποχές..."
"και τι θα κάνετε;" πετάχτηκα εγώ με την διακριτικότητα που με χαρακτηρίζει...
Γέλασε. Πικρά... "θα είμαι άνεργη..." ήταν η απάντηση - και τότε και εγώ και ο π συνειδητοποιήσαμε πως η γυναίκα η οποία μας σέρβιρε, εκείνη που είχαμε συγκινήσει με τα εγκώμιά μας ήταν η ίδια η πασίγνωστη μαγείρισσα (και η νέα κοπέλα με το φωτεινό χαμόγελο η κόρη της). Που θα στερήσει την Αθήνα από ένα κόσμημα, ένα εστιατόριο που εγώ ο ίδιος με τους γευστικούς μου κάλυκες διαπίστωσα ότι είναι μία αρχοντική πύλη προς την ομορφιά, τον σεβασμό, την αγάπη για αυτό που κάνεις, την υψηλή τέχνη της γνώσης ενός αντικειμένου.
Μία τέτοια είδηση μαθαίνεις και είναι σαν να διάβασες 1 εκατομμύριο σελίδες για την ανελέητη κρίση. Ελπίζω να δώσει ο Θεός και να παραμείνει ανοιχτή η Χρύσα. Εγώ θα προσπαθήσω να ξαναπάω... γιατί μερικά από τα παράλληλα, άλλων γαλαξιών σύμπαντα δεν είναι χυδαία και φθηνά. Είναι εξίσου μακρυνά από το δικό μας, το κανονικό σύμπαν, αλλά με έναν περίεργο ανεξήγητο τρόπο, είναι και απολύτως απαραίτητα για την επιβίωσή του. Και για το ευ ζην μας. Όσο μπορούμε να έχουμε.
Tuesday, January 15, 2013
Tuesday, December 18, 2012
ερμ... πάνικ
δεν θέλω να ανησυχήσω κανέναν αλλά ένας φίλος, που έχει έναν γνωστό που έχει γκόμενο έναν που ο κολλητός του έχει έναν ξάδελφο που η πρώην του τα έχει με ένα παλλικάρι που ο γαμπρός του η γιαγιά του δουλεύει στο κεντρικό κυλικείο της NASA του είπε χθες το βράδυ (δηλαδή σήμερα το πρωί ώρα Ελλάδας...) κάτι που με έχει ανησυχήσει.
Ακόμα πιο ανησυχητικό ήταν το πως αντέδρασε η γιαγιά όταν συνειδητοποίησε τι και πως της ξέφυγε. Ήταν μεθυσμένη πολύ αλλά μόλις ξεστόμισε αυτό που δεν έπρεπε να πει της πέρασε η μέθη σε ένα δευτερόλεπτο. Έφερε το χέρι στο στόμα, δαγκώθηκε και άφατος τρόμος ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό της.
Έτρεξε αμέσως στο παράθυρο του Οχαϊότικου σπιτιού της και με αγωνία έλεγξε αν ήταν κανένας απ έξω... Προς στιγμήν φάνηκε να ησυχάζει, και γύρισε στον καναπέ που καθόταν, ενεός εννοείται (γαμώ τις παρηχήσεις παραδέξου το), ο εγγονός της.
Άρχισε να ψελίζει δικαιολογίες πως τάχατες έκανε πλάκα, πως "ξέρεις πως είμαι, αλκοόλα τρελή, απορώ πως δεν έχω αρχίσει να παίρνομαι με περαστικούς στο Mall, όλο μου ξεφεύγουν πράγματα όταν πίνω, υπερβολές που έχω δει στον ύπνο μου", πως από Δευτέρας θα πάει αλκοολικούς ανώνυμούζ.
Κάτι όμως στο βλέμμα της έκανε τον εγγονό να καταλάβει ότι η γιαγιά ελέγε τώρα ψέματα, όχι πριν που της έφυγε αυτό που δεν έπρεπε να πει. Έκανε να την ρωτήσει, να την πιέσει να του πει την αλήθεια και βέβαια περισσότερες λεπτομέρειες αλλά εκείνη την στιγμή ένας απίστευτος θόρυβος διέλυσε την ησυχία του Οκλαχωμιότικου προαστείου με τους μίνιμαλ χριστουγεννιάτικους στολισμούς.
Τζάμια σπασμένα, κουφώματα διαλυμένα σε ντεμπρί να πετάγονται δεξιά και αριστερά... και ύστερα μαύρο σκοτάδι.
Όταν ο τύπος και η γιαγιά ξύπνησαν μετά από αρκετές ώρες βρίσκονταν σε ένα υπόγειο, ένα κρύο γυμνό από έπιπλα δωμάτιο. Σκοτεινιά και απειλή. Δεν είχαν ιδέα που βρίσκονταν. Όμως, ευτυχώς, σε μία γωνία υπήρχε ένα κεντημένο μαξιλαράκι με το σήμα "κεντρικές φυλακές για μαλάκες που λένε μυστικά της νάσας". Έτσι κατάλαβαν που είναι... τους είχαν συλλάβει επιδρομείς σβατ και τους είχαν φυλακίσει στις κεντρικές φυλακές για μαλάκες που λένε μυστικά της νάσας.
Ο εγγονός της γλωσσοκοπάνας γιαγιάς χρησιμοποίησε το τηλεφώνημα που είχε δικαίωμα να κάνει για να πάρει την αδελφή του η οποία τα είπε στον άντρα της ο οποίος τα είπε στην πρώην του και λοιπά και λοιπά. και έτσι το νέο έφτασε σε μένα και στο μεταφέρω.
η Nasa έχει φτιάξει σκάφος κιβωτό στο οποίο φορτώνει διάφορα από την ανθρωπότητα. Υπεύθυνος για το όλο πρότζεκτ ο ιερέας της σύνεσης και μέγας επιστήμονας Τζαστην Κέησ!
Ανησυχώ.
αλήθεια τώρα... έχεις ξαναδεί εσύ τέτοια καταχνιά βροχής όπως η σημερινή; έχεις ξαναδεί την μάχη ήλιου γκριζίλας να έχει τέτοια ένταση; Παλεύει ο ήλιος, πρόσκαιρα νικάει αλλά τελικά η μαυρίλα τον παίρνει φαλάγγι. ανησυχώ.
Ακόμα πιο ανησυχητικό ήταν το πως αντέδρασε η γιαγιά όταν συνειδητοποίησε τι και πως της ξέφυγε. Ήταν μεθυσμένη πολύ αλλά μόλις ξεστόμισε αυτό που δεν έπρεπε να πει της πέρασε η μέθη σε ένα δευτερόλεπτο. Έφερε το χέρι στο στόμα, δαγκώθηκε και άφατος τρόμος ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό της.
Έτρεξε αμέσως στο παράθυρο του Οχαϊότικου σπιτιού της και με αγωνία έλεγξε αν ήταν κανένας απ έξω... Προς στιγμήν φάνηκε να ησυχάζει, και γύρισε στον καναπέ που καθόταν, ενεός εννοείται (γαμώ τις παρηχήσεις παραδέξου το), ο εγγονός της.
Άρχισε να ψελίζει δικαιολογίες πως τάχατες έκανε πλάκα, πως "ξέρεις πως είμαι, αλκοόλα τρελή, απορώ πως δεν έχω αρχίσει να παίρνομαι με περαστικούς στο Mall, όλο μου ξεφεύγουν πράγματα όταν πίνω, υπερβολές που έχω δει στον ύπνο μου", πως από Δευτέρας θα πάει αλκοολικούς ανώνυμούζ.
Κάτι όμως στο βλέμμα της έκανε τον εγγονό να καταλάβει ότι η γιαγιά ελέγε τώρα ψέματα, όχι πριν που της έφυγε αυτό που δεν έπρεπε να πει. Έκανε να την ρωτήσει, να την πιέσει να του πει την αλήθεια και βέβαια περισσότερες λεπτομέρειες αλλά εκείνη την στιγμή ένας απίστευτος θόρυβος διέλυσε την ησυχία του Οκλαχωμιότικου προαστείου με τους μίνιμαλ χριστουγεννιάτικους στολισμούς.
Τζάμια σπασμένα, κουφώματα διαλυμένα σε ντεμπρί να πετάγονται δεξιά και αριστερά... και ύστερα μαύρο σκοτάδι.
Όταν ο τύπος και η γιαγιά ξύπνησαν μετά από αρκετές ώρες βρίσκονταν σε ένα υπόγειο, ένα κρύο γυμνό από έπιπλα δωμάτιο. Σκοτεινιά και απειλή. Δεν είχαν ιδέα που βρίσκονταν. Όμως, ευτυχώς, σε μία γωνία υπήρχε ένα κεντημένο μαξιλαράκι με το σήμα "κεντρικές φυλακές για μαλάκες που λένε μυστικά της νάσας". Έτσι κατάλαβαν που είναι... τους είχαν συλλάβει επιδρομείς σβατ και τους είχαν φυλακίσει στις κεντρικές φυλακές για μαλάκες που λένε μυστικά της νάσας.
Ο εγγονός της γλωσσοκοπάνας γιαγιάς χρησιμοποίησε το τηλεφώνημα που είχε δικαίωμα να κάνει για να πάρει την αδελφή του η οποία τα είπε στον άντρα της ο οποίος τα είπε στην πρώην του και λοιπά και λοιπά. και έτσι το νέο έφτασε σε μένα και στο μεταφέρω.
η Nasa έχει φτιάξει σκάφος κιβωτό στο οποίο φορτώνει διάφορα από την ανθρωπότητα. Υπεύθυνος για το όλο πρότζεκτ ο ιερέας της σύνεσης και μέγας επιστήμονας Τζαστην Κέησ!
Ανησυχώ.
αλήθεια τώρα... έχεις ξαναδεί εσύ τέτοια καταχνιά βροχής όπως η σημερινή; έχεις ξαναδεί την μάχη ήλιου γκριζίλας να έχει τέτοια ένταση; Παλεύει ο ήλιος, πρόσκαιρα νικάει αλλά τελικά η μαυρίλα τον παίρνει φαλάγγι. ανησυχώ.
Monday, December 17, 2012
Νέα Πόλη
Ήταν λέει μοναχικός, αποτραβηγμένος στον εαυτό του.
Είχε θλιμμένο βλέμμα και ήταν ντροπαλός.
Φαινόταν να μην επικοινωνεί με το περιβάλλον τόσο καλά όσο κάποιοι (πόσοι; ποιοί;) άλλοι.
Ήταν πολύ έξυπνος, σχεδόν διάνοια.
Ασχολείτο υπερβολικά με την επιστήμη και τα βιβλία του.
...προσπαθούμε να καταλάβουμε πως ένας άνθρωπος 20 χρονών φτάνει να κάνει 6χρονα παιδάκια στόχους βιντεογκεημάδικου πυροβολίματος. Θυμόμαστε χαρακτηριστικά του και προσπαθούμε να διαπιστώσουμε αν πρόδιδαν την μετέπειτα εξέλιξή του. Λες και ξαφνικά θα ενοχοποιήσουμε τους μοναχικούς, τους πανέξυπνους, όσους διαβάζουν πολύ...
Αναλύουμε. Ρίχνουμε τις ευθύνες στην σχετικά πρόσβαση σε όπλα, στην καταναλωτική κοινωνία, στην λίγο πειραγμένη μάνα, στο διαζύγιο των γονιών, στην περίεργη οικογένεια όπου τα αδέλφια κάνουν να μιλήσουν μεταξύ τους 2 - 3 χρόνια...
Ξέρουμε όμως ότι στην πραγματικότητα τίποτε από όλα αυτά από μόνο του δεν παίζει κάποιο ρόλο.
Καταλαβαίνουμε ότι παρά την πρόοδο, παρά το γεγονός ότι (άσχετα με την γκρίνια ταν καταστροφολόγων) ζούμε στην καλύτερη εποχή της ανθρωπότητας, όπου μεγαλύτερο από ποτέ άλλοτε τμήμα της ανθρωπότητας ζει προστατευμένο από τις αρχετυπικές απειλές... δεν είμαστε ποτέ 100% ασφαλείς.
Το "τυχαίο", το απρογραμμάτιστο της ζωής, μία συγκεκριμένη αλληλουχία με ολέθριες συνέπειες μπορεί να ανατρέψει τον κόσμο μας ανά πάσα στιγμή. Να απειλήσει την ύπαρξή μας - την συναισθηματική ισορροπία μας.
Είτε ζούμε στην πιο πλούσια και δυνατή χώρα του κόσμου, είτε παλεύουμε να επιβιώσουμε σε μία κοινωνία γονατισμένη από την κρίση.
Και όσοι είμαστε αρκετά τυχεροί να μην ζούμε σε συνθήκες που μας έκαναν δολοφόνους, ή όσοι δεν είμαστε αρκετά τυχεροί αλλά αντιστεκόμαστε σε αυτές τις συνθήκες και δε γινόμαστε δολοφόνοι, επιμένουμε. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε.
Ή απλά δεν κάνουμε το χειρότερο που θα μπορούσαμε. Και αυτό έχει αρχίσει στην εποχή μας να γίνεται πολύ σημαντικό.
Είχε θλιμμένο βλέμμα και ήταν ντροπαλός.
Φαινόταν να μην επικοινωνεί με το περιβάλλον τόσο καλά όσο κάποιοι (πόσοι; ποιοί;) άλλοι.
Ήταν πολύ έξυπνος, σχεδόν διάνοια.
Ασχολείτο υπερβολικά με την επιστήμη και τα βιβλία του.
...προσπαθούμε να καταλάβουμε πως ένας άνθρωπος 20 χρονών φτάνει να κάνει 6χρονα παιδάκια στόχους βιντεογκεημάδικου πυροβολίματος. Θυμόμαστε χαρακτηριστικά του και προσπαθούμε να διαπιστώσουμε αν πρόδιδαν την μετέπειτα εξέλιξή του. Λες και ξαφνικά θα ενοχοποιήσουμε τους μοναχικούς, τους πανέξυπνους, όσους διαβάζουν πολύ...
Αναλύουμε. Ρίχνουμε τις ευθύνες στην σχετικά πρόσβαση σε όπλα, στην καταναλωτική κοινωνία, στην λίγο πειραγμένη μάνα, στο διαζύγιο των γονιών, στην περίεργη οικογένεια όπου τα αδέλφια κάνουν να μιλήσουν μεταξύ τους 2 - 3 χρόνια...
Ξέρουμε όμως ότι στην πραγματικότητα τίποτε από όλα αυτά από μόνο του δεν παίζει κάποιο ρόλο.
Καταλαβαίνουμε ότι παρά την πρόοδο, παρά το γεγονός ότι (άσχετα με την γκρίνια ταν καταστροφολόγων) ζούμε στην καλύτερη εποχή της ανθρωπότητας, όπου μεγαλύτερο από ποτέ άλλοτε τμήμα της ανθρωπότητας ζει προστατευμένο από τις αρχετυπικές απειλές... δεν είμαστε ποτέ 100% ασφαλείς.
Το "τυχαίο", το απρογραμμάτιστο της ζωής, μία συγκεκριμένη αλληλουχία με ολέθριες συνέπειες μπορεί να ανατρέψει τον κόσμο μας ανά πάσα στιγμή. Να απειλήσει την ύπαρξή μας - την συναισθηματική ισορροπία μας.
Είτε ζούμε στην πιο πλούσια και δυνατή χώρα του κόσμου, είτε παλεύουμε να επιβιώσουμε σε μία κοινωνία γονατισμένη από την κρίση.
Και όσοι είμαστε αρκετά τυχεροί να μην ζούμε σε συνθήκες που μας έκαναν δολοφόνους, ή όσοι δεν είμαστε αρκετά τυχεροί αλλά αντιστεκόμαστε σε αυτές τις συνθήκες και δε γινόμαστε δολοφόνοι, επιμένουμε. Κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε.
Ή απλά δεν κάνουμε το χειρότερο που θα μπορούσαμε. Και αυτό έχει αρχίσει στην εποχή μας να γίνεται πολύ σημαντικό.
Monday, December 10, 2012
Για τον Άλκη Αλκαίο
Σήμερα πέθανε ο Άλκης Αλκαίος, ένας από τους πιο αυθεντικούς και ξεχωριστούς Έλληνες στιχουργούς. Ήταν νέος, 63 ετών. Aπό τους ανθρώπους που δεν θα γερνούσαν ποτέ. Το ίδιο γεμάτος ενέργεια και ορμή θα ήταν ο λόγος του ακόμα και αν έφθανε τα 100.
Γεννήθηκε στις εσχατιές της Ελλάδας, κοντά στα σύνορα με την Αλβανία. Έγραφε με ματωμένο τρόπο για τις εσχατιές των ανθρώπινων αισθημάτων και παθών - κυρίως για τον έρωτα και το σκοτάδι που κρύβει. Σκοτάδι το οποίο μόνο οι πιο τυχεροί από εμάς πότε πότε καταφέρνουμε να εξερευνούμε
Έγραψε τον στίχο "ο χρόνος είναι του Θεού... και ο Πόνος του Ανθρώπου". Πολλή αλήθεια μέσα σε 10 μόνο λέξεις:
Τον έχουν τραγουδήσει μόνο οι καλλίτεροι Έλληνες ερμηνευτές, στους οποίους έδωσε περισσότερο από λόγο... έδωσε φωνή, γεμάτη ειδικό βάρος και αλήθεια. η Χαρούλα, ο Μητροπάνος, ο πολύ πρόωρα χαμένος Διονύσης Θεοδόσης...
Τα τραγούδια του βγάζουν μία γλυκειά θλίψη που σε στρέφει προς τον εαυτό σου και τις αδυναμίες του. Που σε παρηγορούν και σου δίνουν όρεξη για πραγματική ζωή
Συνδύαζε με έναν μοναδικό τρόπο το πολύ ατομικό, το κρυφό και κρυμμένο, το αισθηματικό με το "εθνικό" και το ιστορικό:
Έχει γράψει το αγαπημένο μου ελληνικό τραγούδι, του αγαπημένου μου έλληνα τραγουδιστή:
Αντιστάθηκε ηρωϊκά στην εποχή μας, την περίεργη, φωνακλού, υστερική και χωρίς κατεύθυνση εποχή μας. Γι αυτό και τα τραγούδια του θα ακούγονται μέχρι να χαθεί και ο τελευταίος Έλληνας.
Γεννήθηκε στις εσχατιές της Ελλάδας, κοντά στα σύνορα με την Αλβανία. Έγραφε με ματωμένο τρόπο για τις εσχατιές των ανθρώπινων αισθημάτων και παθών - κυρίως για τον έρωτα και το σκοτάδι που κρύβει. Σκοτάδι το οποίο μόνο οι πιο τυχεροί από εμάς πότε πότε καταφέρνουμε να εξερευνούμε
Έγραψε τον στίχο "ο χρόνος είναι του Θεού... και ο Πόνος του Ανθρώπου". Πολλή αλήθεια μέσα σε 10 μόνο λέξεις:
Τον έχουν τραγουδήσει μόνο οι καλλίτεροι Έλληνες ερμηνευτές, στους οποίους έδωσε περισσότερο από λόγο... έδωσε φωνή, γεμάτη ειδικό βάρος και αλήθεια. η Χαρούλα, ο Μητροπάνος, ο πολύ πρόωρα χαμένος Διονύσης Θεοδόσης...
Τα τραγούδια του βγάζουν μία γλυκειά θλίψη που σε στρέφει προς τον εαυτό σου και τις αδυναμίες του. Που σε παρηγορούν και σου δίνουν όρεξη για πραγματική ζωή
Συνδύαζε με έναν μοναδικό τρόπο το πολύ ατομικό, το κρυφό και κρυμμένο, το αισθηματικό με το "εθνικό" και το ιστορικό:
Έχει γράψει το αγαπημένο μου ελληνικό τραγούδι, του αγαπημένου μου έλληνα τραγουδιστή:
Αντιστάθηκε ηρωϊκά στην εποχή μας, την περίεργη, φωνακλού, υστερική και χωρίς κατεύθυνση εποχή μας. Γι αυτό και τα τραγούδια του θα ακούγονται μέχρι να χαθεί και ο τελευταίος Έλληνας.
Subscribe to:
Posts (Atom)